وقتی تفنگ‌ها جای اسباب‌بازی را می‌گیرد

«روح و روان‌شان مانند برگه سفیدی است که آمادگی پذیرش هر نوع آموزش و مطلبی را دارد». این جمله‌ای است که بیشتر کارشناسان در تحلیل رفتارهای کودکان بیان می‌کنند و نشان‌دهنده‌ روح پاک و بی‌آلایش آنهاست، اما متاسفانه گاهی این موجودات معصوم به کارهایی واداشته می‌شوند که هیچ سنخیتی با آنها ندارد. «کودکان جنگ» از آن دست اصطلاحات بی‌رحمانه‌ای است که متاسفانه طی چند دهه گذشته در مناطق و کشورهای آشوب‌زده بارها شنیده شده است.
کد خبر: ۷۴۱۸۶۱
وقتی تفنگ‌ها جای اسباب‌بازی را می‌گیرد

اگر تا دیروز تصاویر این کودکان را در کشورهای آشوب‌زده آفریقایی می‌دیدیم، حال چند وقتی است که با تصاویر این افراد کم سن و سال در مناطق و مراکز تحت کنترل گروه تروریستی داعش روبه‌رو می‌شویم.

به نظر می‌رسد این پدیده در حال گسترش در دیگر کشورهای آسیایی و آفریقایی است. تازه‌ترین این نمونه مربوط به خبری است که روزنامه انگلیسی دیلی‌میل منتشر کرده است.

براساس این گزارش، اعضای قزاقستانی داعش فیلمی با عنوان «مسابقه تا خدا» تهیه کرده است. در این فیلم که با کیفیت بالایی گرفته شده است، در بین دو صف از اعضای قزاقی داعش یک شبه‌نظامی تنها سوار بر یک اسب سفید مشاهده می‌شود که پرچم سیاه داعش را حمل می‌کند. مکالمات این فیلم به زبان عربی و قزاقی و با زیرنویس انگلیسی است.

آن طور که این فیلم نشان می‌دهد، رهبران داعش برنامه‌ کامل و جامعی برای تبدیل این کودکان معصوم به تروریست‌های فعال دارند.

بر این اساس، این کودکان روزانه چند ساعت را در مدارس وابسته به داعش می‌گذرانند تا برداشت افراطی از آموزه‌های شریعت را بیاموزند.

زمانی که این آموزه‌ها در وجود آنها نهادینه شد یا به عبارت دیگر شست‌وشوی مغزی آنها پایان یافت، آموزش‌های نظامی آغاز می‌شود.

سکانس آخر این فیلم کودکانی را نشان می‌دهد که همانند بزرگسالان با تفنگ‌هایشان قدم رو می‌روند.

شاید اگر تا دو سال پیش به صدای کودکان معصوم سوریه زیر آوارهای به جا مانده از جنگ با گروه‌های تروریستی گوش فرا داده می‌شد، امروز شاهد آن نبودیم که به جای اسباب‌بازی، انواع و اقسام تفنگ‌ها در دستان این کودکان باشد.

حسین خلیلی ‌-‌ گروه بین‌الملل

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها