مخالفان می‌گویند بحرین با توجه به جمعیتش، بیشترین زندانی سیاسی را در دنیا دارد

تظاهرات هزاران بحرینی در همبستگی با خلیل المرزوق

هزاران نفر از شهروندان بحرینی در محکومیت بازداشت خلیل المرزوق و انحلال مجلس علما ،در منامه پایتخت این کشور تجمع کردند. شرکت‌کنندگان شعارهایی در همبستگی با خلیل المرزوق و آزادی زندانیان سیاسی سر دادند.
کد خبر: ۵۹۹۲۶۷

به گزارش فارس، معترضان در میدان آزادی شهر منامه پایتخت بحرین گرد آمدند تا به فراخوان گروه‌های مخالف برای حمایت از «خلیل المرزوق»‌ معاون سیاسی دبیر کل جمعیت الوفاق و محکومیت انحلال مجلس علما پاسخ داده باشند. آنها تصمیم حکومت بحرین در انحلال مجلس علما و تهدید آیت‌الله نجاتی از علمای بحرین به اخراج از این کشور را نیز محکوم کردند.

شرکت‌کنندگان تشدید اقدامات امنیتی در مقابله با تظاهر‌کنندگان را محکوم کردند و گفتند سرکوب رژیم بر اراده ملت برای مطالبه حقوق مشروعش تاثیری نخواهد داشت. در این تجمع، شیخ علی‌ سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین طی سخنانی گفت: واقعیت سیاسی بحرین این است که خاندان آل‌خلیفه به‌تنهایی اداره امور بحرین را به دست گرفته و ملت را به حاشیه رانده است.

سلمان تاکید کرد: نخست‌وزیر از خاندان آل‌خلیفه است و وزرای مهم نیز از آنها انتخاب می‌شوند و دستگاه‌های امنیتی، قضایی و رسانه‌ها نیز در انحصار این خاندان است.

سلمان گفت: قانون اساسی بحرین به گونه‌ای تنظیم شده که نیازها و مصالح خاندان سلطنتی را تامین کند.

دبیرکل جمعیت الوفاق گفت: بحرین با توجه به جمعیتش بیشترین تعداد زندانی سیاسی را در دنیا دارد.دستگیری خلیل المرزوق از فعالان سیاسی بحرین با واکنش‌های بین‌المللی مواجه شده است. در همین خصوص محافل و سازمان‌های حقوق‌بشری ضمن محکوم کردن دستگیری معاون سیاسی جمعیت الوفاق بحرین را خواستار آزادی هرچه سریع‌تر او شدند.سازمان عفو بین‌الملل ادعای دولت بحرین را مبنی بر این که خلیل المرزوق در سخنرانی‌های خود به خشونت تحریک کرده، رد کرد و افزود این سازمان هیچ‌گونه تحریکی را در سخنرانی‌های خلیل المرزوق مشاهده نکرده است.

بحرین از سال 2011 شاهد تظاهرات مسالمت‌آمیز مردم برای دستیابی به آزادی و دموکراسی است که با سرکوب مواجه شده است. رژیم بحرین در این مدت شماری را شهید، زخمی یا بازداشت و شکنجه کرده و با پرونده‌سازی به زندان انداخته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها