واکنش نتانیاهو به سخنان روحانی

بنیامین نتیانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به سخنان حجت‌الاسلام حسن روحانی در شصت و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد واکنش نشان داد.
کد خبر: ۶۰۰۶۴۷
واکنش نتانیاهو به سخنان روحانی

به گزارش فارس، نتانیاهو در این خصوص گفت: همان‌طور که انتظار می‌رفت سخنان رئیس جمهور ایران عیب‌جویانه و پر از ریاکاری بود.

وی افزود: رئیس جمهور ایران در حالی درباره حقوق بشر سخن می‌گوید که نیروهای ایران در قتل عام شهروندان بی‌گناه در سوریه دست دارند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به سخنانی از رئیس جمهور ایران که از ترور دانشمندان هسته‌ای ایران به دست «جنایتکاران» انتقاد کرده بود مدعی: «روحانی در حالی تروریسم را محکوم کرد که رژیم ایران در دهها کشور در سرتاسر جهان مرتکب تروریسم است.»

چرا اوباما تصمیم به آشتی با تهران گرفت

روزنامه ایتالیایی ایل سوله 24 اوره با انتشار مقاله ای با عنوان«چرا اوباما تصمیم به آشتی با تهران گرفت» نوشت:باراک اوباما از مدتها پیش در جست و جوی یک گفتگو بود. حتی زمانی که در تهران گوش شنوایی وجود نداشت. اوباما که متهم به دفاع از امنیت اسرائیل است، در خصوص پروندۀ هسته ای ایران توانست جنون های نتانیاهو را مهار کند و همواره راه فشار دیپلماتیک و اقتصادی  (تحریم ها) را بر تهدید نظامی ترجیح داد.

این روزنامه افزود: آقای روحانی بعد از صبر و بردباری فراوان سرانجام شروع به پاسخگویی کرد. انتخاب وزیر خارجه ای چون جواد ظریف که تحصیلکردۀ آمریکاست و یک مذاکره کنندۀ هسته ای چون علی اکبر صالحی پیامی تنش زدایانه به همراه دارد.

در عرصۀ سیاست خارجی فقط نزدیکی مهم و مجدد با ایران برای اوباما باقی می ماند. یعنی با کشوری که به سفارت آمریکا حمله کرده بود و دیپلمات هایش را به گروگان گرفته بود، از حزب ا.. حمایت می کند.

اگر بخواهیم صادق باشیم، یک دیدگاه ایرانی هم وجود دارد: سازمان سیا به خاطر نفت ایران باعث سقوط محمد مصدق شد و تا آخر از شاه حمایت کرد؛ آمریکا از تجاوز صدام حسین حمایت کرد و این رژیم را تسلیح نمود و زمانی که عراق از گاز سارین علیه نیروهای ایرانی استفاده می کرد تهدید به اقدامات تلافی جویانه نکرد؛ حمایت راهبردی از کشورهای عربی حوزۀ خلیج فارس را به ویژه در مخالفت با ایران، تضمین می کند

دلیل شرکت‌ نکردن روحانی در ضیافت بان‌کی‌مون

حسن روحانی رییس‌جمهور کشورمان و هیات ایرانی حاضر در نیویورک، در ضیافت ناهار بان‌کی‌مون دبیرکل سازمان ملل شرکت نکردند.

یک عضو هیات همراه رییس‌جمهور در نیویورک در گفت‌وگو با ایسنا، با تائید این خبر گفت: بر اساس پروتکل‌های تشریفاتی رسمی ایران، هیأت‌های ایرانی در ضیافت‌هایی که در آن مشروبات الکلی سِرو می‌شود شرکت نمی‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: هیأت‌های ایرانی در گذشته هم هیچگاه در این مراسم شرکت نکرده‌اند. پیشتر برخی رسانه‌های خارجی، از محل برپایی این ضیافت به عنوان محل احتمالی اولین دیدار روسای جمهور ایران و آمریکا یاد کرده بودند.

آغاز فعالیت‌ انتخاباتی حزب کارگزاران

غلامحسین کرباسچی،با اشاره به آغاز برنامه‌ریزی‌های حزب متبوعش برای انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: به فکر انتخابات آینده مجلس هستیم، حزب کارگزاران در تمام انتخابات‌ها فعال بوده و در انتخابات آتی نیز شرکت خواهد کرد.

 دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران، تصریح کرد: صحبت‌هایی پیرامون برگزاری کنگره، صورت گرفته و با مساعد شدن شرایط، کنگره  تا آخر سال برگزار خواهد شد اما هنوز زمان دقیق آن مشخص نیست.

وی  با اشاره به سخنرانی دیشب حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین دکتر حسن روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل، اظهار داشت: صحبت‌های دیشب رئیس‌جمهور همانند تمامی سخنرانی‌های وی نمایانگر اعتدال و پرهیز از بینش‌های افراطی و غیرعاقلانه است.
 
وی افزود: برخورد اعتدال‌گرایانه و عاقلانه هم در داخل کشور مورد استقبال آحاد ملت قرار گرفته و هم در سطح جهانی مورد توجه مردم، سیاست‌مداران و محافل سیاسی قرار خواهد گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها