مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان تهران:

خرید و فروش مسکن ویژه مجاز شد

مومنی: استان زنجان 5 سال متوالی کاهش تصادفات جاده‌ای را به خود اختصاص داده است

سرعت و سبقت غیرمجاز دلیل ۵۰ درصد تصادفات

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از کاهش 10 درصدی فوتی های ناشی از تصادفات در چهار ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در کشور خبر داد.
کد خبر: ۵۹۰۰۴۴
سرعت و سبقت غیرمجاز دلیل ۵۰ درصد تصادفات

سردار اسکندر مومنی بعد از ظهر سه شنبه درحاشیه بازدید از محورهای مواصلاتی استان زنجان در گفتگو با خبرنگاران استان، با اشاره به اینکه استان زنجان از سال 87 کاهش تصادفات جاده ای را داشته است افزود: این استان پنج سال متوالی است که کاهش تصادفات جاده ای را به خود اختصاص داده است.
 
وی به ایمنی پایین خودروهای تولیدی در کشور نیز اشاره کرد و اظهار داشت: 50 درصد فوتی‌ها در تصادفات به وقوع پیوسته در صحنه حادثه رخ می‌دهد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا افزود: باید برای کاهش این آمار راهکارهای کارشناسی شده ارائه شود چرا که این آمار بسیار نگران کننده است.  

سردار مومنی به ضرورت پرهیز رانندگان از شتاب بی‌جا در حین رانندگی و سبقت غیرمجاز اشاره کرد و افزود: خستگی و خواب‌آلودگی،سبقت غیر مجاز و سرعت بیش از حد دلیل 50 درصد از وقوع تصادفات را به خود اختصاص می دهد.
 
وی یکی از مشکلات جدی در کشور را حجم بالای مسافرت‌ها به شمال کشور و محدودیت جاده‌های منتهی به این منطقه یاد کرد و افزود:  در این راستا باید برای رفع این مشکل راهکارهای کوتاه‌مدت و بلندمدت ارایه شود.
 
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: در این مناطق حتی یک جاده رفت و برگشت وجود ندارد که این موضوع باعث می‌شود مشکلاتی به وجود آید و روزهای پایانی هفته با حجم ترافیک مواجه شویم که این حجم ترافیک به سمت استانهای شمالی بیشتر است.

 سردار مومنی با اشاره به حجم تردد خودروها از آغاز اجرای مرحله دوم طرح تابستانی پلیس‌راه، گفت: در چند روز گذشته 83 میلیون تردد خودرو در جاده‌های کشور به ثبت رسیده است که عمده این ترددها به سمت مناطق شمالی و شمال‌غرب کشور بوده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در خصوص نقاط حادثه خیز جاده های کشور نیز گفت: اصلاح این نقاط در پی تخصیص اعتبارات مورد نیاز از برنامه های بلند مدت و آشکار سازی نقاط حادثه خیز با نصب علایم هشدار دهنده از برنامه های کوتاه مدت برای رفع مشکلات موجود در این نقاط است.

سردار مومنی در ادامه یاد آورشد: با توجه به اینکه ۱۰ میلیون نفر در استان های شمالی و ۱۵ میلیون نفر در جنوب البرز زندگی می کنند تردد در جاده های این مسیر زندگی ساکنان این مناطق را با مشکل مواجه کرده است.
 
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا، جاده را یکی از زیرساخت‌های اصلی برای توسعه هر کشور یاد کرد و گفت: توجه به ایمنی جاده ها نیاز به اعتبار دارد.

سردار مومنی افزود:با اعلام پلیس‌راه، بسیاری از نقاط حادثه‌خیز در کشور برطرف یا آشکارسازی شده است تا رانندگان با دقت بیشتری رانندگی کنند که خوشبختانه طرح نسبتاً خوبی بود که به صورت موقت اجرا شده است تا هرچه سریع‌تر موارد مورد نظر برطرف شود.

وی با بیان اینکه در قانون جدید راهنمایی و رانندگی دلیل همه تصادفات بررسی می شود و قصور نهادهای مختلف ثبت می شود افزود: دو هزار و ۶۰۰ مورد قصور دستگاه های مختلف در تصادفات به ثبت رسیده که از این تعداد هزار مورد مربوط به شهرداری ها بوده است.

رئیس پلیس راهور کشور تصریح کرد: بیشترین تصادفات رانندگی در استان های تهران، فارس و خراسان جنوبی است چرا که تردد خودورها در این استانها بسیار زیاد است.
 
 سردار مومنی گفت: در سالهای اخیر تصادفات در این استانها  نسبت به سالهای گذشته کاهش داشته است.

وی ادامه داد: استان زنجان در اجرای طرح سامان دهی موتور سیکلت ها در کشور خوب عمل کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها