سربازی، زشتی و زیبایی از موضوعاتی است که در برنامه «ماه عسل» به آنها توجه خواهد شد

شیرینی ماه ‌عسل در کام مخاطبان

برنامه «ماه‌عسل» پس از دریافت بازخورد مثبت مخاطبان از پخش این برنامه، طی روزهای آینده تغییراتی را در نحوه دعوت از مهمانان این برنامه خواهد داد.
کد خبر: ۵۷۹۰۵۸

ماه‌عسل امسال به کارگردانی سید حامد میرفتاحی و محمد‌پیوندی و اجرای احسان علیخانی در اولین برنامه به سراغ کسانی رفت که دو سال پیش مهمانان ماه‌عسل بودند و اکنون تغییراتی در زندگی‌شان رخ داده است. برنامه دوم به موضوع پدر و تاثیرش در زندگی فرزندان اختصاص داشت و به این منظور مهمانانی در برنامه حاضر شدند که تعدادی از آنها با پشتکار و تلاش سختکوشانه پدر رشد و پیشرفت کرده بودند و دیگری به خاطر بی‌مهری پدر به دام اعتیاد افتاده بود. در برنامه سوم نیز موضوع عشق مد نظر قرار گرفت و مهمانان متعددی در مقابل مجری برنامه نشستند که حرف‌ زیادی درباره عشق برای گفتن داشتند.

تا امروز ماه‌عسل در هر برنامه یک موضوع محوری را در نظر گرفته و نمونه‌ها و مصداق‌های متفاوت درباره همان موضوع را با حضور مهمانان بررسی کرده است، اما به خواست مخاطبان و بزودی در هر برنامه تنها یک مصداق از موضوع موردنظر طرح می‌شود و دیگر شاهد گفت‌وگو با مهمانان متعدد نخواهیم بود.

احترام به نظر مخاطب

محمد پیوندی یکی از کارگردانان این برنامه گفت: «در آغاز تلاشمان بر این بود که چند داستان متفاوت درباره یک موضوع مشترک را در هر برنامه به مخاطب ارائه کنیم. این شیوه به‌مخاطب امکان مقایسه می‌داد و او می‌توانست آزادانه شاهد دو یا چند ماجرای متفاوت باشد و به برداشت شخصی خودش برسد. اما به خواست مخاطبان شیوه این برنامه تغییر می‌کند و از این پس با در نظر داشتن موضوعات انتخاب شده، در هر قسمت صرفا داستان زندگی یک مهمان بازگو و بررسی می‌شود.»

برنامه ماه‌عسل همیشه به نقدها و نظرات مخاطبان توجه داشته و براساس خواست آنها اتفاقات زیادی در این برنامه رخ‌داده است. احسان علیخانی با همین نقدها بارها در شیوه اجرای خود بازنگری کرده است و حتی در یکی از برنامه‌های امسال از مخاطبان به خاطر رنگ نامناسب شلواری که پوشیده بود، عذرخواهی کرد و نقدهای آنان را ارج نهاد. درخصوص همین تعامل با مخاطب است که از این به بعد در بخش گفت‌وگو با یک نفر صحبت خواهد شد و فقط به یک ماجرا خواهد پرداخت.

پیوندی درباره این تغییر گفت: «مردم ما به شنیدن قصه علاقه‌مندند و دوست دارند به صورت کامل در جریان یک‌ماجرای جذاب قرار بگیرند. آنها از ما خواسته‌اند که به جای طرح چند ماجرا، یک داستان را در هر قسمت روایت کنیم و به پایان برسانیم.»

به اعتقاد این کارگردان با وجود برنامه‌ریزی‌هایی که برای ارائه داستان‌های متعدد و حتی متضاد درباره یک موضوع صورت گرفته بود، بعد از این دیگر در هر برنامه چند مهمان به برنامه ماه‌عسل نخواهند آمد.

موضوعات داغ و دیدنی

برنامه ماه‌عسل در سال‌های اخیر توانسته با مهمانان متفاوتش، تماشاگران شبکه سه را هیجان‌زده کند و با داستان‌های تلخ و شیرین بسیاری همراه سازد. امسال هم مهمانان برنامه و داستان‌هایشان به اندازه دوره‌های قبل جذاب هستند و به گفته پیوندی قرار است هر چه پیشتر می‌رویم، شاهد موضوعات و داستان‌های جذاب‌تری باشیم.

این کارگردان درباره موضوعات آتی برنامه گفت: «قصد داریم به مقوله سربازی از نگاهی تازه بپردازیم؛ زشتی و زیبایی نیز از دیگر موضوعات برنامه ماست که مهمانان ویژه‌ای به این منظور در برنامه حضور خواهند داشت.»

پیوندی تاکید کرد:« این برنامه ماجراهای جذابی برای مخاطبانش تدارک دیده و قرار است به موضوعات متفاوتی بپردازد که باید آنها را دید.»

برنامه ماه‌عسل از آن دسته برنامه‌هایی است که جذابیتش را مدیون شهرت مهمانانش نیست. این برنامه با دعوت از افراد ناشناخته، گفت‌وگوهایی ترتیب می‌دهد که از مصاحبه با هنرمندان و چهره‌های سرشناس جذاب‌تر بوده و مخاطبان بیشتری را پای تلویزیون میخکوب می‌کند.

بسیاری اوقات میزان مخاطبان این برنامه که برای شنیدن داستان زندگی مهمان‌های برنامه مشتاق‌ هستند بسیار بیشتر از برنامه‌هایی بوده که یک بازیگر، خواننده یا هنرمند مهمان ویژه آنها بوده است. البته ماه‌عسل به خاطر مهمانانی که انتخاب می‌کند و موضوعاتی که در نظر می‌گیرد، تقریبا یک استثنا محسوب می‌شود و خیلی از برنامه‌هایی که مهمانانشان را از میان مردم عادی جامعه انتخاب کرده‌اند به این میزان محبوبیت دست پیدا نکرده‌اند.

مستندهایی که دیده خواهند شد

یکی از تغییرات تازه برنامه ماه‌عسل، پخش مستندهای مستقلی است که ارتباطی به مهمانان برنامه ندارد. این مستندها داستان‌های متفاوتی از آدم‌هایی روایت می‌کند که نمی‌توانند در استودیوی ماه‌عسل حاضر شوند و قصه خود را تعریف کنند. پیوندی درباره این مستندها گفت: «چون امسال برای هر قسمت از برنامه یک موضوع انتخاب کرده بودیم، از چند ماه قبل از ماه مبارک رمضان به شهرهای مختلفی از کشورمان سفر کردیم و حدود 15 فیلم مستند با موضوعات متنوع اما در جهت اهداف برنامه تولید کردیم.»

به گفته پیوندی، این مستندها سه ماه پیش از شروع برنامه در شهرهای همدان، مشهد، ایلام، شیراز، فومن، قم و... ساخته‌شده و برای تولید برخی از آنها، گروه به روستاهای دورافتاده این شهرها سفر کرده‌است.

این کارگردان درباره موضوع بخش‌های مستند ‌گفت: همه آنها متناسب با موضوع هر قسمت از برنامه ماه‌عسل، تولید شده و به همین دلیل در هر برنامه یکی از مستندهایی به نمایش درخواهد آمد که با موضوع گفت‌وگوی برنامه همسو باشد.

پیوندی امیدوار است بعد از محدود کردن بخش گفت‌وگوی برنامه و پرداختن به یک داستان، فرصت بیشتری برای نمایش بخش مستند در اختیار داشته باشند، اما از آنجا که برنامه ماه‌عسل بین اخبار شبکه سه و اذان مغرب به نمایش درمی‌آید و روزها کوتاه‌تر می‌شود، ممکن است تا پایان ماه رمضان موفق به پخش تمامی مستندهای تولید شده، نشوند.

او در این باره گفت: «در تازه‌ترین تغییرات در هر برنامه، یک داستان را با مهمانان برنامه طرح می‌کنیم و آن را تا انتها پیش‌می‌بریم و اگر زمان کافی در اختیار داشته باشیم، یکی از مستندها را به نمایش خواهیم گذاشت که ممکن است درباره مهمان برنامه باشد یا درباره موضوعی متناسب با بحث مطرح شده در برنامه.»

همان‌طور که تماشاگران برنامه ماه‌عسل می‌دانند و پیوندی بر آن تاکید دارد برنامه ماه‌عسل مهمانانی را به خانه‌های مردم دعوت می‌کند که شاید با مختصات رسانه‌ای مانند تلویزیون آشنا نباشند، نتوان آنها را پیش‌بینی کرد یا ناگهان تحت تاثیر فضای برنامه حرف‌هایی شنیدنی بزنند. بنابراین همیشه گفت‌وگو در این برنامه در اولویت قرار دارد و بخش‌های جنبی برنامه مانند مستندها زمانی به نمایش درخواهد آمد که فرصت کافی در اختیار دست‌اندرکاران ماه‌عسل باشد.

ماه‌عسل با توجه به نگاه تولیدکنندگانش به نظرات و انتقادهای مردم و مهمانان متفاوت و خاصش، برنامه‌ای است که باز هم ممکن است با تغییرات تازه روبه‌رو شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها