پیشنهاد جایگزین برای نوشابه‌های گازدار

نوشیدنی‌های جدید در کشور: نوشابه‌های پسته، فندق و گردو

یک متخصص سلامت می‌گوید: مردم اگر حقایق درباره مضرات برخی از خوراکی‌ها را می‌دانستند، در انتخاب رژیم غذایی خود خیلی بیشتر دقت و احتیاط می‌کردند.
کد خبر: ۷۳۳۵۰۱
بهای سنگین نوشیدن نوشابه گازدار

جام جم سرا به نقل از دزرت نیوز: به گفته وی که ٤ ‌سال درباره سنجش میزان کالری آبمیوه‌ها و نوشابه‌های گازدار مطالعه کرده است، مردم در صورت نوشیدن یک وعده نوشابه گازدار باید دست‌کم ٥٠ دقیقه بدوند تا کل کالری آن بسوزد.
«سارا بلیچ» استادیار دانشکده سلامت عمومی «جان‌ هاپکینز» این مطالعه را با هدف یافتن رابطه میان تغذیه و ورزش انجام داده و جزییات آن را در مجله سلامت عمومی آمریکا منتشر کرده است. در این مطالعه، متخصصان در کنار قفسه فروش نوشابه‌های گازدار علایم هشداردهنده‌ای قرار دادند که روی آنها این جمله نوشته شده بود: «آیا می‌دانید برای رهایی از کالری‌های یک بطری نوشابه یا آبمیوه باید ٥٠ دقیقه دوید؟» از این علایم هشداردهنده در کنار قفسه‌های فروش آبمیوه نیز استفاده شد. درنهایت متخصصان مشاهده کردند، فروش آبمیوه و نوشابه‌های گازدار در این فروشگاه‌ها کاهش یافت یا بسیاری از خریداران بطری‌های کوچکتری را خریدند.
بنابر اعلام «وب‌ام‌دی»، متخصصان با ٣١٠٠ خریدار نوشابه و آبمیوه در این فروشگاه‌ها مصاحبه کردند که این خریداران را نوجوانان ١٢ تا ١٩‌سال تشکیل می‌دادند. از جمع ٣٥‌درصدی که گفتند علایم هشداردهنده را دیده‌اند، ٥٩‌درصد می‌گویند به اطلاعات این علایم باور دارند و ٤٠‌درصد نیز در خرید خود تجدیدنظر کرده‌اند.
«بلیچ» در ادامه افزود: استفاده از این علایم هشداردهنده کم‌هزینه‌ترین راه برای وادار کردن نوجوانان به خرید نوشیدنی‌های کم‌شیرینی‌تر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حمید كلباسی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۹
۰
۰
سالها پیش یك بطری كوكاكولا 6 ریال قیمت داشت . مردم میگفتند 2 ریال آن كوكاست و4 ریال كلاه!
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها