آیت الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی:

با شجاعت به پرونده فساد 3 هزار میلیارد رسیدگی شد

آملی‌لاریجانی:‌ رسیدگی به پرونده بزرگ فساد اقتصادی از افتخارات دستگاه قضایی است

رئیس قوه قضاییه گفت: افراد غیروارد که سررشته‌ای در امور حقوقی ندارند می‌گویند اعدام مجرم پرونده فساد 3000 میلیاردی، کاری سیاسی بود. این یک نسبت ظالمانه درباره قوه قضاییه است.
کد خبر: ۶۸۶۳۶۴

به گزارش ایسنا، آیت‌الله آملی‌لاریجانی که در آستانه هفته قوه قضاییه در برنامه زنده تلویزیونی شبکه یک سیما سخن می‌گفت، درباره رسیدگی دستگاه قضایی به پرونده‌های مفاسد اقتصادی اظهار کرد: قوه قضاییه در این پرونده (فساد 3000 میلیاردی) کار بسیار سنگینی انجام داد و رسیدگی به این پرونده یکی از افتخارات دستگاه قضاست.

در بخش دیگری از این گفت‌وگوی تلویزیونی، مجری برنامه خطاب به رئیس قوه قضاییه گفت که «شما گفته‌اید به زور می‌شود مردم را به بهشت برد» و آملی‌لاریجانی نیز در واکنش به این صحبت مجری، اظهار کرد: اگر می‌شد این کار را کرد، خوب بود ولی نمی‌شود. من چنین سخنی نگفته‌ام.

وی ادامه داد: البته این بحث، حقوقی است و به دستگاه قضا نیز مربوط می‌شود زیرا معمولا در رابطه با موضوع برخورد با بی‌حجابی و مظاهر فساد چنین بحثی مطرح می‌شود، ولی متاسفانه به‌صورت فنی و حقوقی مطرح نمی‌شود و جنبه سیاسی دارد.

رئیس قوه قضاییه در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که قوه قضاییه چه پاسخی نسبت به کینه‌ورزی رسانه‌های بیگانه در اجرای احکام اسلامی دارد، افزود: بحث حقوق بشر و تبلیغات سویی که صورت می‌گیرد و اشکالاتی که بر ما وارد می‌کند، نیازمند فرصت کافی است. رفتار غربی‌ها در بحث حقوق بشر، موضوع دوگانه‌ای است. آنها هم خودشان اعمال ضدحقوق بشری دارند، از جمله حمله آمریکا به عراق و افغانستان و از طرفی ما کشوری هستیم که در هر یک یا دو سال انتخابات داشته‌ایم و متهم می‌شویم به رعایت نکردن حقوق بشر، اما کشورهایی وجود دارند که در طول حیات سیاسی‌شان یک بار هم انتخابات ندیدند، ولی همواره مورد حمایت غرب هستند.آملی لاریجانی گفت: ما یک مساله اساسی دیگر نیز با غرب داریم؛ آنها زیربنای اعتقادی و فکری ما را قبول ندارند و می‌خواهند آرای خودشان را به ما تحمیل کنند، در واقع غرب یک سیطره نظامی و اقتصادی بر جهان دارد و می‌خواهد سیطره ارزشی و اعتقادی نیز بر جهان داشته باشد و می‌گوید هر چیزی که ما تشخیص می‌دهیم صحیح است و همه دنیا باید بپذیرند. وی افزود: به ما می‌گویند چرا قصاص اجرا می‌کنید و ما پاسخ می‌دهیم که ما نظام فکری و اعتقادی داریم که در اصول قانون اساسی آمده و مردم کشور ما متدین و مسلمان هستند و نظام اعتقادی را پذیرفته‌اند و حال آن‌که آنان می‌خواهند به این ارزش‌ها توجه نشود.

آملی لاریجانی در پاسخ به پرسش دیگری در مورد تعامل قوه قضاییه با رسانه‌ها گفت: این قوه در بحث رسانه کمبودهایی دارد، اما در چند سال اخیر که سخنگو تعیین کرده‌ایم، تعامل بسیار خوبی با رسانه‌ها داریم. تعامل قوه قضاییه با رسانه‌ها بویژه با رسانه ملی باید بیشتر باشد، زیرا این رسانه مانند دانشگاه است که در جهات بسیار عدیده‌ای می‌تواند به قوه قضاییه کمک کند.

رئیس قوه قضاییه در پاسخ به پرسش دیگری درباره تعامل این قوه با قوای مجریه و مقننه نیز گفت: تعامل بسیار خوبی با دولت و مجلس وجود دارد، هم مجلس و هم دولت در مقاطع مختلف به کمک قوه قضاییه آمده‌اند. آملی لاریجانی افزود: بنده شخصا هم از دولت در مواضع متعدد حمایت کردم و هم معتقدم باید به شخص رئیس‌جمهور کمک کرد؛ زیرا بار سنگین اجرایی کشور به دوش اوست. وی گفت: روابط قوای سه‌گانه جزو بهترین روابط در طول دوران‌های مختلف است که امیدواریم این روابط خوب ادامه یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها