خبرگزاری فرانسه به نقل از مسئولان بحرینی از بازداشت خلیل مزروق نماینده سابق مجلس و از مقامات شیعی سرشناس مخالف دولت به اتهام گسترش فعالیت‌های تروریستی خبر داد.
کد خبر: ۵۹۸۵۳۱

به گزارش ایرنا، اپوزیسیون بــحرین بازداشت این نماینده سابق و از مذاکره‌کنندگان ارشد جمعیت شیعی الوفاق را اقدامی خطرناک در تشدید اقدامات سرکوب‌گرایانه دولت توصیف و آن را محکوم کردند. پیش‌تر نائف یوسف، رئیس دادستانی بحرین، گفته بود: بازرسان در حضور وکیل مزروق از وی بازجویی کرده‌اند و دستور حبس وی برای مدت ۳۰ روز به منظور تحقیقات بیشتر صادر شده است.

مزروق قبل از استعفای 18 نفر از نمایندگان با نفوذ شیعه جمعیت الوفاق از سمت خود در اعتراض به اقدامات خشونت آمیز علیه تظاهرکنندگان در فوریه ۲۰۱۲، معاون رئیس این گروه در پارلمان بحرین بود.

بر اساس این گزارش، دادستانی بحرین روز سه شنبه این مقام مخالف را با استناد به قوانین حفاظت از جامعه در مقابل اقدامات تروریستی بحرین به تشویق و حمایت از تروریسم متهم کرد.

بازپرسان هم چنین وی را به وابستگی با سازمان‌های تروریستی متهم کرده‌اند. مزروق همچنین به سخنرانی در چند گردهمایی، تشویق به گسترش اقدامات تروریستی و حمایت از اقدامات خشونت‌آمیز از سوی گروه‌های تروریستی و توجیه قانونی اقدامات جنایی متهم شده است. جنبش الوفاق بازداشت مزروق و حبس وی را اقدامی جدی و خطرناک از سوی حکومت بحرین توصیف کرد و اتهامات علیه وی را بی پایه و اساس و ساختگی خواند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها