ورود بازرسی بانک مرکزی به پرونده برداشت شبانه از حساب بانک‌ها

رئیس کل بانک مرکزی از آغاز رسیدگی به موضوع برداشت شبانه از حساب بانک‌ها در بخش بازرسی این بانک خبر داد.
کد خبر: ۶۱۴۳۰۵

برداشت شبانه از بانک‌ها به ماجرایی برمی‌گردد که در بیستم اسفند 90 کلید خورد. بانک مرکزی در آن زمان به بهانه تخلف برخی بانک‌ها در فروش ارز دولتی به نرخ آزاد، در مجموع 2653 میلیارد تومان از حساب هفت بانک دولتی و خصوصی برداشت کرد.

با این ‌که این امر اعتراضات گسترده‌ای را در سیستم بانکی به دنبال داشت و تحقیقات زیادی از سوی مجلس و دیگر نهادهای نظارتی صورت گرفت، اما علت واقعی این برداشت هیچ‌گاه روشن نشد، اما بسیاری از ناظران جبران کسر بودجه دولت برای پرداخت یارانه نقدی را علت این موضوع اعلام کردند.

در همین حال رئیس کل بانک مرکزی که خود در آن‌زمان مدیرعامل بانک خصوصی کارآفرین به عنوان یکی از بانک‌های خسارت‌دیده در آن ماجرا بود، دیروز از غیرقانونی بودن این برداشت و انجام تحقیقات جدید در بازرسی بانک مرکزی خبر داد.ولی‌الله سیف در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این که برداشت از حساب بانک‌ها باید به طور دقیق بررسی کارشناسی شود، تصریح کرد: به محض این که اطلاعات ما از برداشت شبانه بانک‌ها کامل شود، اقداماتی در این خصوص صورت می‌گیرد.

وی با بیان این که رقم برداشت شده از حساب بانک‌ها مورد به مورد بررسی و تعدیل می‌شود، گفت: اگر بانکی تخلف کرده باشد متناسب با تخلف با آن بانک برخورد می‌کنیم و بانک‌هایی که تخلف نکرده باشند مبلغ مابه‌التفاوت به حسابشان بازمی‌گردد.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به این ‌که بازرسی در شرف انجام است، خاطرنشان کرد: در جلسات با بانک‌ها فضایی را ایجاد می‌کنیم که اگر دفاع یا‌نظر مغایری وجود دارد با کار کارشناسی روشن شود.

سیف تاکید کرد: با توجه به حجم عملیات نمی‌توان بازه زمانی را برای پایان بررسی‌ها اعلام کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها