استعفای وزیر خارجه انگلیس

ویلیام هیگ با ناکامی می‌رود

سفارت انگلیس در آستانه بازگشایی است

دلتنگی‌های لندن برای تهران

دلتنگی‌های لندن برای تهران سرانجام باعث شد تا ویلیام هیگ وزیر خارجه انگلیس از تصمیم دولتش برای بازگشایی سفارت این کشور در تهارن خبر بدهد.
کد خبر: ۶۸۵۱۳۹
دلتنگی‌های لندن برای تهران

وزیر خارجه بریتانیا در سخنانی در مجلس عوام این کشور گفت که روز شنبه در گفتگوی تلفنی با محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران، پیشرفت در بهبود روابط دو کشور و "علاقه مشترک به ادامه حرکت به سوی برقراری روابط دوجانبه" را بررسی کرده است.

گفته می‌شود که هیگ در تماس با وزیر خارجه ایران، وضعیت بحرانی عراق و پیشروی نیروهای داعش در این کشور باعث افزایش تماس بین کشورهای غربی و ایران شده است.

سفارت انگلیس در تهران در پائیز ۲۰۱۱ (۱۳۹۰) در پی اعتراض دانشجویان به رفتار و عملکرد مقامات این کشور علیه کشورمان تعطیل شد.

بی بی سی اعلام کرد دولت انگلیس شرایطی را برای بازگشایی سفارت خود در تهران اعلام کرده که از جمله شامل پرداخت غرامت برای خسارت‌های وارده به ساختمان‌ها و اموال سفارت و عذرخواهی جمهوری اسلامی از تعدی به حریم دیپلماتیک این کشور در تهران است.

اخیرا به نقل از مجید تخت روانچی، معاون وزارت خارجه گزارش شد که جمهوری اسلامی گزینه پرداخت خسارت به دولت بریتانیا را "بررسی می‌کند" اما بابت حادثه اشغال سفارت عذرخواهی نمی‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها