علاقمندان سفرهای 3 و 4 روزه به عتبات می‌توانند از این تخفیف استفاده کنند

نام‌نویسی عتبات عالیات با ۳۵ درصد تخفیف

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: آن دسته از متقاضیان که علاقه‌مند سفرهای سه و چهار روزه به عتبات عالیات هستند تا پایان مرداد از تخفیف ۳۵ درصدی برخوردار می‌شوند.
کد خبر: ۷۰۱۷۸۲

محسن نظافتی، مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با بیان این‌که از ابتدای شهریور تخفیف بسته‌های سه و چهار روزه سفر به عتبات عالیات به 15 درصد خواهد رسید، افزود: تخفیف 35 درصدی فقط تا پایان مرداد لحاظ خواهد شد و این سفر فرصت خوبی برای کارمندان و کارکنان ادارات است تا بتوانند از این سفر معنوی بهره ببرند. نظافتی درباره جزئیات بسته‌های سفر سه و چهار روزه عتبات عالیات، اظهار کرد: آن دسته از زائران که در قالب بسته سه روزه اعزام می‌شوند، از روز چهارشنبه عازم نجف اشرف خواهند شد و روز جمعه به ایران باز خواهند گشت و آن دسته از عزیزانی که در قالب بسته چهار روزه اعزام شوند از روز جمعه عازم نجف می‌شوند و پس از چهار روز حضور در شهر کربلای معلی و نجف اشرف، به کشور باز خواهند گشت.

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با بیان این‌که فعلا اعزام‌های زائران ایرانی به کشور عراق صرفا از طریق هوایی صورت می‌گیرد و اعزام زمینی وجود ندارد، اعلام کرد: تا پایان هفته نتایج بررسی‌های مربوط به آغاز سفرهای زمینی به عتبات عالیات و امکان سفر به کاظمین مشخص و اعلام می‌شود.

به گزارش فارس، وی با اظهار امیدواری از این‌که اعزام‌های زمینی به کشور عراق بزودی آغاز شود، عنوان کرد: به نظر می‌آید بزودی بتوانیم اعزام‌های زمینی را آغاز کنیم. اکنون همکاران ما در وزارت امور خارجه، مقامات امنیتی کشور عراق و مسئولان امور زیارتی این کشور مشغول فعالیت هستند تا ببینند می‌توان اعزام‌های زمینی را آغاز کرد یا خیر.

نظافتی با اشاره به انجام روزانه دو پرواز به عراق بیان کرد: از هفته جاری تعداد این پروازها افزایش یافته و به هر میزانی که ثبت‌نام وجود داشته باشد ظرفیت اعزام نیز افزایش پیدا می‌کند.

وی درباره اضافه شدن برنامه سفر به شهر کاظمین نیز یادآور شد: تا پایان این هفته این مساله نیز مشخص می‌شود و به نظر می‌آید شرایط امنیتی سفر به کاظمین نیز فراهم شده است و حتی به دنبال این هستیم که سفر به کاظمین را نیز در بسته سفر عتبات عالیات داشته باشیم.

وام یک میلیون تومانی به دانشجویان

ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان، بانک تجارت و سازمان حج و زیارت تفاهمنامه‌ای امضا کردند که براساس آن به دانشجویان و حداکثر دو نفر از همراهان آنان برای سفر به عتبات عالیات و عمره تسهیلات وام یک میلیون تومانی پرداخت می‌شود.

به گزارش ایرنا، مدیرعامل بانک تجارت در این باره گفت: این تسهیلات به صورت قرض‌الحسنه است و کارمزد 4 درصد دارد و زمان بازپرداخت نیز براساس بخشنامه بانک مرکزی سه ساله خواهد بود.

محمدابراهیم مقدم افزود: رقم اقساط این وام بسیار اندک است و به عنوان وثیقه یک نفر ضامن کارمند دولت یا بخش خصوصی باید از طرف متقاضی به بانک معرفی شود. مدیرعامل بانک تجارت یادآور شد: همچنین ستادی در شعب بانک‌های تجارت به منظور ارتباط بهتر با ستاد عتبات و عمره دانشگاهیان تشکیل خواهد شد.

رئیس سازمان حج و زیارت نیز در مراسم امضای این تفاهم‌نامه در سازمان حج و زیارت ابراز امیدواری کرد با امضای این تفاهم‌نامه، اعزام دانشجویان به عمره و عتبات امسال به صورت منسجم‌تر انجام شود.

سعید اوحدی سهمیه عمره دانشجویی در عمره گذشته را 17 هزار و 100 نفر عنوان کرد و افزود: به طور قطع این سهمیه در عمره آینده کمتر نخواهد شد.

به گفته وی اکنون شش میلیون و 500 هزار متقاضی دارای فیش ثبت‌نام در نوبت تشرف به عمره قرار دارند.

شعار حج سال ۹۳ اعلام شد

با تصویب شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه‌ مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت، «معنویت، خودباوری و اتحاد اسلامی» به عنوان شعار سال حج تمتع سال ۱۳۹۳ انتخاب شد.

جلسه شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه‌ مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی قاضی‌عسگر و با حضور سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت و معاونان بعثه و سازمان حج و زیارت برگزار شد.

براساس این گزارش، شعار حج هر سال با توجه به شرایط و اولویت‌های جهان اسلام انتخاب می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها