دولت سوریه با تحقیقات سازمان ملل متحد درباره کاربرد سلاح های شیمیایی در سوریه موافقت کرد.
کد خبر: ۵۹۱۳۶۴
موافقت دمشق با تحقیق درباره کاربرد سلاح شیمیایی

به گزارش واحد مرکزی خبر، شبکه پرس تی وی اعلام کرد: دمشق برای تحقیقات سازمان ملل متحد درباره استفاده از تسلیحات شیمیایی در جنگ سوریه به این سازمان چراغ سبز نشان داد.

یک مسئول سوری همچنین از توافق میان دولت سوریه و سازمان ملل متحد درباره اجازه دادن به گروه سازمان ملل برای تحقیق درخصوص ادعای استفاده از سلاح شیمیایی خبر داد.

یک منبع مسئول در وزارت امور خارجه سوریه گفت: امروز در سفر خانم آنگلا کین نماینده عالی سازمان ملل در امور خلع سلاح تفاهم مشترکی بین دولت سوریه و سازمان ملل بدست آمد. این تفاهم مشترک درباره اجازه دادن به گروه سازمان ملل برای تحقیق درباره ادعاهای استفاده از سلاح شیمیایی در روز بیست و دوم اوت سال 2013 در ریف دمشق وارد مرحله اجرا می شود.

 این مسئول سوری افزود براساس تفاهم مشترک ، با دولت سوریه درباره تاریخ و زمان بازدید گروه سازمان ملل از مکان هایی که درباره آنها توافق شده است ، هماهنگی صورت می گیرد.

 به گفته این مسئول سوری ، تفاهم مشترک در دیدار صبح امروز ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه و خانم آنگلا کین بدست آمده است. در این دیدار وزیر امور خارجه سوریه بر آمادگی این کشور برای همکاری با گروه بازرسان تاکید کرده است تا مشخص شود   ادعاهای گروههای تروریستی درباره استفاده نیروهای سوریه از سلاح شیمیایی در غوطه شرقی دروغ است.

در همین حال وزیر اطلاع رسانی سوریه تاکید کرد: گروه های مسلح به علت ضعف و ناتوانی در برابر ارتش از سلاح های شیمیایی استفاده کرده اند.

عمران الزعبی گفت: دمشق به هیچ وجه از هیچ سلاح شیمیایی در سوریه استفاده نکرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها