ضرباهنگ رادیو عجولانه نیست

علی‌اصغر غلامرضایی، معاون آموزش و پژوهش رسانه ملی معتقد است ضرباهنگ رادیو عجولانه نیست.
کد خبر: ۶۶۹۷۲۰

دکتر غلامرضایی ضمن اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره‌های گوناگون در حوزه رسانه خاطرنشان می‌کند: جشنواره‌ها معمولا آینه تمام‌نمای آثار و فعالیت‌هایی است که در طول سال یا سال‌ها انجام شده است. به نظر بنده برای معرفی این آثار به بهترین شکل، جشنواره‌ها محل و فرصتی است که افراد کنار یکدیگر جمع ‌شوند و تولیدات یکدیگر را ملاحظه کنند. از طرفی، تولیدات داوری‌شده و نتایج بعد از مشخص شدن به مردم معرفی می‌شود. جشنواره، محل تضارب افکار، داوری، شناخت آثار و از یک جهت هم معرفی‌کننده آثار به مردم است.همچنین به عنوان رابط منسجمی است که این آثار تولیدی برای آنها تولید می‌شود. به همین دلیل معمولا تمام دستگاه‌هایی که کار‌های مختلف می‌کنند آثار خودشان را در جشنواره‌ها قرار می‌دهند که مورد محک و آزمایش قرار گیرد.

معاون آموزش و پژوهش رسانه ملی می‌افزاید: چندین سال است جشنواره بین‌المللی رادیو که به صورت کشوری و بین‌المللی برگزار می‌شود و آثاری که در رادیو تولید شده و با مردم ارتباط برقرار کرده است، از جهات متعددی داوری شده و برترین‌ها و آنهایی که تلاش بیشتری داشته‌اند، شناخته و معرفی می‌شوند. لذا این ویترین و آینه تمام‌نما برای شناساندن این کارها و این که یک اثر برای دیگران الگو بشود به عنوان یک اثر شاخص، کار خیلی خوب و مهمی است. امیدواریم که جشنواره امسال هم بخوبی برگزار شود و آثار خود را به جامعه رادیویی کشور معرفی کند. وی ضمن اشاره به جایگاه و اهمیت بین‌المللی‌بودن جشنواره رادیو می‌گوید: جشنواره‌ها حتی به شکل داخلی، محل وکلاسی است برای تعاطی افکار و شناخت آثار که اگر این را هم به شکل بین‌المللی حساب کنیم، کسانی که از سایر کشورها به محل جشنواره می‌آیند، نسبت به فضای رادیو در جهان، شناخت بهتری به ما و برنامه‌سازان می‌دهند. یعنی ما چند پله جلوتر نسبت به افرادی که در این کره خاکی از طریق رادیو ارتباط برقرار می‌کنند، شناخت بهتری می‌توانیم پیدا کنیم. لذا حضور استادان در این جمع می‌تواند کمک آموزشی ـ پژوهشی کند به مجموعه برنامه‌سازان رادیویی که آنها از خلال کارهایی که تولید کردند یا نشست‌ها و سمینارهایی که ارائه می‌کنند در جشنواره می‌توانند فضای عمومی دنیا را هم بهتر بشناسند.

از مزایای مهم رادیو سهل‌الوصول‌بودن آن است. هرچند که با نصب مانیتورها امکان استفاده از تلویزیون فراهم شده است، اما مطلقا نمی‌تواند جای تلویزیون در منزل را بگیرد.

من بعضی از برنامه‌های رادیویی را بر حسب علایق خود به صورت ثابت و بعضی دیگر را منظم گوش می‌کنم، چون ضرباهنگ رادیو مانند تلویزیون عجول نیست. برنامه‌های رادیو معارف را برحسب رشته تحصیلی تعقیب می‌کنیم. همچنین رادیو آوا را ـ که یکی از شبکه‌هایی است که در جامعه موسیقایی ما ماندگار است ـ معمولا گوش می‌کنم. برنامه‌های صبحگاهی را هم در مسیر گوش می‌کنم.

البته یک رادیو کوچک هم داریم که هر جا می‌روم با خودم می‌برم و به آن گوش می‌کنم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها