معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد:

حذف اولویت‌بندی کالایی تا سال 93

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: صادرات شمش و محصولات فولادی بدون محدودیت، میزان و نوع محصول تا پایان خرداد 1393 آزاد شد.
کد خبر: ۶۳۲۵۰۰
صادرات شمش و محصولات فولادی آزاد شد

محمدجعفر سرقینی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: این تصمیم به منظور حمایت از تولیدکنندگان و با توجه به مصرف داخلی گرفته شده است.

در همین حال دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در واکنش به این تصمیم گفت: آزادسازی صادرات شمش و محصولات فولادی لطمه‌ای به بازار داخل نخواهد زد.

سیدرسول خلیفه‌سلطان اظهار کرد: شرایط کنونی بازار فولاد که مشخصه رکودی دارد، بهترین فرصت برای صادرات شمش و محصولات فولادی است.

وی اضافه کرد: صنعت فولاد ایران در راه خودکفایی گام برمی‌دارد و اکنون این فرصت ایجاد شده که تولیدکنندگان داخلی ظرفیت‌های صادراتی پیدا کنند.

خلیفه‌سلطان تصریح کرد: قیمت محصولات فولادی ایران کمتر از نرخ‌های جهانی است و چنانچه با نرخ‌های ارز مبادله‌ای نیز محاسبه کنیم، صادرات مقرون به صرفه است و باید از آن استقبال کرد.

وی، همچنین خواستار اختصاص امتیاز صادرات شمش و محصولات فولادی به تولیدکنندگان این بخش شد.

به اعتقاد وی، واگذاری صادرات فولاد به تجار می‌تواند مشکلاتی به دنبال داشته باشد.

وی اظهار امیدواری کرد، دولت صادرات شمش و محصولات فولادی را تحت کنترل و نظارت خود قرار دهد و مانع از نابسامانی در این زمینه شود.

خلیفه‌سلطان گفت: هنگامی که تولیدکننده فولادی در بازار حق انتخاب فروش داخلی یا خارجی داشته باشد، می‌تواند در روند تولید نیز نقش موثری ایفا کند.

وی خاطرنشان کرد، برخی واحدهای تولیدکننده فولادی کشور اکنون به نظام بانکی بدهی ارزی دارند و با سیاست آزادسازی می‌توانند ارز موردنیاز خود را تامین کنند. واحدهای فولادسازی کشور در هشت ماهه امسال بیش از ده میلیون و 549 هزار و 191 تن فولاد خام تولید کردند که این میزان نسبت به دوره مشابه سال 91 رشد 9 درصدی را نشان می‌دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها