در جمع خبرنگاران عنوان شد؛

واکنش وزیر ارشاد به صحبت‌های کیارستمی

علی جنتی در پایان مراسم تقدیر و تشکر از فعالان عرصه دفاع مقدس نظر خود را در خصوص اظهارات جدید کیارستمی عنوان کرد.
کد خبر: ۷۲۱۷۱۱
واکنش وزیر ارشاد به صحبت‌های کیارستمی

پس از پایان این مراسم، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اهانت‌های عباس کیارستمی در فیلم جدیدش گفت: من این فیلم که در آن کیارستمی صحبت هایی درباره فیلم های حاتمی کیا و همچنین دفاع مقدس و شهدا، داشته است ندیده ام در نتیجه اظهار نظری نمی کنم.
در ادامه علی جنتی در پاسخ به یکی از خبرنگاران که با اصرار می‌خواست که او نظر خود را در این زمینه بگوید، گفت: می‌گویند توهین شده ولی من هیچ چیز را ندیدم؛ وقتی ندیده‌ام چگونه اظهار نظر کنم.

وی با اشاره به حماسه دفاع مقدس گفت: ما باید از کسانی که در جنگ تحمیلی بودند دفاع کنیم تا آن‌ها بتوانند برای نسلی که این روزها را درک نکرده‌اند، خاطراتشان را بازگو کنند و آن‌ها را با این افراد آشنا کنند و در این زمینه باید از همه‌ی ابزارهای هنری نیز بهره مند شویم.

جنتی با اشاره به شعرهای سروده شده در زمینه‌ی دفاع مقدس اظهار داشت: شعرهایی در این زمینه سروده شده که باید ادامه داشته باشد، به این دلیل که بیانگر فرهنگ ما خواهد بود و باید به نسل‌های در پیش رو، با ابزاری مثل سینما و موسیقی ارائه شود. وی خاطرنشان کرد: آهنگ‌های خوبی در زمینه دفاع مقدس عرضه شده است که مناسب این ایام بوده و آثار بسیاری در حوزه‌ی نمایشی ساخته شده تا نسل جدید ما را با دفاع مقدس آشنا کند؛ دفاع مقدس جزء افتخارات ما است و طبیعتا این افتخار باید در ذهن همه‌ی اذهان، زنده نگه داشته شود و توصیه‌ی ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسعه‌ی فرهنگ و ایثار شهادت است. (باشگاه خبرنگاران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها