در خلال جنگ جهانی دوم نیروی هوایی سلطنتی انگلیس نوعی فنآوری جدید راداری را معرفی کرد که به خلبانان این کشور امکان میداد تا بتوانند هواپیماهای آلمانی را در هنگام شب سرنگون کنند اما دولت انگلیس برای اینکه فنآوری جدید، محرمانه باقی بماند اعلام کرد عامل موفقیت خلبانان انگلیسی خوردن هویج است!
در طول جنگ جهانی دوم، بنگاههای تبلیغاتی فواید خوردن هویج را برای افزایش دید در شب در بوق و کرنا کردند. در یکی از تبلیغات گفته شده بود: هویج ضمن حفظ سلامتی به شما کمک میکند در تاریکی بهتر ببینید.
اگرچه هویج منبع غنی از «ویتامین آ» است که به حفظ سلامت بینایی کمک میکند اما در تقویت قدرت بینایی یا کمک به بهتر دیدن در تاریکی تاثیری ندارد. اگرچه ممکن است برخی از والدین برای تشویق کودکانشان به خوردن سبزیجات این مسئله را به آنها گوشزد کنند.
>> هموطن آنلاین
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگو با امین شفیعی، دبیر جشنواره «امضای کری تضمین است» بررسی شد