امیدها به دستیابی به توافق جامع هسته ای تا هفته آینده رنگ می بازد

ظریف: هنوز با تمدید مذاکرات موافقت نکرده ایم

وزیر امور خارجه ایران گفت: در مذاکرات هسته ای هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم اما هفت روز سخت و سنگین را برای ادامه مذاکرات پیش رو داریم .
کد خبر: ۶۹۵۶۴۶
ظریف: هفت روز سخت را پیش رو داریم

به گزارش ایرنا،محمد جواد ظریف یکشنبه شب و در پایان دوازدهمین روز از مذاکرات وین 6؛بعد از دیدار و گفت و گو با همتایان آمریکایی و اروپایی خود در هتل کوبورگ در گفت و گو با خبرنگاران افزود:من امروز در طول 5 ساعت گذشته همه اعضای کشورهای 1+5 را ملاقات کردم و گفت و گوهای خوبی داشتیم.

ظریف افزود: این دیدارها که در قالب گروهی به اتفاق خانم اشتون با سه کشور اروپایی و دوجانبه با آمریکا انجام شد و همچنین ملاقات های دوجانبه ای نیز با وزیران امور خارجه آلمان ، فرانسه و انگلیس داشتیم همچنین ملاقات با مقام های چینی و روسی نیز انجام شد.

وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد:در همه این ملاقات ها سعی کردیم با استفاده از فرصت حضور وزیران در وین تلاش کنیم تا روش های قابل توجه و نوگرایانه ای را برای حل معضلات باقی مانده و رفع موانع پیدا کنیم.

ظریف تاکید کرد: چون هدفی که ما در برنامه مشترک اقدام ژنو تعیین کردیم کاملا مشخص است و آن اینکه برنامه هسته ای ایران باید ادامه پیدا کند و البته در کنار آن نگرانی ها درمورد هرگونه احتمال سوء استفاده از این برنامه نیز رفع شود. هدف ما هم همین است.

وزیر امور خارجه ادامه داد: اینکه راجع به مواردی به صورت یک جانبه پیش بینی هایی شود یا حد و مرزهایی تعیین شود، حتما به این کار کمکی نمی کند. ما امروز تلاش کردیم که راه های جدیدی را بررسی کنیم .

ظریف افزود:هنوز به توافقی نرسیده ایم اما بحث ها خیلی خوب بوده من احساس کردم که همه طرف ها با علاقه برای اینکه اگر امکان داشته باشد راهی پیدا شود برای آن تلاش می کنند و امیدواریم که همین جو با جدیت ادامه یابد.

وزیر امور خارجه ادامه داد:قرار است مذاکرات ادامه داشته باشد همانطوری که قبلا گفته بودیم حضور وزرا در وین قسمتی از کار بود و پایان کار نیست و ما از صبح فردا کار را ادامه می دهیم .

ظریف افزود: ممکن است آقای کری همچنان در وین حضور داشته باشند و گفت و گو های ما ادامه داشته باشد اما سایر هیات ها در همان سطح مدیران سیاسی حضور دارند و به اتفاق بنده و خانم اشتون کار را ادامه خواهیم داد .

وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد:یک هفته کار بسیار سنگین در مقابل روی ما هست و من اعتقاد دارم که اگر همه با تمام توان خود به جای تعیین خطوط قرمز، تلاش کنند با هم فکر کنند باهم به نتیجه می رسیم.

ظریف در پاسخ به این سوال که بحث ها درمورد ظرفیت غنی سازی و تعداد سانتریفیوژها به کجا رسیده است گفت:بحث درمورد همه موضوعات ادامه دارد و درمورد همه موضوعات مذاکره و تلاش می کنیم تا راهی پیدا کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها