تعدادی از شهروندان اعلام کردند به عنوان زوج‌های جوانی که قصد تشکیل خانوار جدید داشتند در هنگام نامنویسی یارانه ثبت نام کرده‌اند اما هم اکنون به عنوان انصرافی از یارانه محسوب شده و تکلیف آنها مشخص نشده است.
کد خبر: ۶۸۱۵۱۶
یارانه زوج‌های جوان در برزخ بلاتکلیفی

جام جم سرا: در این ارتباط با مسئولان مربوطه تماس‌های مکرر گرفته و سوال این هم وطنان را برای آنها مطرح کردیم، ولی با وجود تلاش مکرر و تماسهای پیاپی ، پاسخ روشنی دریافت نکردیم.
در عین حال بر اساس اطلاعات کسب شده از برخی منابع و شهروندان متقاضی یارانه، دریافتیم، که در این مرحله که ویرایش اطلاعات خانوارهای یارانه‌بگیر از طریق دفاتر پلیس + 10 و فرمانداری‌ها انجام می‌شود، کسانی که به عنوان جا مانده خانوار محسوب می‌شوند، باید ابتدا باید به فرمانداری شهر خود و در تهران به خیابان فاطمی خیابان غزالی دفتر ستاد هدفمندی یارانه فرمانداری تهران مراجعه کرده و به عنوان جا مانده خانوارهای قبلی ثبت‌نام کنند.

بر این اساس، بعد از اینکه این افراد در فهرست یارانه بگیران در ماه‌های آینده قرار گرفتند، برای تشکیل خانوار جدید با ارائه مدارک لازم به پلیس+ 10 مراجعه کنند و فرم‌های مربوطه را تکمیل نمایند.

در پاسخ به این پرسش مردمی که زمان اصلاح اطلاعات خانوار تا چه وقت است، اطلاعات واصله حاکی است، فعلا امکان اصلاح اطلاعات خانوار طبق روال در دفاتر پلیس +10 و فرمانداری‌ها انجام می‌شود و محدودیت زمانی وجود ندارد.

با این وجود، زوج‌های جوانی که با این وضعیت مواجه شده‌اند - و از تماس‌های مکرر آنها نیز مشخص است که تعداد آنها کم نیست - همچنان منتظر پاسخ رسمی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها هستند؛ سازمانی که در دوره جدید فعالیت خود همواره - به جز مقطعی خاص و در زمان انصراف از دریافت یارانه - سعی کرده ارتباط کمتری با رسانه‌ها داشته باشد.

در این شرایط، رسانه‌ها مسئولیت اطلاع‌رسانی که باید در این سازمان با جدیت دنبال می‌شد را برعهده گرفته‌اند و از منابع رسمی و غیررسمی سعی در دریافت و انتشار اخبار مربوط به موضوع پرداخت یارانه‌های نقدی به مردم دارند.

این اتفاق گرچه یکی از وظایف ذاتی رسانه‌ها به شمار می‌رود، اما می‌تواند زمینه‌ساز بروز اشکالاتی از جمله انتشار اطلاعات نادرست در این باره شود. (صبحانه)

Share

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها