حاشیه خبر

ولخرجی و طلبکاری از مردم

انگار باید همه امور مملکت را تخته کرد و بودجه آن را به پای فوتبال و فدراسیونش ریخت تا آقایان بی‌خیال لحن طلبکارانه خود شوند؛ چرا که این پول باید از کیسه مبارک بیت‌المال و به واقع جیب مردم تامین شود.
کد خبر: ۵۹۱۸۴۰

فدراسیون فوتبال که به گواه کارشناسان به لحاظ فنی ـ صرف نظر از صعود به جام‌جهانی ـ عملکرد چندان قابل دفاعی نداشته است، در شرایطی که پیش از صعود تیم ملی به جام‌جهانی مدام چوب حمایت از تیم ملی را بر سر منتقدان می‌کوبید، از فردای صعود به جام‌جهانی لحن و مشی طلبکارانه را در پیش گرفت که انگار شق‌القمر کرده است. صد البته صعود تیم ملی به جام‌جهانی ارزشمند است و همه مردم از این بابت خوشحالند، اما نباید به خاطر موفقیتی که خیلی سهل‌تر از اینها می‌شد به دست آورد چنین طلبکارانه خواسته‌های ریز و درشت را روی میز مسئولان گذاشت و انتظار داشت از بودجه همه جای کشور به خاطر صعود به جام‌جهانی زد.

همان‌طور که در روزهای گذشته برخی کارشناسان و از جمله مسئولان پیشین فدراسیون فوتبال یادآور شده بودند صعود به جام‌جهانی بستری ارزشمند برای جذب اسپانسر تلقی می‌شود و فدراسیون فوتبال نباید تا این حد از بی پولی دم بزند. فوتبالی که ظرفیت انرژی‌بخشی و شادی‌آوری برای مردم دارد، نباید همچنان به دلیل هزینه‌های چند صد میلیاردی‌اش که از جیب مردم می‌رود، روی روح و روان قشرهای مختلف راه‌برود. اگر اردوی پرتغال به خاطر مبلغ تقریبی 200 هزار دلار لغو شد، آیا شایسته است فدراسیون فوتبال عملکرد رئیس‌جمهور سابق را زیر سوال ببرد و رئیس‌جمهور کنونی را تحت فشار رسانه‌ای قرار دهد تا پوششی بر ضعف عملکرد مدیریتی خود بگذارد. بگذریم که شنیده‌ها حاکی است لغو اردوی پرتغال به دلیل رابطه تیره کارلوس کرش با هموطنانش بوده است، اما کسانی که طلبکارانه با دولت و مردم صحبت می‌کنند بهتر است به پرسش‌هایی از این دست هم پاسخ دهند که اردوی پرتغال چه دردی از مشکلات تیم ملی و کشور را درمان می‌کرد؟ نمی‌شد از طریق همان کانال‌هایی که بودجه شش، هفت میلیاردی ماندن نکونام در استقلال و بازگرداندن خلعتبری به پرسپولیس را تامین کردند، اردوی پرتغال را نیز سامان داد.

امید توفیقی/ گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها