قلعه‌نویی: در بازی امروز با سئول بازی تهاجمی را از دقایق ابتدایی در دستور کار داریم

استقلال برای ستاره سوم می‌جنگد

ستاره سوم آسیا؛ این ورد زبان استقلالی‌ها از ابتدای فصل جاری بوده است. ستاره‌ای که یکصد هزار هوادار استقلال برای رسیدن به آن امشب سکوهای ورزشگاه آزادی را به تسخیر خود درمی‌آورند تا با گذشتن از سد نماینده کره‌جنوبی فینالیست شده و در یک قدمی تصاحب آن قرار گیرند.
کد خبر: ۶۰۲۶۵۱

استقلال که با دو عنوان قهرمانی در جام باشگاه‌های آسیا پرافتخارترین تیم ایران در عرصه فوتبال قاره محسوب می‌شود، سال‌هاست به این دو قهرمانی و دو ستاره‌ای که روی لوگوی باشگاه حک شده می‌نازد و سال‌ها برای کسب ستاره سوم دندان به جگر گذاشته است. آبی‌ها که آخرین بار در سال 1370 به عنوان قهرمانی آسیا رسیدند، هیچ خوش ندارند پس از 22 سال همچنان به آن قهرمانی دلخوش باشند. آنها که تا مرحله نیمه‌نهایی پیش آمده‌اند، با وجود پذیرش شکست 2 بر صفر در سئول نمی‌خواهند بسادگی از کنار فرصت فینالیست شدن بگذرند. استقلال ایران امشب کار سختی دارد و یقینا شاگردان امیر قلعه‌نویی در غیاب دو بازیکن ملی‌پوش و تاثیرگذار خود یعنی جواد نکونام و آندرانیک تیموریان، کار به مراتب سخت‌تری را پیش رو خواهند داشت و باید با نظم تاکتیکی و دفاعی، 90 دقیقه تمام روی دروازه کره‌ای‌ها یورش ببرند.

جانشینان آندو و نکونام

در حالی که استقلالی‌ها در غیاب نکونام و تیموریان نگران کمربندمیانی خود هستند، ظاهرا قلعه‌نویی تصمیم خود را در این باره گرفته و قصد دارد کمربند میانی تیمش را با پ‍ژمان نوری، احمد جمشیدیان و جی لوئید ساموئل ببندد. بازیکنانی که به استثنای ساموئل بیش از آن‌که در کار دفاعی موفق باشند در کارهای تهاجمی موثرتر به نظر می‌رسند. به هرحال قرائن و شواهد نشان می‌دهد قلعه‌نویی در این بازی برخلاف بازی‌های گذشته استقلال، فوتبال تهاجمی را در دستور کار خود دارد و اصولا چاره‌ای جز این ندارد.

بازی حیدری؛ یک ریسک بزرگ

به گزارش جام‌جم، سرمربی استقلال در شرایطی عنوان می‌کند که خسرو حیدری بهبود یافته و قادر است در این مسابقه به میدان برود که به باور کادر پزشکی باشگاه، بازی کردن حیدری یک ریسک بزرگ محسوب می‌شود. او که از ناحیه عضله پشت ساق پای راست دچار آسیب‌دیدگی است، هنوز به طور کامل بهبود نیافته و در صورتی که امشب به میدان برود آسیب‌دیدگی‌اش تجدید می‌شود، اما قلعه‌نویی که این بازی به نوعی برایش حکم مرگ و زندگی دارد از کادر پزشکی خواسته به هر ترتیب ممکن او را به این بازی برسانند. البته کادر پزشکی معتقد است حیدری قطعا توانایی 90 دقیقه بازی کردن را ندارد و باید دید قلعه‌نویی در نهایت چه تصمیمی خواهد گرفت.

قلعه‌نویی: احساسی نمی‌شویم

در آستانه این بازی دیروز قلعه‌نویی در نشست خبری بازی تصریح کرد: اولین هدف ما این است که گل نخوریم. تیم کره‌ای خوب است و خط هافبک خوبی دارد و شماره 10 و 11 آنها تاثیرگذار هستند. وی در خصوص بازیکنان سرعتی حریف گفت: در کار دفاع تیمی باید باهوش باشیم و کمترین اشتباه را داشته باشیم. به همین دلیل برای حریف برنامه داریم و اگر ارتباط خط دفاع و هافبک آنها را قطع کنیم به هدف خود می‌رسیم.سرمربی استقلال افزود: باید هم به گل برسیم و هم گل نخوریم. یقین داشته باشید که بازیکنان ما از لحاظ روحی در شرایط خوبی هستند و واقعا در این یک سال و نیم اخیر بازیکنانم را این قدر مصمم ندیدم.

سرمربی استقلال در مورد این‌که ممکن است بازیکنان استقلال احساسی بازی کنند، گفت: چون در تهران بازی می‌کنیم شروع تهاجمی به نفع ماست. در هر دقیقه‌ای در تهران به گل برسیم به نفع ماست، ولی ما به دنبال این هستیم که فوتبال منطقی بازی کنیم و با تجربه‌ای که بازیکنان ما دارند، عصبی نخواهند شد و احساسی بازی نخواهند کرد. بازیکنانی که امروز در ترکیب تیم قرار می‌گیرند، همه تجربه زیادی دارند، چه در لیگ و چه در آسیا. همین بیک‌زاده حداقل چهار قهرمانی در لیگ دارد، ولی باید قبول کنیم که بازیکنان ما نباید احساسی بازی کنند.

چوی یونگ: گل اول را ما می‌زنیم

این در حالی بود که چوی یونگ سو، سرمربی اف‌سی سئول کره‌جنوبی اظهار کرد: استقلال تیم قدرتمندی است که تا این مرحله بالا آمده است، اما مطمئن باشید ما برای برد به زمین می‌رویم. با توجه به این نکته که اگر گل اول را بخوریم کارمان خیلی سخت خواهد شد، می‌خواهیم زننده گل اول بازی باشیم. چوی گفت: مطمئن هستم هر دو تیم برای زدن گل تلاش می‌کنند و تماشاگران یک بازی هجومی را شاهد خواهند بود.وی تصریح کرد: برای ما که خارج از خانه بازی می‌کنیم حضور 100 هزار تماشاگر سخت خواهد بود، اما بازیکنان باتجربه و خوبی داریم که چنین شرایطی را تجربه کرده‌اند. تعداد دیگری از بازیکنان ما باید از این جوی که تماشاگران به وجود می‌آورند لذت ببرند. استقلال شاید عصبی بازی کند چون به گل نیاز دارد، پس باید مراقب باشیم تا نتیجه لازم را بگیریم.سرمربی کره‌ای در پاسخ به این پرسش که قلعه‌نویی و بازیکنان استقلال مدعی شده‌اند بازی رفت باید مساوی می‌شد و نظر شما در این باره چیست، گفت: ما در کره می‌گوییم خوش شانسی بخشی از فوتبال است اصلا نمی‌گویم زدن دو گل به خاطر شانس بود بلکه استقلال شانس آورد که گل‌های بیشتری نخورد.

لیپی بزرگ و سودای افتخاری دیگر

در دیگر بازی امروز از ساعت 15 و 30 دقیقه، گوانگژوی چین در ورزشگاه خانگی خود از کاشیوا ریسول ژاپن پذیرایی خواهد کرد. شاگردان مارچلو لیپی که موفق شدند در دور رفت با نتیجه 4 بر یک در ژاپن پیروز شوند، عملا کار خود را برای صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا تمام کرده‌اند. در چنین شرایطی شاگردان لیپی، مربی بزرگ ایتالیایی که انواع و اقسام افتخار در دنیای فوتبال از جمله فتح جام‌جهانی را در کارنامه خود دارد، از حالا خود را در فینال می‌بینند.

امید توفیقی / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها