بازتاب بازی‌های آسیایی دررادیو

هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی در ورزشگاه «مین» شهر اینچئون کره جنوبی به طور رسمی با حضور ورزشکاران 45 کشور آسیایی آغاز شده است و شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی نیز با تهیه ویژه‌برنامه‌های متعدد به طور مستقیم و غیرمستقیم این رویداد را اطلاع‌رسانی می‌کنند.
کد خبر: ۷۲۱۸۰۳

شبکه رادیویی تهران نیز هر روز از ساعت 11 برای پوشش بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون ویژه‌برنامه‌ آسیا 17 را از موج اف.ام ردیف 94 مگاهرتز پخش می‌کند.

«من محمد میر به همراه محمد هادی نه برادر تهیه‌کننده برنامه و همه عوامل در خدمت شما هستیم. ما به بررسی رقابت ورزشکاران در اینچئون محل برگزاری بازی‌های آسیایی خواهیم پرداخت، در هفدهمین دوره از بازی‌های آسیایی، گزارش‌هایی را تقدیم شما خواهیم کرد؛ گفت‌وگوهایی از مقامات ورزشی مخصوصا از کمیته ملی المپیک و ورزشکاران.» اینها حرف‌های گوینده برنامه آسیا 17 است که بعد از ذکر نام و یاد خدا بر زبان می‌آورد.

محمدهادی نه‌برادر تهیه‌کننده برنامه با بیان توضیحات بیشتر می‌گوید: این برنامه تا پایان بازی‌ها و رقابت‌ها، هر روز از ساعت 11 تا 11 و 30 دقیقه روی موج اف‌ام ردیف 94 و ای‌ام ردیف 1332 می‌رود.

او با اشاره به اهداف تهیه و پخش این برنامه می‌گوید: ویژه‌برنامه آسیا 17 با هدف اطلاع‌رسانی از جدید‌ترین و به‌روزترین نتایج رقابت‌های ورزشکاران مسابقات آسیایی و شناسایی ظرفیت‌های ورزشی روی آنتن می‌رود. در این برنامه آخرین خبرها از رقابت‌های ورزشکاران ایران در ارتباط مستقیم با گزارشگران اعزامی رادیو تهران به اینچئون اطلاع‌رسانی می‌شود.

نه‌برادر در ادامه می‌گوید: در این برنامه شرایط آمادگی ورزشکاران برای مسابقات بررسی می‌شود. مروری بر عملکرد کاروان اعزامی ایران در 16 دوره گذشته بازی‌های آسیایی و رکوردهای شکسته شده در بازی‌های آسیایی از بخش​های دیگر این برنامه خواهد بود. این تهیه‌کننده خاطر‌نشان می‌کند: اطلاع‌رسانی اخبار، حواشی جالب بازی‌های آسیایی و دعوت از کارشناسان مختلف ورزشی برای تحلیل مسابقات از بخش‌های این برنامه است. در این ویژه برنامه مروری بر تاریخچه بازی‌های آسیایی خواهیم داشت.

ستاره‌های ورزشی آسیا نیز معرفی می‌شوند، ضمن این‌که گزارشی نیز از اردوی آمادگی تیم‌های اعزامی کشورمان به این رقابت‌ها پخش می‌شود. در ادامه برنامه درباره سابقه بازیکنان، رشته‌ها و عملکرد گروه‌ها همراه با اعلام نتایج و حاشیه‌ها اطلاع رسانی می‌شود و با ارتباط تلفنی با اینچئون محل برگزاری هفدهمین دوره مسابقات آسیایی، از رقابت‌های تیراندازی و قایقرانی گزارشی پخش می‌شود.

عملکرد کاروان ما در دوره‌های گذشته

محمدرضا حصارکی گزارشگر برنامه گزارش‌هایی از عملکرد کاروان ما دردوره‌های گذشته ارائه می‌کند.

به گفته حصارکی نخستین دوره بازی‌های آسیایی سال 1951 در دهلی نو، برگزار شد. کاروان ایران در آن رقابت‌ها 64 نفر بودند و ایران در جدول رده‌بندی توزیع مدال‌ها 8 طلا، 6 نقره و 2 برنز قرار گرفت که درمجموع با 16 مدال در مکان سوم قرار گرفت. بخشی از برنامه نیز به حاشیه رقابت‌ها اختصاص می‌یابد، مثلا گفته می‌شود برای رفاه حال تماشاگران و خبرنگاران اعزامی اقدامات بسیاری انجام گرفته است. یکی از این اقدامات در اختیار گذاشتن اینترنت رایگان برای کسب اطلاعات بیشتر است.

خان‌بابایی، کارشناس کشتی نیز درباره تغییر ترکیبی کشتی فرنگی صحبت می‌کند. گفت‌وگوی دیگری نیز از شهنازی دبیرکل کمیته ملی المپیک پخش می‌شود.

مریم کریمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها