تصمیمات تازه برای احیای زاینده‌رود

سخنگوی دولت از برنامه‌های جدید دولت برای احیای زاینده‌رود خبر داد و گفت: در صددیم با برنامه های جدیدی که در دست بررسی داریم زاینده رود را به​دور از مشکلات اجتماعی احیا کنیم.
کد خبر: ۷۰۳۳۰۴
تصمیمات تازه برای احیای زاینده‌رود

محمدباقر نوبخت در شورای برنامه‌ریزی استان اصفهان با بیان این که مشکل خشکی زاینده رود مشکل ملی است، افزود: دولت اعلام آمادگی می کند هر برنامه ای را که برای نجات زاینده رود موثر باشد با توجه به کمبود منابع اجرا کنیم . وی گفت: زاینده‌رود رودخانه ملی خواهد بود و افتخار دولت تدبیر و امید این است که با تدبیر مشکل زاینده رود را حل کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد، استان اصفهان با جایگاه واقعی خودش فاصله دارد و باید در این استان کار بیشتری صورت گیرد.

به گزارش مهر، وی با اشاره به آخرین مصوبه هیات دولت که 38 هزار میلیارد تومان به صورت هزینه‌ای و جاری در کشور هزینه خواهد شد،‌ افزود: امسال حدود یک‌هزار میلیارد تومان در قالب هزینه و تملک و دارایی در استان اصفهان از سوی دولت هزینه خواهد شد.معاون برنامه‌ریزی و راهبردی رئیس‌جمهور با بیان این‌که 280 میلیارد تومان از این اعتبارات برای پروژه‌های عمرانی صرف خواهد شد، اظهار کرد: در استان اصفهان 63 طرح ملی وجود دارد که باید هزینه‌های افتتاح این پروژه‌ها از محل اعتبارات ملی تامین شود.

وی با اشاره به وجود 30 طرح استانی نیمه‌تمام در استان اصفهان گفت: برای بهره‌برداری از این طرح‌ها نیز 104 میلیارد تومان از سوی دولت اختصاص داده شده است.

نوبخت اعتبارات عمرانی استانی را 238 میلیارد تومان اعلام و بیان کرد: 134 میلیارد تومان هم برای توازن منطقه‌ای از تبصره 22 سهم استان اصفهان است که سهم هریک از شهرستان‌ها از این اعتبار به تفکیک مشخص شده است.

اختصاص اعتبار مناسب برای استان اصفهان

نوبخت با بیان این‌که مسئولان استان اصفهان می‌توانند بهترین طرح را برای برنامه‌ریزی در برنامه ششم توسعه ارائه دهند، افزود: از تمام مسئولان استان اصفهان تقاضا داریم که پیشنهادات خود را ارائه دهند.

معاون برنامه‌ریزی و راهبردی رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به آخرین نرخ تورم در کشور گفت: تورم براساس گزارش مرکز آمار ایران در تیر ماه به صورت کلی زیر 25 درصد و نقطه به نقطه به زیر 14.6 درصد رسیده است.

وی رکود اقتصادی کشور در این بازه زمانی را نیز 8 درصد عنوان کرد و افزود: رکود یعنی بلااستفاده ماندن برخی از ظرفیت‌های کشور که باید مورد توجه قرار گیرد.

نوبخت با بیان این‌که دولت نمی‌تواند به واسطه‌ استخدام مشکل اشتغال را مرتفع کند،‌ افزود: اکنون تنها 41 هزار میلیارد تومان از بودجه عمومی کشور صرف کارهای عمرانی و بقیه صرف پرداخت حقوق و مزایای کارکنان می‌شود که این به معنای خدمت کردن به مردم نیست.

وی با بیان این‌که از 2100 میلیارد تومان اعتبارات عمرانی کشور، 7000 میلیارد تومان آن بین استان‌ها توزیع خواهد شد،‌ افزود: در این اساس مسئولان استان اصفهان باید هوشیار باشند که نسبت به جذب بودجه برای طرح‌هایی که می‌توانند تا پایان امسال به بهره‌برداری برسانند نسبت به جذب بودجه‌های دولتی اقدام کنند.

معاون برنامه‌ریزی و راهبردی رئیس‌جمهور در ادامه سهم کارهای فاینانس را 35 میلیارد دلار عنوان و بیان کرد: از این میزان اعتبار 30 میلیون دلار به استان اصفهان تعلق خواهد گرفت.

وی با بیان این‌که برنامه‌ریزی برای تقسیم بودجه استان‌ها در حال شکل‌گیری است، افزود: امیدوارم برای بودجه سال آینده به تناسب جایگاه اصفهان اعتبار مناسبی برای استان اصفهان اختصاص یابد.در همین حال معاون امور هماهنگی استان‌های معاونت برنامه‌ریزی و راهبردی رئیس جمهور با بیان این‌که طرح تونل گلاب 2 کاملا قانونی است و مطالعات اجرای آن براساس ماده 62 قانون انجام شده است،‌ گفت: امیدوارم این طرح بزودی آغاز شده و به بهره‌برداری برسد.

علیرضا صالح با بیان این‌که طرح تونل گلاب 2 طرحی درون استانی و برای احیای زاینده‌رود موثر است در نشست خبری افزود: راه‌اندازی این تونل از شش سال گذشته و از زمانی که بر اثر برخورد یک دستگاه بولدوزر با لوله نفت در محور رودخانه به آلوده شدن آب رودخانه اصفهان به نفت منجر شد، در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان این‌که بر اثر این اتفاق به مدت دو هفته آب تمام شهرها و روستاهایی که از رودخانه زاینده‌رود مشروب می‌شد، قطع شد، تصریح کرد: بر این اساس تونل گلاب 2 در دستور کار قرار گرفت تا در صورت هر گونه مشکل بتوان آب بیش از سه میلیون اصفهانی را تامین کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها