رئیس سازمان خصوصی‌سازی با تاکید بر این‌که هرگونه تغییر و فروش سهام عدالت بی‌اعتبار است و خریدار متضرر می‌شود، گفت: آنچه از سهام عدالت در دست مردم است، سهم نیست بلکه برگه‌های ثبت‌نام است.
کد خبر: ۷۱۲۶۹۵

این درحالی است که مقامات مختلف دولت یازدهم از وزیر اقتصاد گرفته تا رئیس سازمان بور س از قریب الوقوع بودن ایجاد قابلیت فروش سهام عدالت خبر داده بودند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، میرعلی‌اشرف پوری‌حسینی در نشستی خبری افزود: در این برگه‌ها که تنها ورقه ثبت‌نام است، معلوم نیست سهام کدام شرکت ثبت شده است و در آینده باید به برگه‌های سهام تبدیل شود و آن‌وقت است که اعتبار پیدا خواهد کرد. اما اکنون خرید و فروش آن ممنوع و بی‌اعتبار است.

وی با اشاره به این‌که تا امروز آنچه از سود سهام عدالت دریافت و به خزانه واریز شده، به حدود ده هزار میلیارد تومان رسیده است، گفت: اما آنچه درباره سهام عدالت قیمت‌گذاری شده بالغ بر 44 هزار میلیارد تومان است و بقیه آن هنوز به خزانه واریز نشده است.وی با بیان این‌که قرار بود قیمت سهام عدالت از بابت سود آن به خزانه تسویه شود، تصریح کرد: سهام عدالت پیچیدگی‌های بسیار زیادی دارد که هم در شناسایی مشمولان و هم در قیمت‌گذاری قطعی سهام اختصاص یافته این پیچیدگی‌ها دیده می‌شود.

معاون وزیر اقتصاد گفت: برخی از شرکت‌هایی که گفته شده سهام آنها به سهام عدالت اختصاص یافته اصلا وجود خارجی نداشته است یا قیمت آنها به میزانی که گفته می‌شود نمی‌ارزیده است؛ به همین دلیل وزارت امور اقتصادی و دارایی لایحه‌ای را با نام ساماندهی سهام عدالت تا چند روز آینده تقدیم دولت می‌کند.وی یادآور شد: باید فصل 6 اصل 44 در مجلس اصلاح شود تا در یک سال آینده با چالشی روبه‌رو نشویم.

پوری‌حسینی افزود: براساس این لایحه برای شناسایی مشمولان سهام عدالت پیشنهادهای جدیدی داریم و همچنین درباره نحوه تعامل مشمولان این سهام با شرکت‌های دارنده سهام، نیاز به شفاف‌سازی و احکام جدیدی است که امیدواریم با تصویب و اجرای این لایحه، این ابهامات برطرف شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها