نام جعلی لیگ امارات در سایت فیفا

صحبت‌های مسئولان فدراسیون فوتبال ایران با بلاتر راه به جایی نبرد تا اینکه فیفا نام جعلی لیگ امارات را پذیرفت.
کد خبر: ۶۲۴۸۷۶
نام جعلی لیگ امارات در سایت فیفا

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در سایت فیفا در بخش لیگ کشور‌ها که عنوان تمامی لیگ‌ها به چشم‌ می‌خورد نام جعلی (خلیج ع ر ب ی) به نام لیگ امارات به ثبت رسیده و اعتراض مسئولان فوتبال ایران نیز در این خصوص کارساز نشد و حتی باتوجه به اینکه چندی پیش سب بلاتر نیز از امکانات فوتبال ایران دیدن کرد این موضوع حل نشد و فیفا نیز این عنوان جعلی را در سایت رسمی خود ثبت کرده است.

کارشکنی در توافق هسته ای

 تلویزیون بی بی سی با اشاره به کارشکنی سنای آمریکا در توافق هسته ای گفت:نمایندگان جمهوری خواه تلاش می کنند که طرحی را تصویب کنند که در چارچوب های توافق نهایی با ایران را تعیین و دست اوباما را ببندد، مثلا بگویند اگر ما توافق نهایی را بپذیریم ایران نباید در ان غنی سازی انجام دهد در حالی که دولت اوباما عملا مقاطع مختلف گفته است  غنی سازی پذیرفته خواهد شد.

این تلویزیون با ارائه تحلیلی از تقابل سیاسی- تحریمی کاخ سفید و سنای آمریکا در قبال ایران در قالب توافقنامه هسته ای ژنو گفت: صد و چهل هزار نفر پای طوماری را در یک سایت چپ گرای آمریکایی امضا کردند که در آن از نمایندگان کنگره خواسته شده است تا به توافق دولت اوباما با ایران فرصت دهد و از طرح تحریم های جدید علیه ایران حمایت نکند.

بی بی سی افزود: در توافق نهایی سعی می شود شرایطی را تعیین کنند که برای طرف ایران قابل پذیرش نباشد, البته الزام اور نخواهد بود و دولت اوباما از چنین قطعنامه یا طرحی به هیچ وجه استقبال نمی کند.

 یکی دو تا نماینده دمکرات که به لابی اسرائیل نزدیک هستند با جمهوریخواهان هم همصدا شده اند . به نظر می اید که اعتماد بین دو طرف کم است ولی به هرحال کاخ سفید و آقای اوباما همه اعتبار سیاسی خود را دارد خرج می کند که جلوی نمایندگان را بخصوص سناتورها را بگیرد که چیز جدیدی تصویب نشود البته آقای اوباما حتی اگر چیزی هم تصویب شود این اختیار را دارد که ان را وتو کند.

بهانه جدید آمریکا

روزنامه نیویورک تایمز نوشت:قرار است دولت آمریکا این هفته یک فهرست سیاه از نام ایرانیانی که به نقض حقوق بشر و اعمال تروریستی متهم هستند، تهیه کند. این افراد ارتباطی با برنامه هسته‌ای ایران ندارند. هدف از این کار این است که به کنگره نشان دهد قصد ندارد در زمان مذاکرات با ایران، در زمینه موارد نقض حقوق بشر یا اقدامات تروریستی از فشارها بر این کشور بکاهد.  

این روزنامه آمریکایی در گزارشی به قلم «مارک لندلر» و «مایکل آر گوردون» نوشت: تلاش‌های کاخ سفید روز سه‌شنبه با موفقیت‌هایی همراه بود. سناتور تیم جانسون، نماینده دموکرات داکوتای جنوبی و رئیس کمیته بانکداری سنا گفت متقاعد شده است در این زمینه در کمیته خود اقدامی انجام نشود.

با توجه به آنکه ایران تهدید کرده است تصویب هرگونه تحریم جدید بر ضد این کشور باعث برهم خوردن توافق هسته‌ای موقت با غرب می شود، دولت اوباما در تلاش جدی است تا دموکرات‌های سنا را متقاعد کند اقدام جدیدی برضد ایران به تصویب نرسانند.

جزئیات تکان‌دهنده قرارداد «کرسنت»

مسعود میرکاظمی وزیر نفت دولت دهم در گفت و گو با مشرق اظهار داشت:در شروع قرارداد مثل استات اویل و توتال، یکی از این آقایان دست‌اندر کار بوده که با گرفتن وجوهی تحت عنوان این که من این پروژه شما را پیگیری می‌کنم، این پروژه را رقم زده. پروژه انتقال گاز ایران، (میدان سلمان به امارات) توسط شرکت کرسنت (الهلال امارات) که شرکت بسیار ضعیفی هم بوده، انجام شده است.

در یکی دو سال گذشته، ایران اسناد خوبی را در سطح بین الملل تهیه کرده است، تأییدیه‌های بانک استاندارد چارتر را گرفته‌اند، تأیید سازمان مبارزه با فساد انگلستان را گرفتند و سایر اسنادی که نشان می‌داد فساد در این پرونده محرز است و همه این اسناد را به دیوان داوری داده‌اند و مراحل خوبی را طی کرده‌ایم و بحث فعلی این است که اجازه ندهیم این روند متوقف شود.

میر کاظمی در باره سرنوشت یزدان پناه که به جعبه سیاه کرسنت معروف است گفت:او مفقود است ولی در قید حیات می باشد، اینکه کجا رفته یا کجا بردنش را من نمی‌دانم.

خبرکشته شدن او درست نیست،خیر به نظرم این خبری است که خودشان منتشر کرده بودند که شاهد پرونده فساد ایران را بگویند از بین رفته.

میرکاظمی گفت: همین که با تغییر مدیریت‌ها، احساس کنند که دیگر نمی‌خواهیم پرونده کرسنت را در دادگاه لاهه دنبال کنیم. این به نفع کشور نیست و آن چیزی که صلاح کشور است، این است که همان روال شکایتی که در دیوان شده اسناد و مدارک را ببریم و مذاکره را انجام دهیم و فساد را ثابت کنیم چون اگر اثبات کنیم فساد یا تقلبی صورت گرفته در مجامع بین‌المللی می‌تواند به نفع ایران حکم را صادر شود کما اینکه واقعا فساد بوده و اسنادش هم موجود است.

خطری که توافق ژنو را تهدید می کند

رادیو فردا با اشاره به اینکه خطر جدی تری که توافق ژنو را تهدید می کند از سوی آمریکاست نه از سوی ایران گفت: خطر این جاست که در این میان کنگره آمریکا به جای رفع برخی از تحریم ها بر میزان آن بیفزاید.

اسکات لوکاس استاد مطالعات آمریکا در دانشگاه برمینگام بریتانیا گفت: آمریکا و ایران هر دو باید وضعیت داخلی خود را در نظر داشته باشند اگر چه به نظر من خطر جدی تری که توافق ژنو را تهدید می کند از سوی آمریکاست نه از سوی ایران است چرا که دولت روحانی برای ورود به این مذاکره به اندازه کافی پشتیبان داشت از جمله از حمایت رهبر جمهوری اسلامی ایران برخوردار است و تا زمانی که آن ها از پیشرفت در گفتگو سخن بگویند این پشتیبانی به قوت خود باقی می ماند .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
محمد رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
۰
۰
خلیج فارس از گذشته خلیج پارس بوده وتا ابد خواهد ماند ،اعراب بی فرهنگ نمی توانند با لابی گری نام آن را تغییر دهند.

نیازمندی ها