نبرد قهرمانان سابق اروپا در نیوکمپ

برای آنها که با فوتبال خاطره‌بازی می‌کنند، تماشای بازی بارسلونا و آژاکس، تماشای یک فوتبال تمام‌عیار میان دو قهرمان سابق لیگ قهرمانان اروپاست که هر یک چهار بار فاتح این جام شده‌اند؛ آژاکس 19 سال پیش و بارسلونا هم سه سال پیش.
کد خبر: ۷۲۹۸۴۷

به نسبت آژاکسی که زمانی یوهان کرایف را در اختیار داشت و سال 1995 نیز با ستاره‌هایی چون ادوین ون درسار، فرانک دی بوئر، فرانک ریکارد، کلارنس سیدورف، ادگار داویدز، نوانکو کانو، پاتریک کلایورت، مکارک اوور مارس و رونالد دی‌بوئر و با هدایت لوئیس فن‌خال توانست با پیروزی یک بر صفر مقابل میلان قهرمان اروپا بشود، آژاکس 15 ـ 2014 تقریبا یک تیم بی‌ستاره است که فقط می‌تواند به‌وجود فرانک دی‌بوئر روی نیمکت خود افتخار کند. اگرچه از آن آژاکس رویایی چیزی باقی نمانده، اما بارسلونا همچنان با مسی، نیمار و دیگر ستاره‌هایش تیمی چشم‌نواز است و بازی امشب را همین ستاره‌ها تماشایی می‌کنند.

بارسا امشب برای جبران شکست از پاری‌سن‌ژرمن به مصاف آژاکس می‌رود. شاگردان لوئیس انریکه اگر باز هم امتیاز از دست بدهند، با وجود پاری‌سن‌ژرمن مجبورند قید صدرنشینی را بزنند. البته یک دردسر بزرگ برای آبی و اناری‌پوشان کاتالانی هست؛ آن هم این‌که آنها باید شنبه‌شب در ال‌کلاسیکو به مصاف رئال‌مادرید بروند و بهتر است بخشی از انرژی خود را برای آن بازی ذخیره کنند.

در آن سوی میدان شاگردان دی‌بوئر با وجود بارسلونا و پاری‌سن‌ژرمن کار دشواری در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا دارند. دو تساوی یک ـ یک در دو بازی اول، آنها را با دو امتیاز در رده سوم جدول قرار داده است و امشب، بازی با بارسلونا در نیوکمپ مشخص می‌کند آیا آنها می‌توانند یکی از مدعیان صعود باشند یا خیر.

در دیگر بازی حساس امشب رم و بایرن‌مونیخ در ورزشگاه المپیک رم به مصاف هم می‌روند. دیداری که امتیازات آن بخصوص برای تیم رم سرنوشت‌ساز است. رمی‌ها که با هدایت رودی گارسیا این فصل بازی‌های خوبی را به نمایش گذاشته‌اند، در دو بازی قبلی خود در لیگ قهرمانان صاحب یک برد و یک تساوی شده‌اند تا با چهار امتیاز بالاتر از منچسترسیتی بایستند. در ترکیب رم، فرانچسکو توتی همچنان می‌درخشد. این بازیکن در بازی تیمش و منچستر‌سیتی گلزنی کرد تا رکورد مسن‌ترین گلزن تاریخ این لیگ با 38 سال و سه روز در اختیارش باشد. از طرف دیگر، بایرن‌مونیخ پس از دو پیروزی برابر منچستر‌سیتی و زسکا آماده است تا با پیروزی در این دیدار گام بلندی برای صعود به مرحله بعدی لیگ قهرمانان بردارند. شاگردان پپ گوآردیولا در بوندسلیگا هم شرایط خوبی دارند و در صدر جدول قرار گرفته‌اند. آنها ابتدای هفته با شش گل وردربرمن را در هم کوبیدند تا با روحیه به مصاف رم بروند.

رودی گارسیا سرمربی رم پیش از دیدار تیمش برابر بایرن‌مونیخ گفت: بی‌صبرانه منتظر این بازی هستم. بایرن تیم بسیار خوب و قدرتمندی است و بازی سختی برابر آنها خواهیم داشت. مطمئنم هوادارانمان جو فوق‌العاده‌ای را درورزشگاه المپیک رقم خواهند زد و از این بازی لذت خواهند برد. سرمربی رم با تمجید از همتای خود در تیم بایرن‌مونیخ گفت: من جزو آن دسته از مربیان هستم که معتقدم کار گوآردیولا در بارسلونا آسان نبود. گوآردیولا در بایرن نیز چالش آسانی پیش‌رو ندارد. خیلی از مردم معتقدند کار او در بارسلونا راحت بود و نقشی در موفقیت بارسلونا نداشت؛ ولی من نظر دیگری دارم. او در بایرن هم ثابت کرد هر جا باشد تیمش فوتبال زیبایی بازی می‌کند.

برنامه کامل بازی‌های امشب

گروه E: زسکا ـ منچستر‌سیتی، رم ـ بایرن‌مونیخ

گروه F: بارسلونا ـ آژاکس، آپوئل ـ پاری‌سن‌ژرمن

گروه G: چلسی ـ ماریبور، شالکه ـ اسپورتینگ

گروه H: باته‌بوریسف ـ شاختار، پورتو ـ بیلبائو

دیدار زسکا ـ منچسترسیتی ساعت 19 و 30 دقیقه و دیگر دیدارها ساعت 22 و 15 دقیقه برگزار می‌شود. البته علاقه‌مندان فوتبال می‌توانند دیدار بارسلونا ـ آژاکس را از شبکه سه سیما و دیدار رم ـ بایرن‌مونیخ را از شبکه ورزش به صورت مستقیم تماشا کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها