سرپرست وزارت خارجه اعلام کرد:

اسرائیل در باتلاق جنایاتش فروخواهد رفت

وزرای پیشنهادی کابینه رای می‌آورند

عباس عبدی تحلیلگر اصلاح طلب در پاسخ به این پرسش که چه تعداد از وزرای کابینه یازدهم رای اعتماد می‌گیرند؟ گفت: حدس من این است که همه وزرای پیشنهادی کابینه رای می‌آورند و این را با یک دلیل تحلیلی می‌گویم.
کد خبر: ۵۸۸۱۴۴
وزرای پیشنهادی کابینه رای می‌آورند

وی در گفتگو با خبرگزاری فارس افزود:اگر دفاع آقای روحانی قوی باشد همه آنها رای خواهند آورد. یک دلیل دیگر آن بحث خارجی است. اتفاقی که در 24 خرداد رخ داده سرمایه ایران را در تعاملات خارجی دگرگون کرده است و بعید می‌دانم که مجلس با شکستن رای اعتماد بخواهد این سرمایه را دچار خلل کند. هر نوع انتقادی که دارد را می‌تواند بعد از این اعمال کند اما مجموعه تصمیم‌گیران کشور نمی‌خواهند این سرمایه خط خطی شود.

عبدی در عین حال تصریح کرد: ما یک مجلس غیرحزبی داریم که 300 نماینده در آن وجود دارد که ما نمی‌دانیم معیار تصمیم‌گیری آنها چیست بنابراین هرنوع پیش‌بینی در این زمینه شبیه نوع لاتاری و حدس و گمان است .

روحانی و روزنه امید برای اقتصاد

روزنامه ایتالیایی ایل سوله با انتشار مقاله ای با عنوان«روحانی روزنه امیدی برای اقتصاد» به سفر لاپو پیستلّی، معاون وزیرخارجه ایتالیا به تهران اشاره کرد و نوشت:اولین نگاه غرب به درون ایران پس از انتخاب آقای روحانی از سوی لاپو پیستلّی، معاون وزیرخارجه ایتالیا انجام می شود که با انجام یک دیدار دو روزه از تهران، پیش از موعد باب تحولات را گشود.

سال هاست که شاهد حضور هیچ نمایندۀ رسمی یک دولت اروپایی در ایران نبوده ایم. این مأموریت اولین نشانۀ خارجی است دال بر این یک عصر دیگری آغاز می شود. البته بدون اینکه چندان به توهم بپردازیم زیرا ایران چالش های پیچیده ای ارائه می کند: از پروندۀ هسته ای گرفته تا روابط با آمریکا، از مخالفت با اسرائیل گرفته تا سوریه که در آن ایران در کنار حزب ا... و روسیه از رژیم بشار اسد حمایت می کند.

 پیستلّی گفت: ایتالیا فرصت های بسیاری در ایران حتی ورای بخش های سنتی همچون نفت و تأسیسات دارد؛ حضور شرکت های ایتالیایی در تهران که به قیمت فداکاری های فراوان (به سبب تحریم های آمریکا و اروپا) در اینجا ماندند، ما ایتالیایی ها با چشم پوشی های فراوان اقتصادی تأثیرات تحریم های ضد ایرانی را به جان خریدیم، زمان آن فرارسیده است که با تمایز قائل شدن میان تجارت قانونی و تجارت تحت تحریم، این گرایش را تغییر دهیم. ما باید  در این بازار از مواضع خود دفاع کنیم، همان گونه که سایر کشورها انجام   می دهند.

خود زنی صهیونیستها

وب سایت روزنامه یدعوت آحارونوت، دومین روزنامه پرتیراژ اسرائیل نوشته ای به قلم افرائیم هالوی رئیس سابق موساد منتشر کرده که در آن به شدت از موضع دولت اسرائیل در مورد روی کار آمدن حسن روحانی در ایران انتقاد شده است.

در این یادداشت آمده است:حسن روحانی به تازگی به قدرت رسیده است ولی در همین مدت کوتاه به وضوح می توان تفاوت در رویکرد اسرائیل و آمریکا در قبال وی را مشاهده کرد. در حالیکه واشنگتن به صورت ضمنی از آمدن روحانی استقبال کرده است، بنیامین نتانیاهو او را گرگی در لباس میش خوانده است و سعی می کند با ارجاع به سخنان او (که در بعضی موارد تکذیب شده اند) به همگان نشان دهد که ایران همچنان قصد نابود کردن اسرائیل را دارد.

اسرائیل به رای دهندگان ایرانی می گوید که اقداماتشان ناچیز است، آنها هیچ شانسی برای بهبود شرایطشان ندارند. اسرائیل به انتخاب آنها مشروعیتی نمی دهد ولی اگر واقعا انتخاب روحانی به نظر ما بی اهمیت است، این همه تلاش برای غیر مشروع دانستن وی چه دلیلی دارد؟

در دولتی که روحانی قصد تشکیل آن را دارد، چهره هایی حضور دارند که بسیاری از آنها برای غربی ها شناخته شده اند. اگر اسرائیل به تلاشش برای بی اعتبار کردن دولت روحانی ادامه دهد، پیش از اینکه حتی گفتگویی بین ایران و ایالات متحده شکل بگیرد، بسیاری از آمریکایی ها ممکن است به این نتیجه برسند که اسرائیل قصد خدشه وارد کردن به هرگونه احتمال گفتگو بین تهران و واشنگتن را دارد.

اگر اسرائیل به موضع گیری علیه مذاکره ایران با آمریکا ادامه دهد، روابطش با ایالات متحده خدشه دار شده و نا خواسته به نفع ایران کار کرده است و این یعنی خود زنی.

 سید‌حسن نصرالله از پیر شدن خود می گوید

روزنامه السفیر لبنان امروز گفت وگویی کوتاه با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را منتشر کرد که اخیرا انجام شده است، در این گفت‌وگوی دوستانه از نصرالله در مورد علت پیر شدن و سفید شدن محاسن و موهایش سوال شده و گفته شده که آیا این موضوع ارتباطی به جنگ 33 روزه دارد یا نه.

بر اساس این گزارش، سید حسن نصرالله در پاسخ به این سوال با خنده پاسخ داد: اوضاع داخلی لبنان ما را پیر کرد، درگیری با اسرائیلی‌ها آسان‌تر از درگیری‌های داخلی است.

وی تصریح کرد که در درگیری با اسرائیل اهداف و گزینه‌ها در میدان جنگ مشخص است، سلاح‌ها و تاکتیک‌ها و نحوه سخنرانی ها نیز مشخص است، اما در درگیری‌های عرصه سیاست داخلی لبنان دیگر بحث سختی‌ها مطرح نیست، بلکه اوضاع مصیبت بار است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها