خبر سلامت

پیشگیری از کک و مک با کرم ضدآفتاب

یک متخصص پوست گفت: کک ‌و ‌مک بیشتر در افرادی که پوست روشن دارند با زمینه ژنتیکی بروز می‌کند و درمان قطعی برای آن وجود ندارد، اما بهترین راه پیشگیری از بروز و افزایش آن در افراد مستعد، استفاده ازکرم‌های ضدآفتاب مناسب است.
کد خبر: ۶۷۴۵۵۸

دکتر سیدمسعود داوودی در گفت‌و‌گو با جام‌جم افزود: کک‌ و‌ مک گرچه زمینه ارثی دارد، اما معمولا در کسانی که پوست سفید‌تری دارند و پوست‌شان در مقابل آفتاب مقاومت خوبی ندارد بروز پیدا می‌کند. وی تاکید کرد: در کسانی که مستعد بروز کک و مک هستند در مواجه با نور آفتاب از سنین پایین حتی از پنج سالگی شاهد بروز این عارضه پوستی هستیم.

این متخصص پوست افزود: در مورد کک و مک راه‌حل درمانی اساسی و قطعی وجود ندارد، ولی بعضی لکه‌ها با دارو و برخی دیگر با لیزر پاک می‌شود. با این حال بهترین پیشگیری از بروز و ازدیاد کک و مک، استفاده از کرم ضدآفتاب است.

کمربند ایمنی؛ حافظ کلیه‌ها در تصادفات رانندگی

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد کمربند ایمنی و کیسه هوای تعبیه شده در خودروها نه‌تنها از سر و قفسه‌سینه سرنشینان، بلکه حتی از کلیه‌های آنان نیز هنگام وقوع تصادف مراقبت می‌کند.

به گزارش ایسنا، کارشناسان در بررسی‌ شدت آسیب‌های پس از تصادفات رانندگی دریافته‌اند افرادی که در لحظه وقوع سانحه کمربند ایمنی خود را بسته‌اند و خودروی آنها نیز به کیسه هوا مجهز است، پس از حادثه کلیه‌هایشان خیلی کمتر آسیب‌‌دیده و تحت عمل جراحی کلیه قرار نمی‌گیرند. همچنین کمربندهای ایمنی به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا شدت برخورد خودرو را در ناحیه لگن و قفسه‌سینه پخش کند و کیسه هوا برای کاستن از شدت برخورد بدن و خودرو طراحی شده است. این کارشناسان دریافته‌اند زمانی که کیسه‌ هوا و کمربند ایمنی با یکدیگر استفاده می‌شود خطر آسیب‌دیدگی جدی کلیه‌ها در تصادفات تا 23 درصد کاهش می‌یابد. همچنین احتمال آن‌که فرد آسیب‌دیده به عمل جراحی کلیه نیاز پیدا کند به نصف می‌رسد.

مردان از مصرف نوشابه گازدار حذر کنند

یک متخصص طب سنتی اعلام کرد: مصرف نوشابه‌های گازدار دارای عوارض بسیار خطرناکی برای مردان است. این عوارض از ابتلا به سرطان‌های پروستات و پانکراس گرفته تا پوکی استخوان و کاهش قدرت باروری را شامل می‌شود.

علی حسینی در گفت‌وگو با فارس گفت: مصرف نوشابه‌های گازدار باید از سوی مردان محدود شود، چرا که آنها را در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی قرار می‌دهد. از طرفی مصرف مداوم نوشابه در برنامه غذایی مردان، میزان تری‌گلیسرید خون را بالا می‌برد و سطح کلسترول خوب یا HDL را که از حملات قلبی جلوگیری می‌کند، کم می‌کند. همچنین مصرف بالای نوشابه در مردان علاوه بر بیماری‌های قلبی، خطر ابتلا به آسم، انسداد ریوی مزمن و پوکی استخوان را افزایش می‌دهد.

وی تاکید کرد: طبق تحقیقات علمی انجام شده، قدرت باروری مردانی که به صورت روزانه نوشابه می‌خورند در معرض خطر قرار می‌گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها