موسی امینی، دبیر اتحادیه قالیشویان تهران

اسامی قالیشویان مجاز را با ما چک کنید

کد خبر: ۶۴۵۴۳۲

مهم‌ترین توصیه شما به مردم در استفاده از خدمات قالیشویی با توجه به نزدیک شدن ایام نوروز و فصل خانه‌تکانی چیست؟

مهم‌ترین توصیه ما به مردم، استفاده از موسسات معتبر و تائید شده اتحادیه است. پس از آن، شهروندان نباید همه کارها را به دقیقه 90 واگذار کنند، بلکه برای ارسال فرش‌های خود به موسسات مجاز قالیشویی با برنامه عمل کنند تا سر فرصت خدمات مناسب‌تری دریافت کنند، چون به هر حال شستن قالی زمان می‌خواهد.

مردم چگونه می‌توانند موسسات معتبر و نامعتبر قالیشویی را از یکدیگر تشخیص دهند؟

اول این که می‌توانند با اتحادیه تماس بگیرند و نام موسسه را از مسئولان اتحادیه بپرسند تا صحت کار موسسه مورد نظرشان تائید شود یا این که اگر به اینترنت دسترسی دارند با مراجعه به وب‌سایت رسمی اتحادیه قالیشویان شهرستان خود می‌توانند براساس جداول، از اسامی شرکت‌های معتبر قالیشویی شهرشان مطلع شوند. تلفن اتحادیه تهران 55637062 و آدرس ایــــنترنتی اتحادیه www.eght1351.ir است، اما در شهرستان‌ها هموطنان می‌توانند از طریق مرکز اطلاعات مخابرات به شماره تلفن اتحادیه شهرستان خود دسترسی پیدا کنند.

اگر به هر دلیل بین مشتری و صاحب قالیشویی اختلافی رخ دهد اتحادیه، مرجعی برای رسیدگی به شکایات دارد؟

بله، در صورتی که این اختلاف بین مشتری و قالیشویی مجاز باشد اتحادیه برای این کار مشاورانی در نظر گرفته و به موضوع رسیدگی می‌کند تا حق به حق‌دار برسد. البته درباره قالیشویان مجاز این اتفاق بندرت رخ می‌دهد و معمولا این گونه مسائل مربوط به غیرمجازهاست که ما رسیدگی نمی‌کنیم و به مراجع قضایی مربوط می‌شود.

اتحادیه برای انجام خدمات قالیشویی قیمت مصوب تعیین کرده است؟

بله، معمولا اتحادیه هر شش ماه یک بار به برآورد هزینه‌های ارائه خدمات می‌پردازد و با بخشنامه‌ای قیمت مصوب را به تمام قالیشویان مجاز اعلام می‌کند و آنها هم موظف به پیروی از قیمت‌های مصوب هستند.

اما در جدول نرخ‌های امسال به نرخ‌های توافقی اشاره شده است. مگر نرخ‌های شما قطعی نیست؟

اتحادیه نرخ‌هایش مصوب است، اما وقتی فرش دستباف هم‌اکنون حداقل متری دو میلیون تومان قیمت دارد آیا واقعا می‌توان آن را براساس مصوبه نرخ‌گذاری کرد؟ چطور ممکن است قالیشویی فرشی با قیمتی حدود ده میلیون تومان را مقابل دریافت 20 هزار تومان بشوید؟ بنابراین او باید با صاحب فرش برای انجام این خدمات به توافق برسد یا این که گاهی اوقات برخی فرش‌ها نیازمند خدمات ویژه است، پس نمی‌توان دقیقا روی آن قیمت گذاشت. لذا این موضوع را به خود واحد صنفی و متقاضی واگذار کرده‌ایم تا با یکدیگر به توافق برسند.

اتحادیه بر خدمات قالیشویان و رعایت نرخ‌های مصوب نظارت دارد؟

اتحادیه، هم به صورت محسوس و هم به صورت نامحسوس به بازرسی‌های مکرر از مراکز قالیشویی مجاز اقدام می‌کند و به هر گونه تخلف از سوی آنها رسیدگی می‌شود، بنابراین هیچ نگرانی در این زمینه نخواهد بود.

افرادی که برای دریافت یا تحویل فرش به منازل مراجعه می‌کنند دارای کارت شناسایی هستند؟

اساس کار این است که وقتی متقاضی از طریق اتحادیه مجاز بودن قالیشویی مورد نظرش را استعلام کرد، بدون تردید مشکلی نیست، اما براساس ضوابطی که به تمام قالیشویان مجاز ابلاغ شده است مسئولان و کارمندانی که برای تحویل یا دریافت فرش به در منازل مراجعه می‌کنند باید دارای سوابق مشخص در واحد قالیشویی مذکور باشند و بعضا با وثیقه استخدام می‌شوند. پس جای نگرانی برای مالکان فرش‌ها نیست، پرسنل واحدهای قالیشویی مجاز تائید شده هستند.

آیا در صورت بروز مشکل در فرش‌ها، واحد صنفی قادر به پرداخت خسارت خواهد بود؟

شک نکنید، چون واحدهای مجاز بدون تردید بیمه هستند و همه مسئولیت آنها بیمه شده است. در صورت بروز هر گونه حادثه احتمالی توان پرداخت خسارت با نظر کارشناسان معتمد را دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها