دربی 77 کلاس فوتبال ایران را پایین آورد

مظلومی: این دربی ارزش دیدن نداشت

غلامحسین مظلومی که اواسط تیرماه و به دلیل ناراحتی معده تحت عمل جراحی قرار گرفت، حالا شرایط خیلی بهتری پیدا کرده است.
کد خبر: ۵۹۴۷۲۱
مظلومی: این دربی ارزش دیدن نداشت

سایت جام جم ورزشی/ او که گفته می‌شد به دلیل اینکه علی فتح‌اله‌زاده و امیر قلعه‌نویی دیر به عیادت‌اش رفته بودند گله‌مند است به شدت این موضوع را تکذیب کرد و از افرادی که این حرف‌ها را مطرح کرده‌ بودند ابراز ناراحتی کرد. حالا مظلومی می‌گوید که از طرف فتح اله‌زاده به عنوان معاون فنی باشگاه معرفی شده است و می‌خواهد بعد از بهبودی کامل‌ش به باشگاه برود و کارش را شروع ‌کند. سایت جام جم ورزشی با مظلومی درخصوص دربی، شرایط استقلال، لغو اردوی تیم‌ملی و شکستن رکوردش توسط فرهاد مجیدی و آرش برهانی گفت و گو کرده است که ماحصل این گفت و گو در ادامه می آید:

 

سعید جمشیدیان

* عصر جمعه بازی دربی میان استقلال و پرسپولیس برگزار شد. نظرتان درمورد دربی که با تساوی صفر – صفر به پایان رسید چیست؟

- این دربی بسیار سرد و کسل کننده بود. دربی 77 را باید به دو نیمه متفاوت تقسیم کرد. ابتدا نیمه اول که به هیچ چیزی نداشت و تنها موقعیت‌ش ضربه سر نکونام بود که از کنار دروازه رد شد.  نیمه دوم با آمدن فرهاد مجیدی آرش برهانی،‌محمدرضا خلعتبری و نوروزی شرایط مقداری بهتر شد و سرعت بازی بیشتر شد. به نظرم اگر ماهینی، عالیشاه،‌ خسرو حیدری و هاشم بیگ‌زاده در زمین بودند بازی بهتری را می‌دیدم. در کل هر دو تیم بر روی کار دفاعی تمرکز داشتند. هماهنگی و حفظ توپ بین دو تیم بسیار اندک بود.

* داوری فغانی را در دربی چطور ارزیابی می‌کنید؟

- داوری سعی می‌کرد که بازی را کنترل کند که توانست این کار را انجام دهد. به نظرم داوری خوب بود.

* تعدادی از هواداران در پایان بازی دو تیم را متهم به تبانی کردند. آیا این اتهام می تواند صحت داشته باشد؟

- خیر، تبانی نبود. به نظرم قلعه‌نویی و دایی به دنبال نباختن بودند،‌ این ترس از نباختن باعث شد که بازی جذابی نباشد و توپ بیشتر در میانه میدان در جریان باشد. هر دو مربی بیشتر به این فکر می کردند که پیش هواداران شرمنده نشوند. با این حال به نظرم ناامیدی در چهره هواداران هر دو تیم موج می زد و از نتیجه مساوی راضی نبودند.

* دربی پایتخت به عنوان یکی از بزرگترین دربی‌های دنیا یاد می‌شود. آیا این بازی در حد یکی از بزرگترین دربی‌های دنیا بود؟

- خیر، تمام دنیا این بازی را تماشا می‌کنند. مطمئنا همه دنیا انتظار یک بازی جذاب و پر گل را دارند. این بازی حتی از سطح آسیا هم کمتر بود. این بازی کلاس فوتبال ایران را پایین آورد و حتی ارزش دیدن هم نداشت. طرفداری که از روز قبل به ورزشگاه می‌آید دوست دارد بازی جذاب ببیند و بازی تدافعی دوست ندارد.

* هشت هفته از شروع لیگ سیزدهم می‌گذرد و استقلال با نتایجی که به دست آورده، نشان داده است که این فصل یکی از اصلی‌ترین مدعیان جام به حساب می‌آید. نظرتان در خصوص شرایط استقلال در لیگ سیزدهم چیست؟

- فتح‌اله‌زاده این فصل بازیکنان بسیار خوبی را برای استقلال جذب کرده است و استقلال می‌تواند با استفاده از این مهره‌ها امسال به موفقیت برسد. در این مدت کوتاه بازیکنان به خوبی و سریع با شرایط هماهنگ شدند و شرایط خوبی در استقلال شکل گرفته و موانعی که در تیم وجود داشت، برطرف شده است. استقلال در کار دفاعی و تهاجمی خیلی خوب عمل می‌کند و فضای باشگاه شکلی شده که امید و اعتماد به نفس زیادی در تیم موج می‌زند.

* استقلال را در این هشت هفته چطور ارزیابی کردید و با توجه به بازی‌هایی که از استقلال دیدید، آیا استقلالی‌ها به هماهنگی کافی رسیده‌اند؟

 - استقلال هنوز با آن استقلالی که انتظار داریم فاصله دارد. استقلال این فصل در چند بازی اول خوب نبود آن هم به دلیل اینکه استقلال خیلی دیرتر از تیم‌های دیگر بازیکن جذب کرد و نبودن برخی از مهره‌ها در بازی‌های ابتدایی تیم باعث شد که از نظر فنی در چند بازی ابتدایی عقب بماند. به هر حال بعد از انجام چند بازی امیر قلعه‌نوعی توانست با استفاده از راه‌کارهایی قابلیت‌های فنی را به تیم بازگرداند و معضلات تیم برطرف کند. به نظرم این فصل استقلال با بازیکنانی که به خدمت گرفته و نتایجی که به دست آورده، نشان داد که پتانسیل کافی برای قهرمانی در هر جامی را دارد.

* استقلال این فصل بازیکنان باتجربه‌ را در اختیار دارد. به نظرتان حضور بازیکنان باتجربه چه مقدار به هماهنگی سریعتر تیم کمک کرد؟

- خیلی کمک کرد. بازیکنان این فصل استقلال خیلی باتجربه و تاکتیک‌پذیر هستند. این تاکتیک‌پذیری آنها باعث می‌شود که کار قلعه‌نوعی راحت‌تر شود. بازسازی مسائل روحی بازیکنان باتجربه، برای مربی راحت‌تر است. استقلال استعداد هر چه بهتر شدن را دارد. به نظرم این فصل استقلال کیفیت مطلوبی دارد و اگر مدیر و مربی مراقب باشند که تیم به حاشیه نرود مطمئن باشید با توجه به طرفدارانی که آبی‌پوشان دارند به راحتی می‌توانند قهرمان آسیا و لیگ برتر شوند.

* شما به عنوان پیشکسوت استقلال چه آینده‌ای را برای آبی‌پوشان پایتخت متصورید؟‍

- استقلال امسال به دلیل اینکه باید در چند جام مبارزه کند کار بسیار سختی دارد. باید وزارت ورزش استقلال را در مسابقات آسیایی حمایت کند به خاطر اینکه حیثیت باشگاه استقلال حیثیت ایران است و قهرمانی استقلال در آسیا  و به دست آوردن ستاره سوم برای استقلال باعث می‌شود یک غرور ملی در کشور ایجاد شود. به هر حال حوزه مدیریتی در آینده استقلال نقش محوری و کلیدی دارد. باید مدیران ورزش به استقلال کمک کنند تا آبی‌پوشان به نشانی که لیاقتش را دارد برسد.

* شرایط این فصل استقلال را در مسابقات آسیایی چگونه ارزیابی می‌کنید؟

- استقلال با بازیکنانی که این فصل در اختیار دارد می‌تواند قهرمان آسیا شود. قهرمانی استقلال در آسیا بستگی به عملکرد کادرفنی دارد. اگر کادرفنی بتواند شرایط را طوری بالانس کند که به بازیکنان فشار نیاید؛ مطمئنا قهرمان آسیا می‌شود. علاوه بر این عملکرد مدیریت و وزارت ورزش و جوانان در قهرمانی استقلال خیلی مهم است. اگر استقلال در این شرایط شارژ مالی شود، بازیکنان تمام افکار خود را برای فوتبال می‌گذارند و از نظر روحی‌وروانی آماده پیروزی در آسیا می‌شوند. استقلال بازی خیلی سختی در تایلند دارد و انگیزه در این بازی خیلی مهم است پس امیدوارم استقلالی‌ها با شارژ مالی انگیزه زیادی کسب کنند.

* استقلال باید در مسابقات آسیایی چهارشنبه 27 شهریور در تایلند و در دور برگشت مرحله یک‌هشتم نهایی به مصاف بوریرام برود. آیا استقلال می‌تواند به مرحله بعدی صعود کند؟

- بله،‌ خلاقیت ذهنی در دیدار برگشت خیلی مهم است. به هر حال باید دید که کادرفنی برای این بازی از چه استراتژی استفاده می‌کند. درست است که استقلال بازی رفت را در آزادی یک بر صفر پیروز شده است اما بوریرام خیلی تیم خوبی بود و می‌تواند خطر ساز باشد. با این حال استقلال می‌تواند با یک مساوی هم به مرحله بعد صعود کند. استقلال باید در این بازی هماهنگ‌تر عمل کند و بازیکنان شوت‌زنش بیشتر شوت‌زنی کنند. در کل استقلالی‌ها به خوبی می‌دانند که کار سختی در آنجا دارند و باید خیلی حواس‌شان را جمع کنند. نباید طوری بازی کنند که تیم تایلندی بتواند بر روی استقلال فشار بیاورد.

* فرهاد مجیدی و آرش برهانی توانستند رکورد شما که بیشترین گل زده برای استقلال بود را بشکنند. آیا از اینکه مجیدی و برهانی توانستند نام خود را به جای نام شما در تاریخ استقلال ثبت کنند، ‌ناراحت نشدید؟

- خیر، به هر دو بازیکن تبریک هم می‌گویم. من در آن زمان برای موفقیت استقلال تلاش می‌کردم و حالا این بازیکنان برای موفقیت استقلال تلاش می‌کنند. هدف همه ما موفقیت استقلال بود. در آن زمان ما بازی‌های کمتری داشتیم و بازی‌هایمان به اندازه حالا زیاد نبود. اگر بازی‌های ما بیشتر بود من هم گل‌های بیشتری می‌زدم. اما همانگونه که در گذشته وظیفه من بود که دل هواداران را شاد کنم حالا وظیفه آرش و فرهاد است که دل طرفداران را شاد کنند. به فرهاد و آرش افتخار می‌کنم و آنها را خیلی دوست دارم. آرش بازهم می‌تواند ادامه دهد و گل‌های بیشتری برای استقلال به ثمر برساند اما فکر می‌کنم که مجیدی دیگر آخر راه باشد.

* اردوی تیم‌ملی به خاطر بی‌پولی لغو شد و کروش به شدت از این موضوع ناراحت است. به نظرتان لغو این اردو‌ها به تیم‌ملی لطمه می‌زند؟

- لغو این اردوها خیلی به ضرر تیم‌ملی است و فدراسیون فوتبال باید دقت‌اش را بیشتر کند و دور اندیشی داشته باشد. مسوولان باید نگاه تشکیلاتی و هدفمند محور به تیم‌ملی داشته باشند. باید برای جام‌جهانی دوراندیشی کنیم و در مسابقات جام‌جهانی آبرومندانه ظاهر شویم. طوری نشود که در جام‌جهانی نتایج بدی کسب کنیم و این نتایج بد بر روی جامعه تاثیر بگذارد. ما باید عزم جدی برای جام‌جهانی داشته باشیم و با برگزاری اردوهای کوتاه و بلند مدت آماده حضور در مسابقات شویم تا نتایج قابل قبولی به دست بیاوریم. از الان باید فکر تیم‌ملی باشیم و نباید تیم‌ملی را رها کنیم؛ نه اینکه دو ماه مانده به شروع جام‌جهانی یاد تیم‌ملی بیافتیم.

* آنگونه که شواهد نشان می‌دهد مسوولان فوتبال تنها به فکر صعود به جام‌جهانی بودند و به نوعی می‌توان گفت که هدف تیم‌ملی تنها حضود در جام‌جهانی بود نه درخشیدن در جام‌جهانی. در اینباره چه نظری دارید؟

- این افکار کاملا اشتباه است. در گذشته ار تیم‌های جوانان و امید در تیم‌های بزرگسال استفاده می‌شد و بازیکنان بزرگسال باشگاه‌ها فدای تیم‌ملی میِ‌شدند. تیم‌ملی ما حالا عضو سی‌ودو تیم برتر جهان است و همه ایران را می‌شناسند پس بنابراین باید تیم‌ملی را تغذیه کنیم و به آن خوراک کافی دهیم. آقای کروش نباید گله‌گی کند که چرا برنامه‌های من اجرا نشد. باید برنامه‌های کروش کارشناسی و اجرا شود. باید دولت مردان بودجه‌های خاصی را به ورزش‌های فوتبال، والیبال و بسکتبال که توانسته‌اند نام ایران را در جهان مطرح کند اختصاص دهند.

* اگر این بودجه‌ای که گفتید به تیم‌ملی اختصاص داده نشود و تیم‌ملی نتواند اردوهای خود را برگزار کند، چه آینده‌ای را برای ایران در جام‌جهانی متصورید؟‍

- در همان سه مسابقه اول با دریافت گل‌های زیاد حذف می‌شویم. بازی‌های تدارکاتی و اردوهای ملی می‌تواند خیلی به ما کمک کند. ما را با شرایط جام‌جهانی سازگار و هماهنگ‌تر کند. اگر بدون برنامه وارد این مسلبقات شویم آبروریزی می‌شود و باید دولت مردان بودجه‌ای را برای این اردو‌ها و بازی‌های تدارکاتی اختصاص دهند که آبروی ایران در جام‌جهانی نرود.

* به نظرتان بازی‌های تدارکاتی و اردوهای تیم‌ملی چه مقدار می‌تواند در عملکرد تیم‌ملی تاثیر مثبت بگذارد؟‍

- بسیار زیاد. برای نمونه می‌گویم، وقتی گاس هیدینگ تیم‌ملی کره‌جنوبی را در اختیار گرفت چهار سال وقت داشت که تیم‌ملی کره‌جنوبی را آماده کند و توانست از کره‌جنوبی تیمی بسازد که در جهان مطرح شود. این مطرح شدن چگونه به وجود آمد؟

* چگونه؟

- کره‌جنوبی با تیم‌های بزرگ بازی‌های تدارکاتی انجام داد. اردوهای مفید و طولانی داشت. کره‌جنوبی توانست با انجام بازی‌های تدارکاتی و همچنین اردوهای زیاد مقام چهارم جام‌جهانی را به دست بیاورد. پس بنابراین بازی‌های تدارکاتی و اردوهای تیم‌ملی می‌تواند تاثیر مثبت  بر روی تیم‌ملی بگذارد. ما هم باید به کروش فرصت دهیم. ‌نتیجه‌گیری تیم‌ملی در جام‌جهانی دور از دسترس نیست اما برای نتیجه‌گیری باید برنامه‌ریزی داشته باشیم.

* شما به عنوان یکی از افراد جامعه ورزش چه انتظاری از وزیر ورزش و جوانان دارید؟

- تنها از تیم‌هایی که در مسابقات باشگاهی حضور دارند از تیم‌ملی حمایت کنند. تیم‌ها به شکلی حمایت شوند که بتوانند بدون هیج مشکلی و آسوده خاطر پا به مسابقات بگذاریم. ما در آسیا و جهان حرف‌ها برای گفتن داریم و اگر حمایت نشویم نتیجه نمی‌گیریم. مسوولان و مردم همگی باید تیم‌های ایرانی را حمایت کنیم.

* شما بعد از آنکه در بستر بیماری رفتید، از اینکه فتح‌اله‌زاده و امیر قلعه‌نوعی به عیادت شما نیامده بودند گله‌مند شده بودید. شما به عنوان یک پیشکسوت چه انتظاری از آنها داشتید؟

- چنین چیزی صحت ندارد. من این موضوع را تکذیب می‌کنم و خیلی از رسانه‌هایی که این موضوع را بازتاب داده بودند ناراحت هستم. علی فتح‌اله‌زاده، امیر قلعه‌نوعی، خانواده مرحوم حجازی، مجتبی جباری خیلی از چهره‌های ورزشی، سیاسی، سینمایی و هنرمندان به عیادت من آمدند و از تمام کسانی که به دیدار من آمدند تشکر ویژه‌ای می‌کنم. آمدن آنها باعث شد تا انرژی و روحیه مثبتی داشته باشم و در بهبودیم خیلی کمک کرد. علی فتح‌اله‌زاده و امیر قلعه‌نوعی چندین بار به دیدن من آمدند. حتی آقای فتح‌اله‌زاده من را معاون فنی باشگاه معرفی کرد که قابل تقدیر است. بهبودی کاملم را پیدا کنم به باشگاه می‌روم و کارم را شروع می‌کنم. از کسی دلخور نیستم و برای امیر آرزوی موفقیت می‌کنم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها