معترضان بحرینی روز جمعه با برگزاری تظاهرات گسترده‌ای در منامه پایتخت این کشور بر تحریم انتخابات پارلمانی آینده تاکید کردند.
کد خبر: ۷۱۹۱۴۷

به گزارش واحد مرکزی خبر و به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، شمار زیادی از مردم به دعوت تعدادی از جمعیت‌های سیاسی مخالف به خیابان بدیع آمدند. این حرکت پس از آن صورت گرفت که حکومت بحرین پیشنهادی برای حل بحران سیاسی در کشور داد، ولی مخالفان تاکید کردند این پیشنهاد پاسخگوی هیچ‌یک از خواسته‌هایش نیست.

شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت اسلامی وفاق ملی بحرین در این مراسم طی اظهاراتی گفت: نیروهای سیاسی برای هرگونه توافق ملی و حل و فصل فراگیر که منافع همه طرف‌ها را محقق سازد و آزادی بازداشت‌شدگان و برابری بین مردم و تشکیل دولت وحدت ملی را تضمین کند، آمادگی دارند. پیشتر سلمان بن حمد، ولیعهد بحرین پیشنهاد کرده بود حوزه‌های انتخابیه دوباره تقسیم شود و پارلمان بتواند نخست‌وزیر را بازخواست کرده و دستگاه قضایی نیز اصلاح شود، اما معترضان می‌گویند با مخالفت نظام با تشکیل کمیته مستقل انتخابات، حفظ شورای مشورتی انتصابی در کنار پارلمان انتخابی‌، تعیین نخست‌وزیر از سوی پادشاه و ادامه محرومیت بیشتر مردم از حضور در نهادهای نظامی روبه‌رو شده‌اند. هادی موسوی، رئیس اداره آزادی در جمعیت اسلامی وفاق ملی بحرین گفت: «در انتخاباتی که باعث ترمیم وجهه حکومت و لگدمال شدن خون شهدا و کرامت مردم شود، شرکت نخواهند کرد.»

اسامه تمیمی، یکی از نمایندگان مجلس بحرین که در اعتراض به حکومت این کشور از مجلس استعفا کرده است، گفت: «ما شعار آزادی، عدالت و دموکراسی اصیل را سر داده‌ایم تا دست پر بازگردیم و این شعارها را سر نداده‌ایم تا در نهایت دست خالی بازگردیم.» مجید میلادی، عضو دبیرخانه جمعیت اسلامی وفاق ملی بحرین گفت: «قطعا روزی خواسته‌های عادلانه ما تحقق خواهد یافت و از استبداد به دموکراسی عادلانه منتقل خواهیم شد.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها