اولدترافورد پس از 3 دهه در غیاب فرگی پذیرای رقیب سنتی‌ است

منچستر ـ چلسی؛ هیجان زودرس لیگ برتر جزیره

تنور لیگ برتر فوتبال انگلیس در هفته دوم این رقابت‌ها داغ می‌شود،‌ جایی که شیاطین سرخ در اولدترافورد امشب از ساعت 23 و 30 دقیقه در حالی پذیرای آبی‌های لندنی‌اند که عمده نگاه‌ها متوجه کادر رهبری تیم‌هاست؛ فرگوسن پس از سه دهه دیگر در یونایتد نیست و در آن‌سو مرد رویاهای لندنی‌ها یعنی خوزه مورینیو خودنمایی می‌کند.
کد خبر: ۵۹۱۴۵۴

این دو تیم که در کنار آرسنال و لیورپول به عنوان چهار قدرت بزرگ فوتبال باشگاهی انگلیس شناخته می‌شوند در حالی در هفته دوم لیگ برتر مقابل هم صف‌آرایی می‌کنند که فصل جدید را با نتایج درخور توجهی آغاز کردند. منچستر در زمین سوانسی 4 بر یک به پیروزی دست یافت و چلسی 2 بر صفر از سد هال سیتی گذشت، اما شاگردان خوزه مورینیو به خاطر حضور در سوپرجام اروپا بازی هفته سوم را هم روز سی‌ام مرداد برگزار و مهمان قدر خود آستون ویلا را 2 بریک با شکست بدرقه کردند تا هم‌اکنون در صدر جدول قرار داشته باشند. در این دیدار هر چقدر هواداران چلسی به دلیل بازگشت مورینیو سرازپا نمی‌شناسند، هواداران منچستر با نگاهی نگران و موشکافانه منتظر هنرنمایی دیوید مویس، جانشین مرد افسانه‌ای خود یعنی فرگوسن هستند. این بازی می‌تواند فرصت بزرگی برای مویس اسکاتلندی باشد تا جایی در دل هواداران منچستر باز کند، آن هم مقابل مورینیوی پرافتخار که از جمله افتخاراتش این بود که پس از حدود 50 سال در سال 2005 جام قهرمانی انگلیس را به استمفورد بریج لندن برد.

در آستانه این بازی، دو مربی به تعریف و تمجید متقابل از هم پرداختند. مورینیو گفت: بعضی چیزها را نمی‌توان تغییر داد. مویس مربی باتجربه‌ای است و می‌‌داند که فرگوسن همواره باقی خواهد ماند. فکر نمی‌کنم که مویس بخواهد با فرگوسن مقایسه شود هر چند در بهترین دوران مربیگری خود است.

اما مویس این‌گونه درباره سرمربی حریف سخن گفت: بی‌صبرانه در انتظار دیدن مورینیو هستم. او یکی از بهترین مربیان جوان فوتبال جهان است. او مربی موفقی به شمار می‌آید و شایسته ستایش است. بازی برابر چلسی آن هم در اولدترافورد و در هفته‌های نخست لیگ برتر، برایم بسیار جالب است و بی‌صبرانه در انتظارش هستم.

اما این دیدار یک حساسیت دیگر هم برای هواداران دو تیم دارد، خوزه مورینیو و مدیران باشگاه چلسی دست‌بردار جذب وین رونی، مهاجم یونایتد نیستند و بارها با پیشنهادهای تصاعدی این بازیکن را وسوسه کرده‌اند و البته هنوز به هدف خود نرسیده‌اند. منچستری‌ها هم سودای جذب مسوت اوزیل، هافبک آلمانی رئال‌مادرید و خوان ماتا، هافبک اسپانیایی چلسی را در سر دارند.

به هر حال در بازی امشب تکیه منچستریونایتد به ستارگانی چون روبین فان پرسی، پاتریس اورا، آنتونیو والنسیا و رایان گیگز است و چلسی هم به پیتر چک، ایوانوویچ، جان تری، کاهیل، فرانک لمپارد، رامیرس و خوان ماتا می‌نازد. آن هم در شرایطی که در مجموع 169 بازی گذشته دو تیم، سهم چلسی 75 پیروزی و 48 شکست بوده و 46 بازی هم با تساوی به پایان رسیده است. ضمن این‌ که در‌ آخرین بازی دو تیم نیز چلسی یک بر صفر بر میزبان خود غلبه کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها