حداد عادل: راه رسیدن به آرامش را پیدا کرده‌ام

غلامعلی حداد عادل که دوشنبه شب مهمان برنامه گفت‌وگوی تنهایی بود با ذکر این نکته که راه رسیدن به آرامش را یافته، گفت: مدام از خودم می‌پرسم کجای زندگی اشتباه کرده‌ام؟
کد خبر: ۶۹۸۷۳۶
حداد عادل: راه رسیدن به آرامش را پیدا کرده‌ام

حداد عادل درباره احساس رضایتمندی‌اش از زندگی گفت: معمولا احساس رضایت دارم، بخصوص این ایام آرامش دارم و نگرانی روحی شخصی ندارم، اما آخرین بار که یک رضایت عمیقی برایم پیدا شد، سفر اخیرم به مکه بود. هر روز در حدود شش، هفت ساعت در مسجد الحرام بودم و در مدینه هم بیشترین وقتم در مسجد النبی سپری می‌شد، نماز و دعا می‌خواندم و همه اینها حس خوبی به من می‌داد.

وی با بیان این‌که نگاه من به دنیا و دیگران نگاه محبت است، اظهار کرد: اصولا اهل محبت هستم و طبع من با مهر و محبت سازگاری بیشتری دارد، هرجایی که دچار خشم و غضب می‌شوم، جایی است که می‌بینم مهر و محبت از بین رفته، وقتی که ظلم به مردم مظلوم جهان و کشورهایی مثل کشور خودم و هر جای دیگری می‌بینم، ناراحت می‌شوم و دچار خشم و اندوه می‌شوم، ولی این خشم فرع بر محبت است یعنی اصل در زندگی من، محبت و مهر است.

رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی اظهار کرد: در پرهیز از اشتباهات در حوزه ادبیات، خودم عادت دارم و برایم آسان شده، چون به زبان و ادبیات علاقه دارم و اهمیتش را از دیرباز درک کردم و پاسداری از زبان و ادبیات را یک خدمت و یک وظیفه می‌دانم؛ اما این‌که اسم من و حضور من با درست گفتن و غلط گفتن همراه شده، برای من یک حالت دوگانه ایجاد کرده؛ گاهی می‌گویند که تو مثل لولو شدی!! هر جا که هستی بقیه باید مراقب باشند و زمانی که می‌‌خواهند از کلمه خارجی استفاده کنند، می‌ترسند.

وی افزود: من زبان را موج دریای روح می‌دانم، یعنی ما یک عالم درون داریم و یک محیط بیرون؛ هر انسانی در درون خودش دنیایی دارد، دنیایی کاملا دور از دسترس دیگران؛ دنیایی صددرصد متعلق به خودش، بین این عالم درون و دنیای بیرون، آنچه رابط است و واسطه است و پیوند می‌دهد، زبان است. یعنی زبان پیام دل است، پیام فکر است و پیام ذهن است. پس زبان فقط یک صوت نیست؛ زبان بیان‌کننده وجود ماست و اگر فکر به زبان منتهی نشود، شاید اصلا در درون خود انسان هم شکل نگیرد، چه برسد به این‌که بخواهد به بیرون منتقل شود.

نماینده مردم تهران در مجلس درباره حضورش در دنیای سیاست گفت: همیشه سعی کرده‌ام که هر چه بیشتر در عالم سیاست وارد می‌شوم، هر چه معروف‌تر و رسانه‌ای‌تر می‌شوم، هرچه مقام و مسئولیتم بیشتر می‌شود، بیشتر به خودم متذکر شوم که نباید به این امور دل ببندم. سعی کردم همان‌طور که از پله نردبان مقام، خوب بالا می‌روم خوب هم پایین بیایم. این را تمرین کرده‌ام. این‌که موفق بوده‌ام یا نه، باید دیگران بگویند.

حداد عادل درباره رابطه‌اش با دیگران توضیح داد: در روابطم با دیگران خشک نیستم و بعضی وقت‌ها خودم را ملامت می‌کنم که زیاد شوخی می‌کنم و سعی می‌کنم که جلوی خودم را بگیرم. وقتی با کسی صحبت می‌کنم، سعی می‌کنم به حرف او گوش کنم و او را به عنوان یک واقعیت قبول کنم. تلاش می‌کنم از تصمیم‌گیری‌های عجولانه پرهیز کنم و کلا با خوشبینی به دوستان و اطرافیانم نگاه می‌کنم.

این استاد دانشگاه اظهار کرد: شور و حال درونی مستلزم آشفتگی بیرونی نیست. فکر می‌کنم، ضرورتی ندارد متفاوت از دیگران باشم. درون رمانتیکی دارم. به هر چه نگاه می‌کنم به دنبال زیبایی آن هستم.

حداد عادل درباره آرامش درونی‌اش گفت: آرامش من، نتیجه لذت‌بردن از چیزهایی است که دیگران لذت نمی‌برند. به دنبال چیزهای غریب نیستم. خیلی چیزهایی هست که همیشه در دسترس همه است، من از اینها لذت می‌برم از باران لذت می‌برم، وقتی باران می‌آید به وجد می‌آیم، وقتی هوا گرفته است و دم دمای آمدن باران است من همانند یک عاشق منتظر به آسمان نگاه می‌کنم و منتظر هستم. وی در خاتمه اظهار کرد: چیزهایی که به ما آرامش می‌دهد کم نیست، ارزان و فراوان است و رنج زیادی نمی‌خواهد. این آرامش و لذت در مشت ماست؛ این لذت همان جلوه‌های جمال و جلال الهی است. (به گزارش روابط عمومی تلویزیون)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها