رسول نویدکیا:

«محرم» به حقش در فوتبال نرسید

رسول نویدکیا به لحاظ اخلاقی شباهت‌ زیادی به برادر بزرگ​ترش محرم دارد. بازیکنی سر به زیر و کم حرف که سعی می‌کند با بازی‌های خوبش در زمین فوتبال با مردم ارتباط برقرار کند. نویدکیای سی ساله امسال در تیم نفت تهران روزهای خوبی را پشت سر می‌گذارد. این بازیکن اصفهانی قبل از آمدن به تهران با تیم‌های صنعت نفت آبادان، مس کرمان و سپاهان اصفهان در لیگ برتر بازی کرده و امسال با آمدن یحیی گل‌محمدی به تیم نفت تهران به یکی از بازیکنان کلیدی و تاثیرگذار این تیم تبدیل شده است. با رسول نویدکیا درباره شرایط خودش و باشگاه نفت، محرم و شرایط این روزهای فوتبال هم‌کلام شدیم که در ادامه می‌خوانید.
کد خبر: ۶۳۶۹۳۵

نفت تهران امسال به عنوان یک مدعی خودش را در لیگ مطرح کرده، یحیی گل‌محمدی چه تغییراتی در نفت ایجاد کرده که امسال در لیگ مدعی شده‌اید؟

یحیی گل‌محمدی یکی از مربیان جوان و با دانش فوتبال ماست که خودش در عرصه بازیکنی سال‌ها در سطح اول فوتبال ایران فعالیت کرده، فکر می‌کنم اولین کار گل‌محمدی بعد از‌ آمدنش به نفت این بود که تغییرات زیادی در این تیم ایجاد نکرد و فقط برخی نقاط ضعف تیم را با جذب چهار پنج بازیکن خوب پوشش داد.

زمانی که تیم دچار تغییرات زیادی نشود و اردوی پیش‌فصل خوبی تدارک ببیند، می‌تواند نتایج خوبی کسب کند. خدا را شکر امسال تیم نفت روند رو‌به‌رشد سال‌های قبل خودش را با آمدن گل‌محمدی کامل کرد و امسال یکی از مدعیان قهرمانی لیگ است.

هدف‌گذاری باشگاه نفت با آمدن گل‌محمدی چه بود؟

روز اولی که رفتیم با مسئولان تیم نفت تهران قرارداد ببندیم به ما گفتند امسال با آمدن یحیی گل‌محمدی و چند بازیکن جدید باید سهمیه آسیایی بگیریم و پس از آن نیم‌نگاهی هم به قهرمانی در لیگ داشته باشیم.

شش تیم مدعی در صدر جدول حضور دارند و تلاش می‌کنند علاوه بر کسب سهمیه آسیایی به مقام قهرمانی هم دست پیدا کنند. با توجه به این شرایط فکر می‌کنید نفت در پایان لیگ به چه رتبه‌ای دست پیدا کند؟

در نیم‌فصل دوم گرفتن امتیاز از تیم‌ها خیلی سخت است، در این چند هفته باقی مانده هر تیمی عملکرد بهتری داشته باشد و بتواند امتیازهای بیشتری جمع کند، می‌تواند قهرمان لیگ شود. شش تیمی که هم‌اکنون در صدر جدول قرار دارند همگی این شانس را دارند که امسال در لیگ برتر قهرمان شوند و امیدوارم در چند هفته باقیمانده شرایط طوری رقم بخورد که تیم نفت برای اولین بار در طول تاریخ فعالیتش به مقام قهرمانی لیگ دست پیدا کند.

مشکل مالی با باشگاه ندارید؟

خوشبختانه مشکلی از این بابت نداریم، باشگاه نفت به شکل حرفه‌ای اداره می‌شود و نظم و انضباط در باشگاه حرف اول را می‌زند. جا دارد از مدیریت باشگاه نفت تشکر کنم که سر وقت مبلغ قرارداد بازیکنان را پرداخت می‌کنند. به نظر من یکی از دلایلی که باعث شده نفت خوب نتیجه بگیرد این است که بازیکنان دغدغه مالی ندارند و با تمرکز بالا در تمرینات و بازی‌ها حاضر می‌شوند.

وقتی جایی فامیلی نویدکیا به گوش می‌خورد ناخودآگاه مردم یاد محرم می‌افتند، آیا رسول توانسته از زیر سایه برادرش محرم خارج شود و حقش را از فوتبال ایران بگیرد؟

محرم اسطوره باشگاه سپاهان است و به لحاظ فنی و مسائل اخلاقی یکی از بازیکنان ماندگار چند سال اخیر فوتبال ایران است. متاسفانه محرم به حقش در این فوتبال نرسید و مصدومیت بزرگ‌ترین مشکل او بود و اجازه نداد به آنچه استحقاقش را دارد، دست پیدا کند. من در این مدت هیچ وقت خودم را با محرم مقایسه نکرده و نخواهم کرد. به نظر من محرم و آن پاس‌های عمق دفاعش در فوتبال ما تکرارنشدنی است. در باره خودم باید بگویم انتخاب نفت تهران یکی از بهترین تصمیم‌های فوتبالی‌ام بود، مدتی که در این تیم حضور دارم توانستم بخوبی در ترکیب تیم جا بیفتم، اما هنوز از خودم راضی نیستم و می‌توانم خیلی بهتر از این بازی کنم. تلاش می‌کنم با تمرینات مستمر برای نفت بهتر از اینها بازی کنم تا کادر فنی از وجودم بخوبی استفاده کند و از خرید من پشیمان نشوند.

از محرم چه خبر؟

محرم هم شرایطش نسبت به گذشته خیلی بهتر است. چیزی که من شنیدم این بود که مصدومیتش کاملا خوب شده و می‌گفت دو سه هفته آینده به تمرینات سپاهان برخواهد گشت.

به نظر شما درست است با محرم که اسطوره باشگاه سپاهان است به این شکل برخورد شود؟

حق با شماست، محرم یکی از چهره‌های ماندنی فوتبال ایران و باشگاه سپاهان است. امیدوارم محرم و هیات مدیره سپاهان در یک فضای دوستانه و صمیمی مشکلاتشان را حل کنند تا سپاهان بتواند از وجود محرم در بازی‌های باقیمانده لیگ بخوبی استفاده کند. با بازگشت محرم به ترکیب سپاهان، این تیم با قدرت بیشتری در لیگ حاضر خواهد شد.

ابوذر مارکلایی‌ /‌ جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها