معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از توسعه طرح‌های ساخت اسکله‌ها و بنادر کوچک چندمنظوره در جزیره قشم با هدف جذب سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال برای ساحل‌نشینان خبر داد.
کد خبر: ۶۶۹۴۲۰

محمد سعیدنژاد افزود: ساخت موج‌شکن‌ها و بنادر کوچک چندمنظوره از طرح‌های جدید سازمان بنادر و دریانوردی است که برای توسعه اقتصادی و معیشتی ساحل‌نشینان جنوب کشورمان از سوی این سازمان در دست اجراست.

وی تصریح کرد: سرمایه‌گذاری و دیگر امور مربوط به‌احداث این موج‌شکن‌ها و بنادر کوچک چندمنظوره در جزیره قشم، به‌طور تخصصی از سوی سازمان بنادر و دریانوردی صورت می‌گیرد. معاون وزیر راه و شهرسازی بااشاره به بازدید روز چهارشنبه رئیس مجلس شورای اسلامی از طرح‌های توسعه بندر شهیدرجایی گفت: دو طرح مهم شامل تکمیل فاز دوم طرح توسعه بندر و افزایش ظرفیت عملیات کانتینری در بزرگ‌ترین بندر تجاری کشور در دست اجراست و عملیات عمرانی مربوط به‌ساخت اسکله‌ها در این بندر به‌طور کامل اجرا شده است./ مهر

آغاز کوچ زنبورداران مهاجر از هرمزگان

مهاجرت زنبورهای عسل به استان هرمزگان، از اوایل آذر هر سال آغاز می‌شود و از اوایل اردیبهشت، کندوهایی که آماده فعالیت شده‌ است، به مناطق خود باز می‌گردند.

بشیری، کارشناس مسئول پرورش زنبور ‌عسل جهادکشاورزی هرمزگان با اشاره به این‌که هر ساله حدود 400 هزار کلنی زنبور عسل در فصل‌های سرد سال از استان‌های سردسیر کشور به این استان مهاجرت می‌کنند‌، گفت: شهرستان‌های حاجی‌آباد، بندرعباس‌، رودان‌، میناب‌، پارسیان و بستک از مناطق کوچ زنبورداران است و افزایش شمار کلنی‌ها و جمعیت زنبور عسل‌ و جوان کردن ملکه زنبور عسل از اهداف کوچ زنبورداران به این استان است.

بشیری با بیان این‌که کوچ زنبورداران تأثیر مستقیم بر تولید عسل در دیگر استان‌های کشور دارد‌، افزود: زنبورداران حرفه‌ای سراسر کشور از استان‌های مازندران، لرستان، زنجان، فارس‌، آذربایجان، خراسان و اصفهان به این استان و دیگر استان‌های جنوبی کوچ می‌کنند و هرمزگان با داشتن بیش از یک میلیون هکتار عرصه‌های جنگلی و باغات مرکبات، مکان مناسبی برای پرورش زنبور‌ عسل است‌./ ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها