برنامه «کارنامه» شبکه فرهیختگان، پنجشنبه 4 اردیبهشت برای بررسی شخصیت، آثار و خدمات شایسته ی زنده یاد محمد ابراهیم باستانی پاریزی، میزبان دکتر حسن باستانی راد و علی دهباشی، به ترتیب استاد دانشگاه و نویسنده است.
کد خبر: ۶۶۶۱۸۵
بررسی کارنامه باستانی پاریزی در شبکه چهار

به گزارش روابط عمومی شبکه چهار، دکتر محمد ابراهیم باستانی پاریزی مورخ، نویسنده، پژوهشگر، شاعر، موسیقی‌پژوه و استاد بازنشسته دانشگاه تهران، اولین نوشته‌های خود را در سال‌های ترک تحصیل اجباری (۱۳۱۸ و ۱۳۱۹) در قالب روزنامه ‌ای به نام باستان و مجله‌ای به نام ندای پاریز نوشت،که خود آنرا در پاریز منتشر می کرد. اولین نوشته او در جراید آن زمان، مقاله‌ای بود با عنوان«تقصیر با مردان است نه زنان» که در سال ۱۳۲۱ در مجله بیداری کرمان چاپ شد. پس از آن به عنوان نویسنده یا مترجم زبان‌های عربی و فرانسه مقالات بی‌شماری در روزنامه‌ها و مجلاتی مانند کیهان، اطلاعات، خواندنی‌ها، یغما، راهنمای‌کتاب، آینده، کلک و بخارا چاپ کرد.

از میان نوشته‌های او، هفت کتاب با عنوان «سبعه ثمانیه» متمایز است که همگی در نام خود عدد هفت را دارند، مانند خاتون هفت قلعه و آسیای هفت سنگ. بعدها کتاب هشتمی با عنوان هشت‌الهفت به مجموعه هفت‌تایی اضافه شد.

یاد آور می شود برنامه کارنامه فردا ساعت 22:15 روی آنتن شبکه چهار می رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها