سخنان شهرام شعرباف خواننده گروه اوهام درباره دفن برادران فرازمند در قطعه هنرمندان

نه وقتی رفتند، نه حالا که زیر خاک اند آرامش نداشتند

خواننده گروه «اوهام» ضمن انتقاد از برخی رسانه‌ها در واکنش به حاشیه‌های به‌وجود آمده، در قبال انتقال و دفن پیکرهای اعضای گروه «یلو داگز» توضیحاتی داد. شهرام شعرباف که با توجه به دوستی و نزدیکی با اعضای این گروه، به خوبی در جریان اصل این اتفاق بود، سخنانش را این چنین بیان کرد: متاسفانه نوع پرداخت برخی رسانه‌ها به این موضوع و بازگردانده شدن پیکر این هنرمندان به خاک سرزمین‌شان، بسیار ناراحت کننده و دور از شأن بود.
کد خبر: ۶۲۰۲۴۴
نه وقتی رفتند، نه حالا که زیر خاک اند آرامش نداشتند

به گفته او من فکر می کنم که هنوز هم این تفکر در ذهن برخی از هموطنانم باقی مانده که هر شخصیتی که برای ادامه کار هنری‌اش از ایران خارج می‌شود، حتی جسدش هم نباید به ایران بازگردد! و این یعنی طرز فکری وحشتناک و ناراحت‌کننده که دیگر در این دوره و با توجه به اتفاق‌های اخیری که در فضای اجتماعی کشور رخ داده، ذهنیتی غلط و مطرود به حساب می‌آید.

شعرباف ادامه داد: واقعا از این هنرمندان باید به عنوان نماد غریبی در سرزمین خودشان یاد کرد که در ابتدا به دلیل عدم اعطای مجوز فعالیت رسمی از کشورشان رفتند و به نوعی رانده شدند و حالا هم که برای آرامش ابدی در زیر خاک سرزمین‌شان هستند، عده‌ای دست از سرشان برنمی‌دارند. سروش و آرش فرازمند نه زمانی که از ایران رفتند آرامش داشتند و نه حالا که زیر خاک‌اند.

این خواننده همچنین در انتهای صحبت‌هایش ضمن تقدیر از نهادهایی که در این اتفاق دخیل بودند، جاری شدن فرهنگ احترام به حقوق شهروندی و هنری افراد را جزو شاخص ترین وظایف اهالی رسانه دانست.

 سروش و آرش فرازمند (فرزندان دو فیلم‌نامه‌نویس سینمای ایران فرزانه شعبانی و مجید فرازمند)، اعضای یک گروه موسیقی راک زیرزمینی در تهران بودند که از سال۲۰۰۶ به آمریکا رفتند. این دو برادر که عضو گروه موسیقی «یلو‌داگز» بودند، توسط عضو اخراجی گروه که علی اکبر رفیعی نام داشته در بروکلین نیویورک کشته شدند.

اجساد سروش و آرش، پس از این رویداد ناگوار به تهران منتقل و در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) دفن می‌شوند.

در پی انتشار خبرهایی مبنی بر اینکه مسؤولان فرهنگی، 100 میلیون تومان برای انتقال اجساد آرش و سروش فرازمند هزینه کرده‌اند، از سازمان سینمایی و خانه‌ی سینما در این زمینه نام برده شد. اما ابتدا رییس هیأت مدیره‌ی خانه‌ی سینما در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرد که اجساد با حمایت یک سازمان مردم‌نهاد آمریکایی فعال در جهت منع خشونت، به ایران منتقل شده است، در ادامه هم سازمان سینمایی با انتشار یک تکذیبیه رسمی، اختصاص 100 میلیون تومان از بودجه‌ی خود را برای این منظور، رد کرد.

با این حال، گروهی با تاکید بر رعایت حال خانواده‌ی متوفیان، همچنین بر منطبق نبودن دفن اجساد افراد مزبور در قطعه‌ی هنرمندان با استانداردهای مربوط، تاکید دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها