احتمال مسمومیت ناشی از مصرف غذا در گرمای تابستان افزایش می‌یابد. بیرون از یخچال ماندن مواد غذایی به‌خصوص غذاهایی که سریع فاسد می‌شوند، شایع‌ترین عامل بروز این مشکل است. پزشکان برای جلوگیری از ابتلا به مسمومیت‌های غذایی راهکارهایی داده‌اند تا روزهای باقی مانده از تابستان گرم را بدون مشکل سپری کنیم.
کد خبر: ۷۱۲۷۵۶
مسمومیت غذایی را جدی بگیرید

جام جم سرا:پیش از صرف غذا دست​ها، ظروف و سطوحی که غذا روی آن قرار می‌گیرد را تمیز کنید و بشویید. دست‌ها را باید با آب گرم و صابون شست و از این محلول همچنین می‌توان برای شست‌وشوی ظروف و سطوح استفاده کرد.

مواد غذایی خام را از پخته جدا نگه دارید. بسیاری از سازواره‌های مضر مواد غذایی را می‌توان با پختن در دمای مناسب از بین برد. بهترین دما برای پخت گوشت گاو 71 درجه سانتی‌گراد و گوشت مرغ و بوقلمون نیز بهتر است در دمای73/9 درجه سانتی‌گراد پخته شوند؛ به​این ترتیب دمای حدود​​70 درجه، دمای مناسب برای پخت و پز گوشت گاو، مرغ و بوقلمون است.

غذاهای فاسدشدنی را سریع داخل یخچال بگذارید و فریز کنید. همچنین مواد غذایی را به طور صحیح یخ‌زدایی کنید. مواد غذایی یخ‌زده را برای یخ‌زدایی در دمای اتاق قرار ندهید. بهترین روش قرار دادن آنها داخل یخچال است. اگر از مایکروویو برای یخ‌زدایی استفاده می‌کنید، باید بلافاصله آنها را طبخ کنید.

در صورت بروز مسمومیت باید از مصرف هرگونه مواد غذایی یا دارو پیش از ملاقات پزشک، خودداری کرد. پس از بهبود نسبی، وعده‌های سبک بخورید و تا زمانی که احساس بهبود نکرده‌اید، از مصرف حجم بالای غذا خودداری کنید. (ضمیمه سیب)

مترجم: ندا اظهری

منبع: مایوکلینیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها