تلاش مرد چند شغله دولت

حالا سریال چند شغله ها بعد از استعفای دکتر الهام و حتی پایان دولت احمدی نژاد پایان نیافته و با قوت و قدرت بیشتری ادامه دارد چرا که دیگر دلیلی وجود ندارد که مجلس و یا سازمان بازرسی کل کشور بخواهد چوب لای چرخ کار دولت و دولتمردان بگذارد.
کد خبر: ۵۹۹۵۴۰
تلاش مرد چند شغله دولت

سایت نکات پرس در گزارشی به اشتغال در دو پست دولتی که در قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل در سال 1373 به تصویب رسید اشاره کرده وآورده این مصوبه تاکید می کرد که براساس اصل 141 قانون اساسی هرشخص تنها می تواند فقط یک شغل دولتی را عهده دار شود.

این بحث ها در سال 87، با توجه به فعالیت یکی از اعضای شورای نگهبان در دولت و عضویت در این شورا را هم در برگرفت و نمایندگان الحاقیه ای را به قانون سال 1373 اضافه کردند که براساس آن عضویت همزمان تمامی اشخاص شاغل درهر یک از قوای سه گانه و موسسات و سازمان های تابعه در شورای نگهبان ممنوع می شد که البته این الحاقیه از سوی شورای نگهبان رد شد و به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت و پس از تصویب آن در مجمع در سال 88، غلامحسین الهام که یکی از اعضای شورای نگهبان بود مجبور به استعفا از مشاغل دولتی شد، برخی تصویب این قانون را تنها با اهداف سیاسی تحلیل کردند و حتی به قانون دکتر الهام شهرت یافت.

حالا سریال چند شغله ها بعد از استعفای دکتر الهام و حتی پایان دولت احمدی نژاد پایان نیافته و با قوت و قدرت بیشتری ادامه دارد .قسمت اول این سریال نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهور بود که بعد از دریافت حکم ریاست دفتر روحانی از ریاست اتاق بارزگانی استعفا نداد و حتی برای باقی ماندن در این مسئولیت پافشاری هم می کند. بر فرض که از نظر قانونی هم داشتن این دوشغل به صورت همزمان منعی نداشته باشد، آیا به راستی رییس دفتر رییس جمهور کشور ایران با این همه مشغله کاری فرصت برای مشاغل دیگر دارد؟

اما قسمت دیگر این سریال مسئولیتهای اکبر ترکان است که گویا بعد از 8 سال کنار بودن از حلقه اول مدیریت کشور حالا تصمیم گرفته حسابی جبران کند. او تاکنون مشاور رئیس جمهور ، رئیس دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد، سرپرست معاونت بین الملل، شورایعالی ایرانیان، دبیرخانه جنبش عدم تعهد و سازمان فضایی را بر عهده گرفته است.

در همین حال شنیده ها از تلاش ترکان برای تاسیس حزب بشارت ملی با همکاری جمعی از فعالان سیاسی و اقتصادی دارد و گویا این حزب از حمایتهای خاص دولت برخوردار خواهد شد.تشکیل جبهه اعتدال هم از دیگر برنامه های اکبر ترکان است که با حمایت وی از سوی برخی چهره های نزدیک به مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال پیگیری است.

روزهای گذشته اخباری مبنی بر ناپدید شدن 2 هزار و 283 قلم از آن هدیه ها منتشر شد. یکی از سایت های خبری 25 مرداد در خبری کوتاه از انتقال 2 هزار و 283 قطعه از هدایای دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد از مجموعه سعدآباد به وسیله هشت کامیون به محلی دیگر خبر داده بود.

سایت شفاف در گزارشی به وضعیت مبهم هدایای رئیس جمهور سابق پرداخته ونوشته از آن روزی که محمود احمدی‌نژاد اعلام کرد هدیه‌های مهمانان خارجی را برای انجام اقدامات خیریه به حراج می‌گذارد، نزدیک به دو سال می‌گذرد که پس از آن بخشی از هدایای رئیس جمهور طی دو مرحله به حراج گذاشته شد.

 اما این حراجی ها فقط بخشی از هدایای مهمانان خارجی به رئیس جمهور دولت های نهم و دهم را به نمایش گذاشت؛ چرا که در روزهای گذشته اخباری مبنی بر ناپدید شدن 2 هزار و 283 قلم از آن هدیه ها منتشر شد. یکی از سایت های خبری 25 مرداد در خبری کوتاه از انتقال 2530 قطعه از هدایای دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد از مجموعه سعدآباد به وسیله هشت کامیون به محلی دیگر خبر داده بود.

 گمانه زنی ها حاکی از این است که ساختمان لادن همان محلی است که هدایا به آنجا منتقل شده‌اند. ساختمانی که این روزها جزو معروفترین و جنجالی‌ترین ساختمان‌های تهران است. 

برخی دیگر بر این باورند که قرار است هزینه تاسیس دانشگاه ایرانیان از درآمد حاصل از فروش این هدایا تامین شود، البته پیش از این محمود احمدی‌نژاد در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه گفته می شود کامیونی پر از هدایای دوران ریاست جمهوری شما از نهاد ریاست جمهوری خارج شده است، لبخند زد و گفته بود: «حرف که زیاد می زنند.»

احمدی نژاد از علل شکست اصولگرایان بود

زهره طبیب زاده نماینده تهران وعضو شورای مرکزی جبهه پایداری در گفتگو با سایت مشرق یکی از علل شکست اصولگرایان در انتخابات قبل را آقای احمدی‌نژاد  دانسته وگفته است: من به‌رغم اینکه نقش آقای احمدی‌نژاد را در چند سال اخیر نقش بسیار تعیین‌کننده و از جهاتی مثبت می‌دانم ولی متأسفانه به دلیل انحرافی که آقای احمدی‌نژاد در دولت دهم از اصول پیدا کرد، به نظر من به همان نسبتی که به اصولگرایان خدمت کرد به همان نسبت هم به اصولگرایان ضربه زد.

وی در این مصاحبه تاکید کرده:انحرافات اعتقادی و نظری که آقای احمدی‌نژاد به دلیل تأثیرپذیری که از نظرات فرد بی‌مایه و کم بضاعتی مثل مشایی پیدا کرد، طرح نظریات جدید انحرافی که در حوزه بحث‌های مهدویت مطرح شد، تاکید بر ایرانیت، بی‌توجهی به امر عفاف وحجاب، برخورد غیرمتعبدانه نسبت به رهنمودهای مقام معظم رهبری، ترتیب‌دادن جلسات انتخاباتی از هزینه بیت‌المال برای مشایی، برخی تخلفات مالی در بعضی از اطرافیان باند انحرافی در دولت دهم، برخی انتصابات نامناسب، رها کردن اقتصاد در دو سال اخیر؛ در بین مردم و در میان روشنفکران متدین بی‌اعتمادی و عدم توانایی و انحراف را القاء کرد و یک حالت انزجار نسبت به عملکرد احمدی‌نژاد به وجود آمد که در بین خود اصولگرایان هم این حس وجود داشت.

احمدی نژاد زدایی شیخ دیپلمات در نیویورک

روزنامه کریستین ساینس مانیتور پیش بینی کرد که امسال حسن روحانی میانه رو، به عنوان رئیس جمهور ایران در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک حاضر می شود و احتمالا هدف وی پاک کردن خاطره احمدی نژاد از ذهن مستمعین است.

سایت دیپلماسی ایرانی به نقل از این روزنامه نوشته: نخستین باری که محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور سابق ایران در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کرد، باور داشت که هاله نوری اطراف اش را احاطه کرده بود. او چندی بعد در جمع روحانیون گفت که احساس کردم فضا تغییر کرد و برای 27 تا 28 دقیقه رهبران جهان که در این مجمع حاضر بودند، پلک نمی زدند. وی افزود: مبالغه نمی کنم با هاله نور احاطه شده بودم و دستی نیز جمعیت را روی صندلی های شان نگاه داشته بود و آنها چشم ها و گوش های شان را برای دریافت پیام جمهوری اسلامی باز کرده بودند.

برای هشت سال، این رئیس جمهور محافظه کار، حاظران در مجمع عمومی سازمان ملل را به صلح و دوستی و برابری فراخواند و در ضمن از رو به زوال نهادن غرب و نابودی رژیم صهیونسیتی سخن گفت. در چند سال آخر نیز احمدی نژاد می گفت ایران در برابر تحریم های سنگین، ایستادگی می کند.در این سال ها، ایران برنامه های هسته ای خود را پیش برد و در مقابل آمریکا و غرب قرار گرفت. در نتیجه پیروی از سیاست های تند، ریسک جنگ نیز افزایش یافت.

اما امسال حسن روحانی میانه رو، به عنوان رئیس جمهور ایران در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک حاضر می شود و احتمالا هدف وی پاک کردن خاطره احمدی نژاد از ذهن مستمعین است.

معدودی از کارشناسان انتظار ایجاد تغییراتی در تعهدات بنیادین ایران در برنامه های هسته ای یا تغییر استراتژی مقاومت در برابرآمریکا، اسرائیل و نفوذ غرب را دارند. اما پتانسیل تغییرات مثبت با توجه به پیروزی غافلگیر کننده روحانی در انتخابات ریاست جمهوری وجود دارد. همچنین به نظر می رسد مقام رهبری در مذاکرات هسته ای و احتمال برقراری رابطه با آمریکا و سیاست خارجی، به روحانی اختیاراتی داده اند. رهبری اخیرا با اشاره به مثالی از ورزش کشتی، از نرمش قهرمانانه سخن گفته اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
عادل
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
۰
۰
بگذارید افراد لایق كشور را از بی سرو سامانی نجات دهند باید خوشحال باشید كه افلاطون میگوید عدالت آن است كه هر كسی سر جای خود قرار گیرد این افراد در رشته تحصیلی خود فعالیت میكنند خداوند یار و یاور این افرد است
خسرو
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
۰
۰
شغل دولتی بر اساس پست سازمانی احراز می شود. حقوق و مزایای مستمر یك كارمند دولت در هر سطحی براساس پست سازمانی كه توسط شخص اشغال شده محاسبه و پرداخت می شود بنابراین كلمه سرپرست بمعنی احراز پست سازمانی مدیر آن مجموعه نیست و حق دریافت مزایا و دستمزد بابت سرپرستی را ندارد. در واقع هیچ مامور دولت نمیتواند در آن واحد دو یا چند پست سازمانی را اشغال كند. البته اگر كسی خواست ایثار كند و با یك حقوق چند وظیفه سنگین را باهم انجام دهد خدا خیرش دهد ماهم دعایش می كنیم.

نیازمندی ها