اکران ۲۹۰ مستند در جشنواره سینما حقیقت

دبیر هشتمین جشنواره سینما حقیقت از اکران ۲۹۰ فیلم مستند در بخش‌های رقابتی و جنبی جشنواره خبر داد.
کد خبر: ۷۴۲۵۷۰
اکران ۲۹۰ مستند در جشنواره سینما حقیقت

به گزارش واحد مرکزی خبر؛ سید محمد مهدی طباطبایی نژاد در نشست خبری گفت: در جشنواره امسال 12 فیلم در بخش خارج از مسابقه شرکت می‌کنند و سایر فیلم‌ها در بخش مسابقه سینمای ایران و بین‌الملل اکران خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دو سینمای سپیده و فلسطین از نهم تا 16 آذر پذیرای مخاطبان این جشنواره هستند افزود: مراسم اختتامیه در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می‌شود.

دبیر هشتمین جشنواره سینما حقیقت در این باره ادامه داد: سال گذشته تالار وحدت 16 میلیون تومان برای اجاره از ما گرفت اما امسال مبلغ درخواستی آن‌ها به 40 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است و صلاح ندانستیم بودجه‌ای که متعلق به مستندسازان است برای یک شب به این سالن بپردازیم و تالار اندیشه حوزه هنری را با حدود یک چهارم مبلغ درخواستی تالار وحدت و با کیفیت مطلوب‌تر نسبت به آن‌جا اجاره کردیم.

مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی درباره بخش عاشورایی جشنواره نیز گفت: به دلیل همزمانی ایام برگزاری جشنواره با ماه صفر توجه به موضوع عاشورا را وظیفه خود دانستیم اما بخش ویژه‌ای برای این موضوع در نظر نگرفتیم، بلکه جایزه‌ای را در بخش ملی به آثاری که به موضوع عاشورا توجه داشتند اختصاص دادیم.

طباطبایی‌نژاد درباره ادغام جشنواره‌های شهید آوینی و سینما حقیقت گفت: پیش از این جشنواره شهید آوینی به نمایش فیلم اختصاص نداشت و فقط جایزه‌ای به آثار برگزیده اهدا می‌شد، اما با هم‌اندیشی که صورت گرفت به این نتیجه رسیدیم که آثار این جشنواره ارزش دیده شدن دارد لذا این آثار در بخش مسابقه ملی جشنواره حقیقت نیز به نمایش در می‌آید.

وی افزود: حمایت از فیلم های ارزشی و دینی وظیفه ماست و در این زمینه تلاش می‌کنیم.

طباطبایی نژاد گفت: در بخش بین الملل جشنواره امسال آثار برتر چند جشنواره بین‌المللی را نیز مرور خواهیم کرد ضمن آنکه کارگاه آموزشی با حضور مستندسازان بین المللی برگزار خواهد شد.

وی ضمن قدردانی از هماهنگی‌‌های میان جشنواره سینما حقیقت و صدا و سیما گفت: دو برنامه تلویزیونی از شبکه چهارم سیما آثار جشنواره را پوشش می‌دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها