معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو در مورد مساله فروش آب کارون به کویت که بیش از یک دهه مطرح است گفت: فروش آب به کویت فعلا در برنامه وزارت نیرو قرار ندارد.
کد خبر: ۶۷۴۶۳۹
برنامه‌ای برای فروش آب به کویت نداریم

علیرضا دائمی با اشاره به این‌که مساله تامین آب شرب کشورهای حوزه خلیج فارس از سه دهه گذشته مطرح است، گفت: با توجه به پیگیری‌ها و مسائلی که پیش آمد موافقت نامه‌ای با کویت منعقد شد که براساس آن برای صادرات آب ایران به کویت باید مجوزهای مجلس، دولت و مراجع قانونی دو کشور گرفته شود.بنابراین پس از این توافق مساله پیگیری نشد و اکنون نیز در دستور کار قرار ندارد.

وی در مورد انتقال آب کارون به کویت گفت:‌درحال حاضر به هیچ عنوان آب به کویت منتقل نمی شود اما باید توجه داشت که در صورتی که به اندازه شرب و به میزان محدود آب منتقل شود به نفع کشور خواهد بود و از محل درآمد آن می‌توان برای همان رودخانه‌ها هزینه شود.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو با اشاره به این‌که حجم آب مورد بحث برای انتقال در سال‌های گذشته به میزان 0.01 آب کارون بوده است، گفت: این آب قرار بود از محلی که کارون وارد آب‌های شور دریا می‌شود منتقل شود.

دائمی با اشاره به این‌که حجم زیادی رودخانه در منطقه خلیج فارس وجود دارد گفت: می شود در مورد آن رودخانه‌ها برنامه ریزی کرد و آب به مقدار کم برای شرب از رودخانه‌هایی که کیفیت مناسب‌تری دارند منتقل شود اما درحال حاضر نه کویت پیگیری زیادی می‌کند و نه ما می‌توانیم در شرایط کنونی به این مساله بپردازیم. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها