۷۶ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی برنامه اقتصادی پایش که سه‌شنبه شب پخش شد، موافقت خود را با حذف یارانه دهک‌های پردرآمد اعلام کردند.
کد خبر: ۵۹۸۶۱۳

به گزارش فارس، سوال نظرسنجی این برنامه که از شبکه اول سیما پخش می‌شود این بود که برای استفاده بهینه از منابع سرمایه‌ای کشور آیا با قطع یارانه دهک‌های برخوردار و پردرآمد موافقید؟

بیش از 76 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی این‌برنامه با قطع یارانه دهک‌های بالا موافقت کردند و در مقابل نیز 22 درصد از شرکت‌کنندگان مخالف این بودند که برای استفاده از منابع سرمایه‌ای کشور یارانه دهک‌های برخوردار و پردرآمد حذف شود.

بر این اساس بیش از 150 هزار نفر در نظرسنجی یاد شده شرکت کردند.

حذف یارانه نقدی دهک‌های پردرآمد از برنامه‌هایی بود که دولت یازدهم همزمان با انتخاب شدن بر آن تاکید کرد. محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت در تشریح برنامه‌های اقتصادی دولت با بیان این‌که قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها با شکل فعلی ادامه می‌یابد و دولت یازدهم قصد دارد به برخی دهک‌ها یارانه کالایی بدهد، اظهار کرد: طبق ماده 7 قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها دولت مجاز است حداکثر تا 50 درصد از درآمدهای ناشی از افزایش قیمت حامل‌های انرژی را به نسبت درآمد خانوارها بین سرپرست خانوار تقسیم کند.

وی با بیان این‌که متاسفانه دولت در مرحله اول اجرای این قانون به تمامی دهک‌ها یارانه یکسان پرداخت کرد، افزود: در واقع تعدادی از دهک‌های پردرآمد که به این یارانه نیاز نداشتند نیز این مبلغ را دریافت کردند.

وی با اشاره به این‌که 3.5 میلیون بیکار معادل نیم درصد یک دهک جامعه را به خود اختصاص می‌دهد، خاطرنشان کرد: اگر دو دهک ثروتمند را از دریافت یارانه حذف کنیم می‌توانیم یارانه این 3.5 میلیون نفر را چهار برابر کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها