دستگیری ۱۰۰ تروریست در صحرای الانبار عراق

ارتش عراق اعلام کرد: صحرای الانبار هم مرز با سوریه از ۴ جهت به کنترل کامل ارتش این کشور در آمده است و یکی دیگر از سرکرده‌های تروریست ها کشته شد و بیش از ۱۰۰ تروریست در الانبار و مناطق دیگر دستگیر شدند.
کد خبر: ۶۳۰۳۹۷
دستگیری ۱۰۰ تروریست در صحرای الانبار عراق

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی سوریه، ارتش عراق همچنین از دستگیری 16تروریست از اعضای گروهک دولت اسلامی عراق و شام ( داعش) در صحرای الانبار خبر داد.

از طرف دیگر ارتش عراق در حال عملیات گسترده در منطقه «بادیه سماوه» هم مرز با عربستان سعودی است.

نادیا عبیدی خبرنگار شبکه سوریه در بغداد در گزارشی گفت : لشکر هفتم ارتش عراق در ششمین روز عملیات « انتقام خون شهید محمد کروی » فرمانده لشکر هفتم ارتش عراق که هفته گذشته کشته شد اعلام کرد: صحرای الانبار را از چهار جهت به کنترل کامل خود در آورده است.

لشکر دوم و فرماندهی عملیات رافدین و فرماندهی عملیات سامرا نیز سه عملیات نظامی گسترده را برای تعقیب تروریستهای فراری به استان نینوا و شهرستان سامرا و بادیه سماوه هم مرز با عربستان آغاز کرده‌اند.

این عملیات به نابودی هفت مخفیگاه داعش و پیدا شدن 20 دستگاه خودروکه تروریستها این خودروها را در جاده بین بغداد و اردن ربوده بودند منجر شد.

در این سه عملیات 82 تروریست نیز دستگیر شدند و چهار انبار اسلحه و مهمات و یک مقر اداری نیز شناسایی و به کنترل نیروهای ارتش در آمد. چهار نفر از سرکرده های شبکه تروریستی داعش در این مقر اداری مخفی شده بودند و چهار میلیارد دینار عراق نیز در اختیار داشتند.

سعد مطلبی معاون رئیس کمیته امنیتی بغداد گفت:« نیروهای امنیتی ما پیروزیهای بزرگی در دو شب گذشته به دست آورده‌اند و نبرد ادامه دارد. آخرین خبرهای رسیده نشان می دهد هسته‌های القاعده شکست خورده اند و در مناطق صحرایی پناهگاهی ندارند و بسیاری از آنها گریخته اند و آنانی هم که مانده اند پناه شده اند .»

در استان دیاله نیز نیروهای امنیتی شخصی به نام « عین سین » یکی از برجسته ترین سرکرده های داعش را دستگیر کردند. همسر این تروریست نیروهای امنیتی را از فعالیتهای او مطلع کرده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها