سردار باران‌چشمه در گفت‌وگو با جام‌جم از مشکل کارت‌های معافیت می‌گوید

این سربازها، قهرمان نیستند

نرفتن به خدمت سربازی، مثل دیگر تخلف‌های رایج در فوتبال ایران نیست که با مرور زمان از یادها برود، این نکته را می‌توان از صحبت‌های رئیس تربیت بدنی نیروهای مسلح دریافت که تاکید دارد مساله کارت‌های جعلی پایان خدمت فوتبالیست‌ها، به هیچ وجه مساله مالی نخواهد شد.
کد خبر: ۷۰۴۲۱۸
این سربازها، قهرمان نیستند

به گزارش جام جم ورزشی، استفاده بیش از 20 بازیکن فوتبال از کارت‌های معافیت بحث‌برانگیز، مساله‌ای است که در روزهای گذشته، رسانه‌ها جنبه‌های مختلف آن را بررسی کرده‌اند، برای پیگیری موضوع و شنیدن تازه‌ترین اخبار در این باره سراغ سردار مهرعلی باران‌چشمه، رئیس تربیت بدنی نیروهای مسلح رفتیم. او با بیان این‌که موضوع به طور جدی از سوی نظام وظیفه در حال پیگیری است به جام‌جم، گفت: هر چند به لحاظ قانونی این موضوع در حیطه اختیارات من نیست و قرار است دیگر در این باره صحبت نکنم، اما این اطمینان را می‌دهم که به هیچ وجه موضوع مساله مالی نخواهد شد و با متخلفان برخورد می‌شود.

وی که تمایل نداشت در این باره به اظهارنظر بپردازد، گفت: قطعا مسئولان نظام وظیفه در این باره اطلاع‌رسانی کامل خواهند داشت و آنچه که مربوط به حوزه کاری من است این‌که چنانچه ورزشکاری بر اساس قوانین مشمول خدمت سربازی شد می‌تواند به عنوان سرباز قهرمان به خدمت برود.

مشکل همین جاست که وقتی به عنوان سرباز قهرمان به عضویت یک تیم ورزشی نظامی در بیاید دیگر خبری از قراردادهای چند صد میلیونی نخواهد بود و به همین دلیل برخی به سمت دور زدن قانون می‌روند، باران‌چشمه در این باره یادآور شد: به هر حال سرباز وظیفه، ورزشکار حرفه‌ای تلقی نمی‌شود که باشگاه‌ها بخواهند با آنها قرارداد ببندند و نهایت پولی که آنها به لحاظ قانونی می‌توانند به این بازیکنان پرداخت کنند پاداش‌هایی است که به طور مثال بابت پیروزی تیم به بازیکنان تعلق می‌گیرد.

رئیس تربیت بدنی نیروهای مسلح یک مورد دیگر را به ورزشکاران هشدار داد: مهلت استفاده از سرباز قهرمان محدود و تابع قوانین خود است، این گونه نیست هرکس هر زمان دلش خواست به این سمت بیاید. بابت همین موضوع اخیر فوتبالیست‌ها به باشگاه‌های نظامی ابلاغ شده است که نمی‌توانند اسامی متخلفانی که از سوی نظام وظیفه اعلام خواهد شد را حتی به عنوان سرباز قهرمان به خدمت بگیرند. به واقع در صورت محرز بودن تخلف و دور زدن قانون آن ورزشکار یا فوتبالیست نه به عنوان یک سرباز قهرمان به عنوان یک سرباز معمولی باید به خدمت برود و فرصت بازی کردن در تیم‌های نامی را هم نخواهد داشت چون تخلف مرتکب شده است.

باران‌چشمه یادآور شد: به همه باشگاه‌ها و فدراسیون‌های ورزشی این موضوع را یادآور می‌شویم که در بحث خدمت ورزشکاران خود نهایت دقت را داشته باشند تا دیگر شاهد چنین مساله‌ای در ورزش کشور نباشیم.

پرسپولیس پیگیر وضع دو سرباز

حسین ماهینی بازیکن تیم پرسپولیس از بازیکنانی محسوب می‌شود که کارت معافیت او نیز مساله‌دار است و فعلا حق شرکت در رقابت‌های لیگ را ندارد، در این باره باشگاه پرسپولیس که پیگیر وضع این بازیکن است دیروز در تازه‌ترین اقدام خود به ماهینی اعلام کرد هر مدرک پزشکی و دانشگاهی را که دارد تحویل آنها دهد تا به سازمان لیگ و حوزه نظام وظیفه ارائه شود، موضوعی که پیشتر نیز قرار بود اتفاق بیفتد. پرسپولیسی‌ها خطاب به فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ ادعا کرده‌اند که احمد عبدالله‌زاده بازیکن فولاد نیز با توجه به کارت پایان‌ خدمتی که دارد حق حضور دربازی مقابل سرخپوشان را نداشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها