شب گذشته (سه شنبه 18 شهریور) مستند «خانه عنکبوت» که در خصوص پیامدها و دستاوردهای حمله ددمنشانه رژیم صهیونیستی به فلسطین و منطقه غزه بود، روی آنتن شبکه چهار سیما رفت.
کد خبر: ۷۱۵۶۰۸
نمایش هلوکاست فلسطینی در «خانه عنکبوت» شبکه چهار

این مستند روایتی توانست با استدلال اما خیلی ظریف و ماهرانه، ناکامی سران صهیونیست را در جنگ 50 روزه غزه نمایش دهد و پیام مقاومت ملت مظلوم فلسطین را به گوش حامیان غرب و عرب برساند.

«خانه عنکبوت» سرشار از محورها و نکات مهم و تاثیر گذار از جنگ 50 روزه بودکه اقدامات وحشیانه اسرائیل و حامیانش را تصویر و تحلیل کرد.

منطقه غزه که از آن به عنوان نوار غزه یا باریکه غزه یاد می شود در جنوب سرزمین اشغالی فلسطین قرار دارد. این باریکه حدود 41 کیلومتر طول دارد و عرض آن از 6 تا 12 کیلومتر متغیر است. گفتنی است مساحت این منطقه 360 کیلومتر مربع است و به طور تقریبی 5/1 میلیون نفر جمعیت دارد. رژیم صهیونیستی در تاریخ 16 تیر ماه 1393، همزمان با 9 رمضان 1435 به بهانه قتل 3 جوان صهیونیست در عملیاتی موسوم به صخره سخت، به باریکه غزه حمله کرد.

قبل از همه توجه به این نکته ضروری است که این نتانیاهو نخست وزیرر رژیم جعلی اسرائیل بود، که برای جلوگیری از شکل گیری دولت وفاق ملی فلسطین با مشارکت فتح و حماس، خلع سلاح مقاومت و یکسره کردن کارِ گروه های مقاومت اسلامی فلسطین، تجاوز به غزه را آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی تصور می کرد محاصره طولانی غزه و تحولات منطقه ای، توان دفاعی و موقعیت منطقه ای مقاومت را به تحلیل برده است اما به محض اینکه موشکهای مقاومت را در بیخ گوش سردمداران خود در تلاویو و بیت المقدس به عنوان پایتخت های سیاسی و اداری و نیروگاه اتمی اش به عنوان حساس ترین مرکز نظامی خود احساس کرد، در همان هفته اول جنگ دستهای خود را برای پذیرش طرح پیشنهادی آتش بس مصر بالا برد.

رژیم جعلی اسرائیل در این جنگ تعدادی از نظامیان خود را از دست داد به طوریکه این میزان تلفات، بی سابقه و غیر مترقبه بوده است. این درحالیست که رژیم صهیونیستی نتوانست آسیب مهمی به یگانهای مقاومت بزند.

نیروهای مقاومت فلسطین با ورود به دریا و نفوذ به پشت جبهه دشمن، رژیم صهیونیستی را خیلی خوب و ماهرانه غافلگیر کرد. همه ی تلاش اسرائیل تا پیش از جنگ غزه بر این متمرکز بود که از تکرار جنگ 33 روزه و تبدیل حماس به حزب الله جلوگیری کند، اما این کابوس رژیم در بدترین شکل ممکن اتفاق افتاد.

گروههای مبارزه در سه زمینه موفق بودند. اول اکثر ساکنان اسراییل مجبور به رفتن به پناهگاه شدند، دوم پروازهای فرودگاه بین المللی بنگوریون لغو شد و سوم ساکنان شهرک نشین جنوب، مجبور به مهاجرت به شمال کشور شدند. در نتیجه رژیم صهیونیستی برای سرپوش گذاشتن بر شکستهای نظامی خود، بر گستره و عمق جنایات خود در نوار غزه افزود و به نسل کشی فلسطینیان مظلوم روی آورد. این رژیم در جنگ غزه بیش از 22 هزار تن از انواع مواد منفجره را روی سر مردم بی دفاع غزه فرو ریخت، که منجر به شهادت و زخمی شدن بیش از 12 هزار نفر از غیرنظامیان و تخریب بیش از 10 هزار واحد مسکونی و غیر مسکونی از جمله بیمارستان، مدرسه و مسجد شد.

گرچه یافتن واژه مناسب برای توصیف عمق وگستره ی اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در جنگ غزه کار سختی است، اما شاید بتوان از عبارت زمین سوخته برای تبیین ماهیت راهبرد نظامی این رژیم و از هلوکاست فلسطینی برای توصیف عمق گستره ی جنایات ناشی از اجرای این استراتژیک در غزه استفاده کرد.

از طرف دیگر جنگ غزه برای حامیان غربی - عربی رژیم اسرائیل به خصوص آمریکا شکست آمیز و رسوا کننده است. باراک اوباما با سیاست های توسعه طلبانه و ضد بشری این رژیم همراه است و در جنگ غزه مشخص شد که دولت آمریکا در عرصه های مختلف سیاسی و نظامی، اسرائیل را همراهی کرد و کنگره آمریکا مبلغ 225 میلیون دلار را برای تقویت گنبد آهنین رژیم صهیونیستی به تصویب رساند.

این در حالی است که در عملیاتهای مقاومت، علاوه بر موشکهای قصام و قدس، فلسطین با استفاده از موشکهای گراد، n75، براق 70 ، فجر 5 ، G80 و R100 و در نهایت N302 با هدف قرار دادن بسیاری از مراکز مهم و استراتژیک اسرائیل، توانست چتر موشکی خود را بر اراضی اشغالی بگستراند. همچنین مقاومت در عملیات زمینی ضربات کوبنده ای به رژیم صهیونیستی وارد ساخت.

تداوم شلیک موشکها و فعال بودن تونلها در جنگ سوم غزه، شکست نتانیاهو را بیش از پیش نمایان کرد و او نمی تواند این حقیقت روشن را انکار کند. علاوه بر آن فهرست شروط بلند بالای مقاوت فلسطین هم به خوبی نشان داد چه کسی در پایان دادن به این جنگ عجله دارد و چه کسی بر تحقق خواسته های خود تأکید می کند. بر این اساس رژیم صهیونیستی که دستیابی به اهداف خود را در جنگ میسر ندید به ناچار، مذاکره با نیروهای مقاومت را پذیرفت و پس از چند دور مذاکره به خواسته ها و شروط مقاومت برای پایان دادن به حملات نظامی و توافق آتش بس تن داد.

امروز بسیاری از صهیونیست ها انتقاد از نتانیاهو و کابینه او را آغاز کرده اند و می کوشند با معرفی آنان به عنوان مقصران اصلی جنگ غزه و عاملان شکست اسرائیل به اهداف سیاسی خود دست یابند. این مهم منجر به منازعات سیاسی درونی در اسرائیل شده است که آثار فراوانی به همراه خواهد داشت. اما در ابعاد بین المللی، جنگ غزه موجب شکست اخلاقی رژیم صهیونیستی شده است که بی اعتباری بین المللی را برای این رژیم رقم زد و موجب شد تا این رژیم به عنوان جنایتکار و کودک کش به جهانیان معرفی شود. درحالیکه مردم غزه و گروه های مقاومت به عنوان قهرمانان مقاوم در برابر ظلم و ستم شناخته و معرفی شدند. (مصطفی جعفریحیی/ روابط عمومی شبکه چهار سیما)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها