مشایی:از غیبت احمدی‌نژاد بی‌‌اطلاعم

رئیس دفتر رئیس‌جمهور سابق درباره علت حضور نیافتن احمدی‌نژاد در مراسم تحلیف دکتر حسن روحانی گفت: من از این مسئله اطلاعی ندارم.
کد خبر: ۵۸۸۵۵۰
مشایی:از غیبت احمدی‌نژاد بی‌‌اطلاعم

اسفندیار رحیم مشایی، در گفت‌وگو با  فارس در پاسخ به سئوالی درباره دیدار احتمالی وی با هوشنگ امیر احمدی گفت: آقای امیر احمدی زمانی که به ایران می‌آید به من اطلاع نمی‌دهد که به کشورمان سفر کرده است یا نه؟.

وی افزود: من از سفر و حضور هوشنگ امیر احمدی در ایران کاملاً بی‌اطلاع هستم و البته کاری هم با وی ندارم.

امیر احمدی در زمان دولت نهم و دهم چندین بار به ایران سفر کرده است و از وی به عنوان دلال روابط ایران و آمریکا یاد می‌شود.

پاسخ مجلس‌ها به خط و نشان بی‌بی‌سی

در حالی که بی‌بی‌سی طبق معمول با خبرسازی‌های دروغ در تلاش برای ترسیم خط و نشان برای نمایندگان مردم در خانه ملت بود، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در یک فضای آرام و معقول، به ۱۵ نفر از ۱۸ وزیر پیشنهادی حجت‌الاسلام روحانی رای داد.

 ‌همزمان با چهارمین روز رسیدگی به صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه روحانی  پنجشنبه 24 مرداد  و در حالی که مجلس و دولت اوج مردم‌سالاری و فضای دموکراسی را در جمهوری اسلامی به نمایش گذاشته‌ بودند  و وزرای مخالف و موافق و نمایندگان مجلس در فضایی عقلانی به نقد و بررسی برنامه‌ها و سوابق کابینه می‌پرداختند، رسانه‌های ضد انقلاب در راستای سیاست‌های ضد ایرانی ـ اسلامی خود ضمن ابراز ناراحتی از این موضوع،خط خبری خاصی را برای اثرگذاری بر این شرایط دنبال می‌کردند.

بر این اساس رسانه سلطنتی انگلیس BBC  مدعی شده بود که ، دولت روحانی نمایندگان مجلس را تهدید کرده در صورتی که به وزرای معرفی شده فعلی رای ندهند، افراد تندتر و اصلاح‌طلبی را برای تصدی وزراتخانه‌های بدون وزیر معرفی خواهد کرد.

این خط و نشان کشیدن رسانه فارسی‌زبان BBC برای پارلمان کشورمان نشان داد که آنها از فضای آرام و معقول برای رسیدگی به صلاحیت وزرا و نتیجه این تعامل مثبت دولت و مجلس و البته احتمال عدم رای اعتماد نمایندگان به برخی وزرای حامی فتنه، نگران است به طوری که بازهم برای رسیدن به مقاصد خود از خطوط حرفه‌ای کار خبر عبور کرد و  به خبرسازی‌ روی آورده‌اند.

گزینه های آمریکا در قبال ایران

ژنرال مارتین دمپسی رئیس ستاد ارتش آمریکا در گفتگویی با نیویورک تایمز اظهار داشت که امریکا نسبت به یکسال قبل گزینه های بهتر و بیشتری در قبال ایران دارد.

ژنرال مارتین دمپسی گفت: از زمان آخرین سفرم به اسرائیل که یکسال پیش اتفاق افتاد، گزینه های بهتر نظامی در قبال ایران در اختیار داریم.

وی افزود: درحالیکه ایران به توسعه برنامه هسته ای خود ادامه داده است، امریکا هم گزینه های خود در مورد این تهدید را افزایش داده است.

رئیس ستاد ارتش آمریکا اضافه کرد: نیروهای آمریکا در حال آموزش برای مقابله با تهدیدات از نوع تهدیدات ایران هستند.

وی گفت: ما همچنین به توسعه تکنولوژی هایی که ایران را متوقف می کند ادامه می دهیم.

درگیری سلطنت طلبان

اختلاف روز افزون سلطنت طلبان با یکدیگر  که با سردر گمی در مقابل جمهوری اسلامی ایران عجین گشته است، این روزها بیش از پیش به چشم می آید. این اختلافات به گونه ای است که گردانندگان اپوزیسیون خارج نشین، رسانه ها را تبدیل به محلی جهت تصفیه حساب و عقده گشایی های خود نموده اند.

پخش مستند رضا شاه از شبکه من و تو، سلطنت طلبان را در دربار رضا پهلوی و فرح دیبا به جان هم انداخته است تا با حمله به کیوان عباسی (مدیر شبکه من و تو) از وی انتقام بگیرند.

شهرام همایون که مدتی پیش در یک برنامه زنده تلویزیونی دست به افشای ارتباط CIA با شبکه من و تو زد و از حمایت های سازمان جاسوسی آمریکا از این شبکه پرده برداشت، این بار در برنامه ای دیگر ضمن اشاره به پخش مستند رضا شاه از شبکه من و تو، خطاب به جریان اپوزیسیون گفت: «این فیلم رضا شاه، همان حرف هایی بود که من در این دوسال زده بودم و بسیاری از آن فیلم ها را من نشان داده بودم. مگر غیر از این است؟ کدام کلمه ای بود که در این فیلم باشد و من نگفته باشم؟»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
جمشید
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
۰
۰
ادم به چه چیز هایی خندش میگره
اخه میشه با این فیلترینگ وارد فیس بوك شد
علی رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۶
۰
۰
واقعا بی بی سی باید خجالت بكشه از این كارهای مسخرش

نیازمندی ها