اجرای دومین پروژه طرح کلید به کلید

خانه فرسوده بدهید، خانه نوساز بگیرید

معاون وزیر راه و شهرسازی از اجرای دو پروژه نوسازی در طرح کلید به کلید خبر داد و گفت: این پروژه ها با حدود 30 میلیارد تومان هزینه در محله سیروس تهران ساخته می‌شود.
کد خبر: ۶۲۴۶۲۴
خانه فرسوده بدهید، خانه نوساز بگیرید

محمد سعید ایزدی در گفت‌وگو با مهر در خصوص اجرای طرح کلید به کلید در محله سیروس تهران، اظهار داشت: در حال حاضر اجرای دو پروژه در این طرح شروع شده است که به ازای آن، چند هکتار زمین آزادسازی شده و در حال ساخت ساختمان های جدید هستیم.

وی با اشاره به اینکه این واحدها با مشارکت بخش خصوصی در حال ساخت است، گفت: پروژه یک حاصل تجمیع 40 قطعه زمین است که با تجمیع، حدود 10 هزار مترمربع زمین را آزادسازی کردیم و عرصه باقیمانده برای اجرای پروژه 6500 متر است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هر کدام ازاین پروژه ها حدود 30 میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز دارند، افزود: در پروژه اول ساخت 210 واحد مسکونی در دستور کار قرار گرفته است که یک پروژزه نوسازی تجمیع است، در فاز دوم هم یک هزارمترمربع زمین آزادسازی کردیم که الان در مراحل انتهایی تملک است.

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران خاطر نشان کرد: در این پروژه برنامه ساخت 250 واحد مسکونی پیش بینی شده که در مراحل تهیه طرح است و پس انجام مراحل اولیه اجرای آن آغاز می‌شود.

ایزدی با اشاره به اینکه پروژه اول در مرحله اجرای اسکلت است، اظهار داشت: پروژه دوم هم آزادسازی عرصه در مراحل پایانی قرار دارد که امیدواریم کارهای مقدماتی هرچه زودتر به پایان برسد و ساخت و ساز را آغاز کنیم.

وی، یکی از مهمترین و کارآمدترین برنامه ها در بخش بافت های فرسوده را اعطای تسهیلات و تشویق مالکان به نوسازی بافت ها دانست و گفت: در گذشته هم ثابت شده که این برنامه در کنار سایر برنامه ها کارآمدتر است.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: سیاست مقاوم سازی را برای اولین بار در کشور اجرای می کنیم که البته در گذشته برای تعمیرات تسهیلاتی را در نظر می‌گرفتند اما مقاوم سازی مورد توجه نبوده است.

پیش از این، مسئولان وزارت راه و شهرسازی درباره اجرای طرح "کلید به کلید" در بافت فرسوده در یکی از مناطق تهران گفته بودند: براساس این طرح، هر یک از اعضای محله که تمایل داشته باشند، واحد خود را تحویل می‌دهند و یک واحد نوساز تحویل می‌گیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
۰
۰
بابا چند سال ساخت میشه فرسوده ؟

نیازمندی ها