صف آرایی نظامیان و سیاستمداران آمریکا برای حمله به سوریه

اوباما فرمان حمله می‌دهد؟

وزیر خارجه روسیه در گفت‌وگوی تلفنی خود با جان کری به آمریکا و متحدان این کشور درباره عواقب وخیم هرگونه اقدام نظامی در سوریه هشدار داد.
کد خبر: ۵۹۱۵۵۹
هشدار کرملین به کاخ سفید

شبکه العربیه گزارش داد، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در تماسی تلفنی با «جان کری» وزیر خارجه آمریکا به این کشور و متحدانش درباره عواقب وخیم هرگونه اقدام نظامی در سوریه هشدار داد.

لاوروف گفت که روسیه از احتمال اقدام نظامی آمریکا علیه سوریه عمیقا نگران است و طرف‌های درگیر را به خویشتنداری دعوت کرد.

وزیر خارجه روسیه در این تماس تلفنی گفت: کسانی که خواهان دخالت نظامی در سوریه هستند به تلاش‌های روسیه و آمریکا برای برگزاری کنفرانس ژنو 2 ضربه می‌زنند.

همچنین روز گذشته وزارت خارجه روسیه در زمینه هرگونه اقدام نظامی علیه سوریه هشدار داد و آن را اشتباه تاریخی غرب خواند.

آمریکا، انگلیس و دیگر کشورهای غربی مدعی‌اند که به احتمال فراوان دولت سوریه عامل حمله‌ شیمیایی به «غوطه» شرقی بوده است. این کشورها تا پیش از آنکه دولت سوریه اجازه بازرسی از این مناطق را صادر کند، مدام از لزوم دسترسی کارشناسان سازمان ملل به این منطقه سخن می‌گفتند. دولت سوریه روز گذشته اجازه بازرسی از این مناطق را صادر کرد و حالا انگلیس می‌گوید بازرسی‌ها اکنون بی‌فایده است چراکه ممکن است مستندات از بین رفته باشند.

این در حالی است که گفته می‌شود روسیه مدارکی در دست دارد که نشان می‌دهد موشک‌های حامل مواد شیمیایی از مناطق تحت کنترل مخالفان به غوطه شلیک شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
۰
۰
تاریخ گواه آنست كه روسیه به هیچ وجه قابل اعتماد نیست سئوال من ازمردم اینه كه روسیه یا آمریكا كدامیك بیشتر به كشورمون ضربه زدند؟ عهدنامه گلستان- تركمنچای و.... كه منجربخش وسیعی ازخاك كشورمون توسط روسیه مكار وشیطان صفت شد روسیه شیطان بزرگ است نه كشور دیگه

نیازمندی ها