معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: از هر پنج ازدواج در کشور، یکی به طلاق منجر می‌شود و با توجه به میانگین ۲۰درصدی طلاق در کشور نیز، ۳۵ درصد طلاق‌ها در تهران طی پنج سال نخست زندگی رخ می‌دهد.
کد خبر: ۶۲۹۹۰۴

به گزارش جام جم سرا به نقل از واحد مرکزی خبر، گلزاری در نشستی خبری با شاره به اینکه در ازدواج عواملی نظیر مسکن، اشتغال و تحصیل باید سامان یابد، گفت: وزارت ورزش و جوانان فعالیت فرابخشی در ساماندهی ازدواج جوانان را برعهده دارد.
گلزاری افزود: اشتغال پایدار، درآمد مناسب، مسکن و تامین هزینه های ازدواج از بسته های ازدواج است. 
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از یک میلیون درخواست وام ازدواج در انتظار دریافت هستند، گفت: کارگروهی با کارشناسان وزارت رفاه، مسکن، اقتصاد و وزارت ورزش و جوانان برای ساماندهی ازدواج جوانان تشکیل شده است. 
گلزاری با اشاره به تسهیلات صندوق مهر رضا به عنوان صندوق مرکزی اشتغال و ازدواج جوانان ابراز امیدواری کرد از همه ظرفیت ها، برای بهبود وضع معیشتی ازدواج و مسکن جوانان استفاده شود.
وی با اشاره به اینکه از 15 مسئله در حوزه ازدواج جوانان 12 مورد مربوط به بخش فرهنگی است، گفت : باید با یک همگرایی زمینه های فرهنگی ساماندهی شود.

فضای مجازی، برای پیدا کردن همسر مناسب نیست
گلزاری افزود: همکاری معاونت ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش با صدا و سیما، در تولید 100 برنامه 45دقیقه ای محتوایی از برنامه های فرهنگی این وزارتخانه است.
وی برگزاری برنامه های آموزشی برای چهار و نیم میلیون دانشجو را از دیگر برنامه های وزارت ورزش و جوانان بیان کرد و افزود: این دوره های آموزشی با همکاری وزارت علوم، دانشگاه آزاد و وزارت بهداشت برگزار خواهد شد. 
گلزاری با اشاره به روش های سنتی، فضای مجازی و محل کار و دانشگاه در همسریابی افزود: فضای مجازی، برای همسریابی مناسب نیست. 
وی گفت: مراکز مشاوره همسریابی می توانند به صورت کارشناسی و حضوری فعالیت کنند. 
گلزاری گفت : اشتغال و مسکن مهمترین مساله برای ازدواج و سروسامان دادن زندگی است، اما امسال بودجه انقباضی بسته شده است.

وزارت ورزش و جوانان به دنبال برنامه هایی برای افزایش نشاط و شادابی است
معاون ساماندهی امور جوانان درباره تعیین تکلیف کارگروه های حوزه جوان  گفت: خوشبختانه وزیر ورزش و جوانان مسائل و مشکلات جوانان را جدی گرفته و معتقد است فعالیتهای ورزشی، مشکلات جوانان را تحت الشعاع قرار داده است. 
گلزاری افزود: وزیر ورزش به همین علت بر تشکیل 12 کارگروه تاکید ویژه ای کرده است؛ البته پیشنهاد داده ایم کارگروه شورای راهبردی با حضور مسئولان و کارشناسان فکری و مدیران اجرایی ایجاد شود تا تصمیم های اساسی در آنها گرفته شود.
وی درباره ساماندهی مجوز مراکز مشاوره گفت: در حال حاضر به دلیل مشکلاتی که بین وزارت ورزش، سازمان نظام روانشناسی و بهزیستی به وجود آمده، روند صدور مجوز متوقف شده است.
گلزاری افزود: در تعامل با سازمان نظام روانشناسی برای حل این مشکلات هستیم و معتقدیم که تنها مرجع تخصصی دادن پروانه به مراکز مشاوره سازمان نظام روانشناسی است.
وی درباره ساماندهی اوقات فراغت گفت: پر کردن اوقات فراغت یکی از برنامه های اصلی وزیر ورزش و جوانان است که باید با محوریت نشاط و شادابی باشد. 
گلزاری افزود: با همکاری سازمان محیط زیست، سازمان میراث فرهنگی و شهرداری تهران برای غنی سازی این اوقات جلسه برگزار کرده ایم و معتقدیم که باید تشکل های جوانان دوباره فعال شود.
وی گفت: در تفاهم نامه ای که به زودی با شهرداری تهران به امضا می رسد، قرار است شورای راهبردی جوانان تهران تشکیل شود

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها