تیم ملی والیبال لهستان برای اولین بار بود که به ایران آمد و در سالن 12 هزار نفری آزادی مهمان ایرانی‌ها شده بود. یکی از همراهان تیم ملی لهستان، گزارشگر شبکه تلویزیونی ملی لهستان، توماز سودروسکی بود که دو مسابقه بین تیم‌های ملی ایران و لهستان را از سالن آزادی زنده گزارش کرد. توماز که چند سال است روزنامه‌نگار و کارشناس والیبال است، در گفت‌وگو با روزنامه شوت ورزشی از مهمان‌نوازی ایرانیان تا شرایط تیم ملی لهستان برای صعود به مرحله بعد صحبت کرد.
کد خبر: ۶۹۰۵۲۸

سفر شما در ایران چطور گذشت؟ از شرایط در ایران راضی بودید؟

عالی بود. ایرانی‌ها خیلی خوب هستند. من از لحظه‌ای که به ایران رسیدم، شگفت‌زده شدم؛ از کارمندان و دست‌اندرکاران فدراسیون والیبال ایران و مسابقات تا تمامی مردم عادی که ما را می‌دیدند، به حدی به ما احترام گذاشتند و مهربان بودند که ما عاشق ایرانی‌ها شدیم. واقعا نمی‌دانم چگونه توضیح دهم که شما خوب هستید.

جو سالن آزادی و تماشاچیان ایرانی را چطور دیدید؟

در لهستان هم تماشاچیان زیادی به سالن می‌آیند. قبلا فکر می‌کردم فقط در لهستان آنقدر سالن شلوغ می‌شود، ولی از وقتی اینجا را دیدم، نظرم عوض شد. والیبال ایران با موفقیت‌هایش هواداران زیادی را جذب کرده است. جـو سالن خوب است، ولی برای بازیکنان و بویژه من، این سر و صدا کمی آزاردهنده است. اگر کمی این صدای بوق‌ها کمتر شود و بیشتر تیم محبوبشان را تشویق کنند، بهتر است.

قبل از سفر به ایران، تصور می‌کردید چند امتیاز از این دو بازی بگیرید؟

ما تصورات زیادی داشتیم، ولی فکر نمی‌کردیم هیچ امتیازی نگیریم (با خنده). وقتی که مسابقات ایران و برزیل را دیدم، می‌دانستم کار سختی داریم، ولی فکر نمی‌کردم فقط بتوانیم یک ست از ایران بگیریم.

از قبل تیم ایران را می‌شناختید. همان‌طور که انتظار داشتید، ظاهر شدند؟

خیلی بیشتر از آنچه می‌دانستم خوب بودند. صعود ایران به مرحله بعدی را هم تبریک می‌گویم. مطمــــــئنا مرحله بعدی لیگ جهانی با تیم ایران خیلی قوی‌تر و پرهیجان‌تر می‌شود.

لهستان تا الان پیروزی‌های خوبی با آنتیگا، مربی جوان خود کسب کرده است، اگر نتوانید صعود کنید، باز هم از او انتقاد می‌شود؟

خوشبختانه تا الان از او انتقادی نشده و جو برای آنتیگا خوب است. همه می‌دانند او جوان است و تجربه کافی ندارد. او همیشه گفته که تمام تلاشش را می‌کند و قولی نداده است؛ البته کادر تیم باتجربه‌ای داریم که مطمئنم به مرحله بعدی صعود می‌کنیم.

و اگر صعود نکنید؟

امیدوارم صعود کنیم؛ هرچند هدف ما بیشتر مسابقات قهرمانی جهان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها