یک متخصص تغذیه در امور سرطان اعلام کرد: تغذیه با شیر مادر، مادران را در مقابل سرطان پستان به دلیل کاهش هورمون‌های مرتبط با سرطان حفظ می‌کند و کودکانی که با شیر مادر تغذیه می‌کنند نیز دچار اضافه وزن و چاقی نمی‌شوند.
کد خبر: ۷۰۳۱۹۲
شیر مادر؛ محافظی در برابر سرطان

جام جم سرا: سید‌حسین داوودی گفت: مادران بهتر است تا 6 ماهگی به طور انحصاری نوزادشان را با شیر خود تغذیه کنند و بدون افزودن سایر مایعات حتی آب و بعد از 6 ماهگی با اولویت خوردن شیر مادر، غذای کمکی را آغاز کنند.

وی ادامه داد: از یک سالگی تا دو سالگی می‌توانند غذایی که خودشان می‌خورند را به نوزاد بدهند و شیر مادر هم به عنوان کمک کننده همچنان داده شود.

به گفته وی طبق تحقیقات انجام شده تغذیه با شیر مادر می‌تواند مادران را در مقابل سرطان و کودکان را در مقابل اضافه وزن حفظ کند.

این کارشناس تغذیه در امور سرطان ادامه داد: طبق همین تحقیقات، تغذیه با شیر مادر، مادران را در مقابل سرطان پستان حفظ می‌کند که این موضوع از طریق کاهش برخی هورمون‌های مرتبط با سرطان در بدن مادران باعث کاهش بروز سرطان می‌شود.

داوودی افزود: اگر چه هر میزان شیردهی سودمند است اما شیردهی به مدت 2 سال برای هر فرزند تا حداکثر 3 فرزند بیشترین اثر محافظتی را در مقابله با سرطان پستان برای مادر دارد.

وی گفت: کودکانی که دارای اضافه وزن و چاقی هستند و در بزرگسالی می‌توانند همچنان چاق بمانند در بررسی‌ها نشان می‌دهد که تغذیه با شیر مادر کودک را در مقابل اضافه‌وزن و چاقی حفظ می‌کند.

این متخصص تغذیه در امور سرطان گفت: بر اساس این مطالعات کودکانی که با شیر مادر تغذیه شده‌اند مقدار کمتری کالری و مقدار بسیار بیشتری پروتئین نسبت به کودکان شیرخشک خوار به دست آورده‌اند که احتمال کمتری را برای اضافه وزن و چاقی در این کودکان به دست می‌دهند.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها